1.6 CRDi a vytáčení motoru

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod bob17 » 26.12.2007 00:15

No když už jsme u těch cyklistů, bylo by dobré počítat s reálnými daty. Z hlediska rychlosti a výkonu jsou zajímavější silničáři. Profíci mají samozřejmě vyšší krouťák než amatéři, ale obecně hlavně v kopcích je dobré udržovat kadenci 80-100 otáček/min. V takové průměrné horské etapě Tour de France (cca 200 km horizontálně, 3000 m vertikálně), kdy se průměrná rychlost blíží ke 40 km/h, vydává cyklista průměrný výkon 260 W. Ale jinak se jezdí různě, silově i na švih.
bob17 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 150  
Registrován: 10.11.2007
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
21000 km @ 5.9 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod Tony » 26.12.2007 01:06

jakub píše:Ještě dodám, že kdyby ten cyklista měl při těch 1000 otáčkách/min (16.7 ot/s) stále moment 160Nm, tak jeho výkon je dle výše uvedeného vzorce:

P = omega * M = 2 * Pi * n * M = 2 * 3.14 * 16.7 * 160 = 16780 W = 16.8 kW

Tím končím dnešní lekci mechaniky. :D To je za toho benzínovýho blázna, co to prý nechápe :razz:


ale nafta je nafta :D
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod bob17 » 26.12.2007 01:13

Tony píše:
ale nafta je nafta :D


Myslím, že sis právě řekl o další lekci mechaniky :lol: :lol: :lol:
bob17 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 150  
Registrován: 10.11.2007
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
21000 km @ 5.9 l/100km

Příspěvekod vladislav » 26.12.2007 09:25

Tony píše:
jakub píše:Ještě dodám, že kdyby ten cyklista měl při těch 1000 otáčkách/min (16.7 ot/s) stále moment 160Nm, tak jeho výkon je dle výše uvedeného vzorce:

P = omega * M = 2 * Pi * n * M = 2 * 3.14 * 16.7 * 160 = 16780 W = 16.8 kW

Tím končím dnešní lekci mechaniky. :D To je za toho benzínovýho blázna, co to prý nechápe :razz:


ale nafta je nafta :D


Tony je počkej až se Jakub vyspí... :lol: :lol: :kia:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Příspěvekod Jakub » 26.12.2007 10:16

Tony píše:ale nafta je nafta :D


Prej nafta :D :D Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:

M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.

Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.

Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...

Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla. :D
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 37
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1)
24. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 26.12.2007 10:40

jakub píše:
Tony píše:ale nafta je nafta :D


Prej nafta :D :D Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:

M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.

Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.

Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...

Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla. :D


Pěkně řečeno, vlastně napsáno. :idea:
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Marek_Km » 26.12.2007 10:43

jakub píše:
Tony píše:ale nafta je nafta :D


Prej nafta :D :D Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:

M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.

Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.

Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...

Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla. :D


No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi) :lol: :lol: :lol:
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 26.12.2007 10:45

Marek_Km píše:
jakub píše:
Tony píše:ale nafta je nafta :D


Prej nafta :D :D Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:

M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.

Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.

Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...

Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla. :D



No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi) :lol: :lol: :lol:
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...




Felda když jsem chtěl aby jela tak jsem ji musel točit a točit.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod minoma » 26.12.2007 11:00

Marek_Km píše:

No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi) :lol: :lol: :lol:
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...


Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a spory mezi nafťáky a benzíňáky :shifty: Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?
minoma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 62  Témata: 2
Registrován: 06.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Příspěvekod bob17 » 26.12.2007 11:03

Kužel píše:
Marek_Km píše:
jakub píše:
Tony píše:ale nafta je nafta :D


Prej nafta :D :D Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:

M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.

Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.

Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...

Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla. :D



No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi) :lol: :lol: :lol:
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...




Felda když jsem chtěl aby jela tak jsem ji musel točit a točit.



No hlavně Felda 1.3, ta se musí hodně vytáčet, aby to vůbec jelo. 1.6 má křivku točivého momentu dost plochou, s tou se dá jezdit skoro dieselově, kupodivu se v ní dá řadit skoro stejně jako v 1.6 CRDi. Při zkušební jízdě s cee'dem jsem vlastně jel jak jsem zvyklý z 1.6 Feldy, jenom to "trochu" víc táhlo ;-)
bob17 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 150  
Registrován: 10.11.2007
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
21000 km @ 5.9 l/100km

Příspěvekod vladislav » 26.12.2007 11:05

minoma píše:
Marek_Km píše:

No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi) :lol: :lol: :lol:
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...


Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a zpory mezi nafťáky a benzíňáky :shifty: Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?


Já slibuji za benzínáky(Vlafi,Martin,Jakub...a mnoho dalších),že boje nepovedem akorát to Jakub nějak uvedl na pravou míru ohledně Tonyho... :grin: :grin: :wink:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Příspěvekod Marek_Km » 26.12.2007 11:08

vladislav píše:
minoma píše:
Marek_Km píše:

No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi) :lol: :lol: :lol:
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...


Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a zpory mezi nafťáky a benzíňáky :shifty: Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?


Já slibuji za benzínáky(Vlafi,Martin,Jakub...a mnoho dalších),že boje nepovedem akorát to Jakub nějak uvedl na pravou míru ohledně Tonyho... :grin: :grin: :wink:


Přesně tak, každému vyhovuje něco jiného, do jisté míry záleží i na ročním nájezdu a koneckonců taky na stavu konta že jo...
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Příspěvekod vladislav » 26.12.2007 11:18

Jen na okraj :wink: Pokud vím tak 1.6 HDI od Peugeotu je také velmi povedený naftový motor...ale 1.4 v benzínu co je v Ceedu je absolutně bez konkurence v objemové třídě a doslova deklasuje ostatní stejně objemové motory u jiných značek.....at už je to Peugeot,Opel..a u Škody ani nemluvě...sám proti naftě nic nemám jak už jsem psal příští auto bych si jí chtěl koupit...ale co bude za pár let???? :?: :?: :shock:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Příspěvekod snike » 26.12.2007 13:05

minoma píše:Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a spory mezi nafťáky a benzíňáky :shifty: Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?


Jasně, jsou tu jen pohodoví lidé, kteří znají výhody i nevýhody benzínových i naftových motorů ;-)
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 103.222 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6114  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
103222 km @ 8.00 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 26.12.2007 13:11

snike píše:
minoma píše:Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a spory mezi nafťáky a benzíňáky :shifty: Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?


Jasně, jsou tu ken pohodoví lidé, kteří znají výhody i evýhody benzínových i naftových motorů ;-)


[font=Century Gothic:8cb0be4c76]A proto : nafta je nafta ![/font] :scooter: :no: :roll:
Návštěvník
 


km @ l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé