1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování ventilů?

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování ventilů?

Příspěvekod limbi » 07.01.2024 17:42

Zdravím,

zhruba koncem listopadu jsem jel klasicky na emise s KIA ceed 1,6 GDI 2015. Najeto 140 000 km bez závažnějších problémů. Prakticky jsem celou dobu jen lil benzín (Benzina, Shell) a měnil olej cca po 8-12k km. Auto se chovalo standartně, startuje na první dobrou, volnoběh drží, neškube při rozjezdech, prostě nic. O to větší bylo překvapení, že jsem neprošel na emisích. Volnoběh v pohodě. Povoleno 0,3 CO já měl 0,11 CO. Jakmile šel na otáčky cca 2600, tak hodnoty ukazovaly 0,42 CO a povolený limit je 0,2. Údajně to míchá bohatší směs.

Dal jsem tedy auto do autorizáku a oni řekli, že udělají servis na 150k, že tam můžou být už špatné svíčky. Vyměnili teda svíčky, olej, filtry a řekli ať tam dám aditiva, vervu 100 a protáhnu to v otáčkách a vyjedu aspoň jednu celou nádrž. Udělal jsem všechno, jel jsem na emise a problém zůstal stejný. Měl jsem podezření na lambdy, nebo katalyzátor, ale ty vypadají dle křivek z diagnostiky v pořádku. Teď jsem koukl po zhruba třech týdnech na olej. Sice neubývá, ale je špinavý jak prase, taky mi přišel celkem řídký. Vzal jsem to ke známému s diagnostikou mimo autorizák a tomu přišlo divné, že i když se přišlápl plyn, ukazovalo mu to neaktivní časování ventilů. Taky se mu zdálo, že nad 2 500 začal motor trochu klepat. Nemáte někdo podobnou zkušenost?

Moc díky za tipy

Luboš
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod limbi » 12.02.2024 15:34

Pokračování a pravděpodobné vyřešení problémů:

Po zmíněných peripetiích jsem dal auto do jiného autorizáku a tam řekli, že vyčistili lambdy, které byly zanesené. Zajel jsem na měření emisí a o trochu kleslo CO na cca 0,3. Emise jsem neměřil na STK, ale v neautorizovaném servisu, který má přístroj na měření emisí. Byl tam technik, kterého bych nechal pozlatit. Po tom, co to změřil bez jakýchkoli vstupních informací, jsem mu řekl, o svých problémech. Řekl ať auto vezmu znovu do garáže a podíváme se na to víc detailně. Po zhruba 45 minutách a zkoušení všeho možného přišel na to, že auto bude pravděpodobně dost zakarbonované na vstřicích. Servis nabízel i dekarbonizaci, tak jsem jí nechal udělat. Po najetí zhruba 200 km v ostřejším režimu jsem dal auto znovu na emise a světe div se CO kleslo na 0,08-0,1 což mi na limit 0,2 stačí s přehledem. Motor 1,6 GDI chce asi opravdu přísnější zacházení. Doteď jsem řadil kolem 3-3,5k otáček, ale bylo mi řečeno, že jednou měsíčně to mám pořádně vytáhnout na pár vteřin až na 5k a určitě teď s novými palivy dávat aditiva, nebo tankovat prémiovky. Ne nutně pořád, ale v cyklech... No pořád se učim. Každopádně by to někomu mohlo pomoct. Jinak po dekarbonizaci mi připadá auto... neřekl bych živější, ale plynulejší v chodu... Údajně z toho odešlo nadstandartní množství bordelu. Z původního strachu o výměnu katalyzátoru za 60k, jsem udělal dekarbo + 2 testy emisí za 4k a vypadá to na vyřešený problém. Taky musím vyzdvihnout toho technika, který byl po dlouhé době první, kdo se tomu opravdu věnoval a nespekuloval, ale zkoušel, dokud se nedobral řešení. To jsem bohužel ani v jednom autorizáku neměl...
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 12.02.2024 19:22

Kravina, "protahovani" motoru pomoci jeho vytaceni nic zasadniho mimo vyssi spotreby oleje neprinese. Proc by taky melo. Pricinou zakarbonovani je pouzivani obycejne 95 , mestskeho provozu a oleju s malym obsahem detergentu. Tankovat STALE 100okt je u techto motoru nutnost nebo alespon aditivovat. Je bezpodminecne nutne vycistit skrtici klapku. Pokud se nemeni uhel actuatoru nastaveni vacek mel by v ECU byt chybovy kod. U techto motoru pozor na spotrebu oleje , i maly ubytek zaneradi spalinove cesty. Pokud auto neproslo emisema je otazka v jakem stavu je katalyzator.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod limbi » 13.02.2024 09:28

therion píše:Kravina, "protahovani" motoru pomoci jeho vytaceni nic zasadniho mimo vyssi spotreby oleje neprinese. Proc by taky melo. Pricinou zakarbonovani je pouzivani obycejne 95 , mestskeho provozu a oleju s malym obsahem detergentu. Tankovat STALE 100okt je u techto motoru nutnost nebo alespon aditivovat. Je bezpodminecne nutne vycistit skrtici klapku. Pokud se nemeni uhel actuatoru nastaveni vacek mel by v ECU byt chybovy kod. U techto motoru pozor na spotrebu oleje , i maly ubytek zaneradi spalinove cesty. Pokud auto neproslo emisema je otazka v jakem stavu je katalyzator.


Včera jsem stihl i ofiko STK a emise byly v pohodě. Houpalo se to kolem 0,01 na volnoběhu a 0,08 CO při cca 2,6k otáček. Katalyzátor by měl být taky v pohodě, protože druhá lambda ukazovala stabilní křivku. Vážně se evidentně jednalo o zakarbonovaný systém. Pravdou je, že auto využívám ve městě, ale několikrát do roka jezdím štreky do Rakouska, Itálie, Německa. Do budoucna budu určitě aditivovat, případně tankovat 100oktan. Doteď jsem bral z 98% 95ku, i když jen na Benzině nebo Shelce. Myslel jsem, že tohle bude stačit a nejspíš ne :)
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 13.02.2024 11:16

95 nemaji zadnou nebo velmi mizernou aditivaci.
Funkci katalyzatoru naprazdno 100% neotestujes. Jeho kapacita by musela byt vycerpana z 90% aby pri tak malem zatizeni nestihal. Kup za stovku BT diagnostiku , pripoj k mobilu a zkus autem jet po rovine 90 ustalenou rychlosti kolem 2500ot. Pokud i potom bude druha lambda vykazovat ustalene napeti ma katylyzator jeste dobrou kondici. Pokud to bude vypadat takto uz je to zacinajici problem:
OyFbe.jpg

Dalsim ukazatelem stavu lamb je pri razantnim pridani plynu okamzity vystup z OBOU lambda sond k maximalnimu napeti. Pokud je mezi nimi vetsi casova prodleva ,ukazuje to na otravenou nebo zanesenou lambdu.
Pri te prilezitosti se podivej na hodnoty LTFT , mela by se pohybovat +- 5% , pokud je vice uz to znamena problem s pripravou smesi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod limbi » 13.02.2024 12:08

Já si nejsem jistý jestli jsi četl vše co jsem psal. Katalyzátor se testoval za provozu a vykazoval ustálené napětí na druhé lambde. Zahralose auto a potom jak píšeš cca 2500 otáček při cca 90ce. Aktuálně opravdu problém zmizel. Resp auto funguje bezproblémově. Plynulý chod, táhne jak má, startuje na první dobrou a spotřeba v normě. Teď i emise jsou dobrý... Takže já nevím, ale katalyzátor by nikdy nepustil emise na 0,08 CO.
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 13.02.2024 12:21

limbi píše:
Včera jsem stihl i ofiko STK a emise byly v pohodě. Houpalo se to kolem 0,01 na volnoběhu a 0,08 CO při cca 2,6k otáček. Katalyzátor by měl být taky v pohodě, protože druhá lambda ukazovala stabilní křivku.


Na stk se testuje bez zatizeni. O testu pri zatizeni jsem opravdu od tebe necetl. Jinak bych to nezminoval.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod kia ProCeed » 20.04.2024 10:54

Zdravím,tedy u vozů s 1.6 gdi 99kw,kod motoru g4fd tankovat prémiové paliva,u mě od benziny,nebo 95oktan spolu s aditivy?Mám před technikou,v minulosti neprošli emise,vůz jezdí krásně.
Kia proceed GT-line 1,5 l T-GDi GPF 118kw (Turbocharged Gasoline Direct injection)
Uživatelský avatar
kia ProCeed Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 85  
Registrován: 02.08.2021
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd (2021)
15500 km @ 6.5 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 20.04.2024 11:21

Pokud auto neprojde emisema , tak to kratkodobe pouzivani 100okt nespravi. Je treba zjistit pricinu. Zacit u klapky, cidel tlaku a teploty v sani, svicek , lambda sond a stavu katalyzatoru. Tohle vsechno vyctes diagnostikou za 200,-.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod kia ProCeed » 24.04.2024 17:15

Děkuji za informace,a ty aditiva na tento agregát jsou nějaké specielní,nebo klasika z čerpací stanice?
Kia proceed GT-line 1,5 l T-GDi GPF 118kw (Turbocharged Gasoline Direct injection)
Uživatelský avatar
kia ProCeed Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 85  
Registrován: 02.08.2021
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd (2021)
15500 km @ 6.5 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 24.04.2024 17:53

Brat tam kde je 100okt aditivovany cili , OMV , Benzina ev. Mol , ale tim poslednim si nejsem urovni aditivaced jisty , nezavisle testy zatim nikdo nedelal co vim. Nebo cerpat znackovou 95 a pridavat Vif , ale negativa biolihu zastanou. Shell jen v nejkrajnejsi nouzi.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km


Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé