Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži = vadný kat

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 28.11.2023 11:56

Nooo nez to takto zariznout, bych zkusil jeste zmerit tlaky jestli je motor opravdu vydreny. Nasati prachu z katu neni vzdy pravidlem ikdyz pomerne castym ukazem. Pokud motor ztrati kompresi, tak zacne spatne startovat.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 28.11.2023 13:07

Je mi to jasné, ale nevím, jestli chci investovat do 13 let starého auta s nájezdem 170 tis. Za poslední dva roky už toho začalo neúměrně přibývat - výfuk, brzdy, tlumiče+péra, chtělo by to nové rozvody, teď katalyzátor, atd. Za tu cenu mám třetinu novějšího modelu zaplacenou.

Navíc přijímací technik se ke zvuku motoru vyjádřil celkem rychle jasně už cestou k autu, aniž bych se ho na cokoliv ptal.

Každopádně díky za rady. Něco jsem se i přiučil. :thu:
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 28.11.2023 15:33

Až bude trochu lepší počasí, tak se v tom zkusím pohrabat. Zkontroluji škrtící klapku, řetez, atd. Nemohly by přeci jen být špatné O2 senzory? Pokud vím, tak se časem může zpomalit jejich odezva a to by taky mohlo rozhodit ECU, který by reagoval na situaci, která již neplatí.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 29.11.2023 07:22

Prvni co bych udelal pokud nechces merit tlaky je , ze bych vysrouboval prvni lambdu a mrknul na jadro katalyzatoru jestli je opravdu vysypane. Neni treba ani endoskop jde to videt okem.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 30.11.2023 00:41

Uvidíme. Na víkend budu mít kompresiometr, tak zkusím změřit tlaky. Vyndám lambdy, jestli se mi je teda po 13 letech podaří dostat ven, a endoskopem kouknu na ten katalyzátor. A tak nějak pořád podezírám ten rozvodový řetěz, takže ho pro jistotu taky překontroluji.

Jinak dneska jsem na cestu do práce manželce "ukradl" JD ceeda s 1.6 GDI a ten motor je prostě parádní :).
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 30.11.2023 11:34

Jo rozvodak kdyz se natahne tak rozhodi casovani aniz by preskocil, coz ma za nasledek pokles vykonu a ruzny nestability behu. Ale aby to udelalo na korekci vstriku 25% pri bezne jizde.... Neco tam jeste bude delat binec dalsiho. Jezdilo to auto na olej specifikace A3/A5 nebo se do toho lilo co bylo po ruce?

No a pritom je to konstrukcne (1,6)ten samy motor se stejnou hlavou jen ma primy vstrik s negativama stim spojenyma : ))
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 30.11.2023 12:57

Mi je prostě pořád divné to, že jeden den jsem do práce jel normálně a odpoledne po nastartování už bylo něco špatně. Uvidíme...

Pravidelný servis jsem si vzhledem k potenciálním problémům s řetězem dělal sám poctivě po 15 tis. km/1 roce dle doporučení. Takže roční výměny olejového filtru a oleje (Shell Helix Ultra 5W-40), vzduchový a kabinový filtru. V delších intervalech pak brzdy, brzdová kapalina, chladivo, svíčky. atd. Není to tak dlouho, co mi na technické říkali, že auto je ve výborném stavu, jestli ho nechci prodat. Možná jsem to měl udělat a byl by klid :).
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 30.11.2023 14:48

Retezu nejvic vadi podtaceni neb cokoli pod 2000 je zbytecny trapeni motoru. Takze prodreni zdvihatek muzeme vzhledem k olej servisu vyloucit a na lpg to taky asi nikdy nejezdilo? Ten solenoid cvvt jsi kontroloval?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 30.11.2023 15:56

Zatím ještě nebyla příležitost. Docela dost u nás v posledních dnech sypalo a i když je auto v garáži (nevytápěné), řešil jsem odklízení sněhu :). Snad mi to vyjde o víkendu. Mám seznam toho, co chci prověřit, tak pak dám vědět.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 22.12.2023 23:43

Drobná aktualizace, aby to nevypadalo, že už jsem auto úplně odepsal. Zatím jsem provedl toto:

Kompresní tlaky na všech válcích cca 1.24 MPa. Nemám kdovíjak přesný tlakoměr, ale mělo by to být v klidu na horní hranici a motor by měl být ok.
Rozvodový řetěz je vytahaný úměrně svému stáří, ale nevypadá přeskočeně a i když jsem ho zkoušel tahat, co se dalo, ze zubu se nezvedne.
CVVT přestavuje.
PCV je volná.
Sání vzduchu je čisté a reaguje.
Všechny svíčky jiskří a vzdálenosti jsou ok. Ještě aby ne, když jsou to NGK 4 měsíce staré.
Vstřiky nevypadají ucpaně, rezistence je ok, ale pro jistotu jsem je vyměnil.
Spodní lambda je venku a nevypadá zase tak hrozně, ale už je vyměněná.

No a teď válčím s první lambdou, která je hodně kvalitně zapečená. Nástrčka na lambdy se nechytá, stříkám to uvolňovačem, buším do toho kladivem a zatím nic. Ještě to zkusím zahřát hořákem, ale na to teď moc není čas :).
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 24.12.2023 09:44

one je tam trosku zaludnost stim retezem v tom ze kdyz motor protocis nastrcakem pres kliku mel by byt retez stale napnuty. Pokud se bude stridave napinat a provesovat je problem i s napinakem. Jo tlaky jsou v poho. No stim busenim opatrne ta keramika v katalyzatoru neni na dynamicke razy stavena a i svody muzou prasknout. Nahratim se lambda spise v zavitu roztahne. Zkus koupit chladici sprej a naopak ji podchladit.
priklad: https://www.barvylakyjanu.cz/zmrazovac-50-c-500ml-motip
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 28.12.2023 11:25

Tyhle "mrazící" spreje jsou jenom takové hračky. Na podchlazení tak velké hmoty jako je šroubení lambdy jeden ani náhodou nestačí. Lepší je kapalný dusík, ale k tomu se teď přes svátky nedostanu. Jinak u toho zahřátí jde spíše o rychlé změny teploty v kombinaci s uvolňovačem závitů. Časem to pak povolí. A pokud ne, tak holt přijde na řadu destruktivní metoda.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 30.12.2023 12:02

No zas takova hracka to neni , staci obsah spreje vystrikat do plastove nadobky a kolem lambdy udelat z plasteliny "ohradku" a zkapalneny plyn na to opatrne nalit. Da se to v nouzi i z plynem do zapalovacu kdy jsem se dostal na -36°C. Nojo ale na dusik potrebujes devarovou nadobu a skladovani taky neni jednoduchy. Ale pokud jej mas neni co resit : )
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 31.12.2023 18:29

Nuže. Po půlce piksly uvolňovače závitů Weicon, několikanásobném zahřátí katalyzátoru, velkém množství kouřových efektů pálícího se uvolňovače, se s pomocí metrové trubky povedlo lambdu vyndat ven :). Jinak rozhodně doporučuji se vykašlat na nějaké speciální klíče s výřezem, protože ty se akorát roztáhnou a zničí matici. Lepší je zkrátit lambdu a použít klasickou prodlouženou šestihrannou nástrčku.

Stará lambda sama o sobě je lehce opálená, ale to už je stejně fuk, protože je zničená. Jinak k výměně. Ta původní sonda byla v takovém ochranném kalíšku. Předpokládám, že tu novou do toho kalíšku budu muset dát také?

Katalyzátor na první pohled vypadá v pořádku. Síto není vysypané, alespoň co jde vidět přes díru. Ještě si pujčím sondu a zkouknu to důkladněji. Mám se na něco zaměřit?

Doplnění:
Po instalaci nové lambdy se auto chová stejně jako předtím. Druhá lambda kopíruje průběh první, takže to opravdu vypadá na ten katalyzátor. I když na něm není nic vidět, zřejmě bude poškozený uvnitř.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 10.02.2024 19:45

Konečná aktualizace:

Auto má vyměněný katalyzátor (Walker) a zatím to vše vypadá v pořádku. Stará náplň katalyzátoru byla ze spodní strany zlomená v půlce a uvolněná od stěn. Výfukové plyny tím pádem obcházely katalytickou vrstvu a proto ty špatné hodnoty na druhé lambdě.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Madbugie