Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži = vadný kat

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži = vadný kat

Příspěvekod 4sAd » 26.11.2023 15:24

Zdravím všechny,

před nějakým časem se mi u auta po jednom nastartování z ničeho nic objevil zvláštní problém. Při otáčkách mezi 2400-3000 při zátěži, např. jízda do kopce, motor nemá potřebný tah a zní tak nějak kovověji, syrověji. Jezdím pořád tu samou trasu, takže už mám zažito, jak auto jezdí.

A teď to zvláštní. Diagnostika neukazuje nic, lambdy mají při volnoběhu klasickou sinusoidu, žádný misfire, žádné klepání. Reakce vzduchové klapky na polohu pedálu je okamžitá. Motor chytne hned, volnoběh taky v pořádku. Rezistence cívek i vstřiků je tabulková. Svíčky jsou ngk, půl roku staré.

Podezíral jsem palivové čerpadlo/filtr, tak jsem vyměnil celý modul, jenže problém tady pořád je. Ještě mám objednaný vzduchový filtr nádrže, ale jinak už je nic jiného nenapadá.

Řetěz by přeskočený být neměl, to by se chovalo úplně jinak. Benzín beru u shellu, přidávám vif. Spotřeba stále stejná.

Nemáte někdo nějaký tip?
Naposledy upravil 4sAd dne 10.02.2024 19:46, celkově upraveno 1
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 26.11.2023 16:14

Pokud obe lambdy maji sinusoidu tak je snad jasne co odeslo.....
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 26.11.2023 16:26

Nevím, nemám s tím zkušenosti. První lambda má sinusiodu s velkou amplitudou. Druhá s mnohem menší. Až zítra pojedu, můžu nahrát screenshot.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 26.11.2023 17:06

Pri ustalene zatezi ma druha lambda stale napeti. Pokud ne je v haji katalyzator. Co ukazuje cidlo atm. tlaku a teplota nasavaneho vzduchu pri stojicim studenem motoru? Co hodnoty fueltrimu LTFT? Jake jsou ventilove vule?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 26.11.2023 18:36

Díky za tipy. Zítra během cesty zapnu logging a nahraji výsledek. Divné je, že to nehází žádné chyby.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 26.11.2023 19:19

Pokud nejake cidlo "ujede" a posila hodnoty neodpovidajici realite ECU to nema jak zjistit a pokousi se z temi udaji pracovat a namichat smes. Typicky u cidel teploty nebo tlaku to vede napr k obohaceni smesi na uroven, kdy klesa vykon motoru , ale to neni chybovy stav protoze je to stale v rozmeni tolerance dane vyrobcem. Typicky 25-30%.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 27.11.2023 10:53

Nuže. Dneska jsem dal logovat data a výsledky jsou následující.

O2 sensor 1: ve volnoběhu má krásnou sinusoidu v celém rozsahu
O2 sensor 2: ve volnoběhu téměř rovná linka

Senzor atm tlaku: mezi 13,95-14,3 psi
Intake manifold pressure: od cca 4,5 psi do hodnoty atm tlaku
MAF A: neukazuje nic, ani se netváří jako aktivní položka

LTFT: -25% !!!
STFT: reaguje dle potřeby v rozsahu cca -20 až +20 %

Navíc to dneska hodilo chybu P2191 - System too lean at higher load bank1

Kde je problém? Co jsem hledal, tak to může být cokoliv od vstřiků, přes katalyzátor až po přeskočený řetěz.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 27.11.2023 11:00

-25%? To je sakra moc. System vyhodnocuje prilis bohatou smes a tak ubira na palivu. Katem to nebude.
Ano muze prosakovat vstrikovac , ale napred bych prosel cely sani. Jaky hodnoty dava cidlo teploty vzduchu?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 27.11.2023 11:10

Intake Air Temperature: Při jízdě mezi 20-30 °C, okolní teplota kolem 0 °C.

LTFT je sakra nízko, a myslím, že ta hodnota je na spodním a v reálu může být mnohem nižší.

Ještě jsem sledoval položku Timing advance, která se pohybuje v rozsahu od -1 do +53 °.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 27.11.2023 11:33

Ano ECU to skrti na palivu neb na lambde je malo kysliku. Je treba zjistit proc. Prvni na rane je sani. Potom vstrikovace. Zmeril bych kostru lamb a ukostreni ECU. Ty lambdy nechodi do minusovych hodnot? Timing adv. je poloha cvvt actuatoru , ale hodnoty jsou v norme bych rekl. Nicmene bych kontrolu solenoidu udelal. Staci jestli prestavuje kanaly pri privedeni 12V.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 27.11.2023 12:11

Lambdy se pohybují v rozsahu 0 až 1 V. Když se jede z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí, obě jsou na nule.

Zatím díky za rady. Proměřím to a dám vědět výsledek. Nemohl by to opravdu být přeskočený řetěz o zub? ECU by to teoreticky mohl kompenzovat změnou časování. Ale tady mi opravdu nesedí to, že motor chytne hned a volnoběh je v pořádku. Navíc chyba P2191 se objevila až po skoro 3 týdnech.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 27.11.2023 12:29

jo retez je puvodcem ruznych projevu , staci i spatny napinak a kmity retezu zanasi chyby do cidel vackove hridele a i to umi delat bordel. Ale to uz je otazka shozeni deklu ventilu a zaroven pomereni ventilovych vuli.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 27.11.2023 23:06

Při jízdě domů jsem udělal screenshoty při různém stylu jízdy, viz níže. Jestli z toho jde něco vykoukat, nevím. Ještě jsem před jízdou zkusil vymazat chybu P2191. LTFT se vrátilo na 0%, ale bylo to kompenzováno STFT na -25 %. Po chvíli LTFT spadlo na -25 % a STFT se drželo kolem nuly s výkyvy na obě strany dle potřeby. Jde to vidět i na screenech.

01 - volnoběh bez zařazené rychlosti
9564

02 - běžná jízda po rovince
9565

03 - jízda z kopce se zařazenou rychlostí
9566

04 - v zátěži do kopce, plyn až na podlahu
9567

05 - v zátěži do kopce, plyn na půl
9568

06 - po vypnutí motoru
9569
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod therion » 28.11.2023 09:47

pokud 2 screen ukazuje ustalenou jizdu po rovine bez akcelerace, tak ten katalyzator moc nefunguje. Co to ukostreni lambd?
Zkus jeste pridat okno ze zatezi motoru a nasnimej stav pri ustalene jizde s cca 50% zatizenim pri 3-3,5tisicich otackach. Stav lambd pri akceleraci nas ted nezajima , to ecu obohati smes bez ohledu na emise. Stejne tak pri plnem zatizeni aby neprehral katalyzator.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed ED 2010, 1.4 cvvt - ztráta výkonu v zátěži

Příspěvekod 4sAd » 28.11.2023 11:20

Měl jsem dneska cestu kolem hradeckého Autotechu, tak jsem se tam zastavil. Verdikt byl rychlý a jasný. Špatný katalyzátor. Druhý O2 senzor musí držet rovnou linku a to u mě není ani náhodou. Dle zvuku je od katu načatý i motor, takže rozhodně nemá cenu investovat do opravy (45 tis., druhovýrobu nebrat, nevydrží), protože motor ho může zase pěkně rychle poslat do háje.

Řešení? Počkat na kontrolku motoru, odhlásit z registru a prodat na díly. Snad dneska aspoň dojedu domů, už se tomu moc nechtělo :).
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé