jakub píše:Ještě dodám, že kdyby ten cyklista měl při těch 1000 otáčkách/min (16.7 ot/s) stále moment 160Nm, tak jeho výkon je dle výše uvedeného vzorce:
P = omega * M = 2 * Pi * n * M = 2 * 3.14 * 16.7 * 160 = 16780 W = 16.8 kW
Tím končím dnešní lekci mechaniky. To je za toho benzínovýho blázna, co to prý nechápe :razz:
Tony píše:jakub píše:Ještě dodám, že kdyby ten cyklista měl při těch 1000 otáčkách/min (16.7 ot/s) stále moment 160Nm, tak jeho výkon je dle výše uvedeného vzorce:
P = omega * M = 2 * Pi * n * M = 2 * 3.14 * 16.7 * 160 = 16780 W = 16.8 kW
Tím končím dnešní lekci mechaniky. To je za toho benzínovýho blázna, co to prý nechápe :razz:
ale nafta je nafta
Tony píše:ale nafta je nafta
jakub píše:Tony píše:ale nafta je nafta
Prej nafta Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:
M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.
Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.
Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...
Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla.
jakub píše:Tony píše:ale nafta je nafta
Prej nafta Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:
M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.
Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.
Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...
Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla.
Marek_Km píše:jakub píše:Tony píše:ale nafta je nafta
Prej nafta Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:
M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.
Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.
Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...
Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla.
No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi)
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...
Marek_Km píše:
No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi)
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...
Kužel píše:Marek_Km píše:jakub píše:Tony píše:ale nafta je nafta
Prej nafta Takže milé děti, lekce mechaniky č.2. Čím v motoru vzniká kroutící moment (a jak jsem ukázal v minulé lekci i s tím související výkon) ? Spalovací motor má čtyři doby - sání, komprese, expanze, výfuk (a oddech u Cimrmanova pětitaktního motoru). Pouze při expanzi motor dodává výkon, který je potřeba pro rovnoměrné dávkování akumulovat v setrvačníku. Kroutící moment můžeme přibližně vypočítat:
M = p * Pi * D^2 / 4 * z / 2 (p je tlak vzniklý expanzí hořící směsi paliva a vzduchu, D je vrtání, z zdvih motoru). Jelikož D a z se nijak nemění, pak kroutící moment je ovlivněn jenom tím tlakem. Tedy čím více směsi zapálíme, tím vyšší tlak dostaneme. Více paliva zajistí řídící jednotka, kde ale vezmeme potřebné množství vzduchu i při nízkých otáčkách ? Pomocí turbodmychadla a nejlépe ještě s mezichladičem, protože studený vzduch má vyšší hustotu a tedy vyšší hmotnost při daném tlaku a objemu.
Takže ne nafta je nafta, ale turbo je turbo - zajistí, že velká část výkonu je k dispozici už v nízkých otáčkách. Nafta jen smrdí a pomalu hoří.
Uvedený výpočet je zjednodušený, skutečný výkon se určuje z p-V diagramu pracovního cyklu motoru, ale to už je o integrálech...
Takže závěr: Atmosférický benzín je potřeba točit, u turbodieselu je celkem jedno co tam vrazíte, ono to nějak pojede. A proto s tím dokáží závodit i ti, kteří neumí moc řadit :-P Pro zájemce vlafi jistě rád předvede, ale nezapomeňte mu pak pochválit koncová světla.
No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi)
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...
Felda když jsem chtěl aby jela tak jsem ji musel točit a točit.
minoma píše:Marek_Km píše:
No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi)
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...
Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a zpory mezi nafťáky a benzíňáky Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?
vladislav píše:minoma píše:Marek_Km píše:
No s právě proto se největší střelci rekrutují z řad majitelů (provozovatelů a nebo jen řidičů) vozů s označením TDI (CDi dCi CRDi)
Doufám, že to vezmete s nadhledem a zasmějete se a nebudeme se tu do krve hádat jako na jiných serverech a fórech: nafta vs benzín...
Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a zpory mezi nafťáky a benzíňáky Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?
Já slibuji za benzínáky(Vlafi,Martin,Jakub...a mnoho dalších),že boje nepovedem akorát to Jakub nějak uvedl na pravou míru ohledně Tonyho...
minoma píše:Nemyslím si, že by tu vzplály velké boje a spory mezi nafťáky a benzíňáky Vždyť jsou tu samí pohodový lidé, že?
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé