Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod Deawon » 23.02.2024 15:38

Mě štve, že ten motor něco umí a kvůli blbosti se sníží výkon. Kvůli minimální úspoře emisí, se prudce sníží bezpečnost při předjíždění.

To je jako kdyby si manželka najednou řekla, že smíte sahat jenom na jednu kozu.
Deawon Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 26  Témata: 1
Registrován: 21.08.2023
Bydliště: Zbiroh  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod torrent » 23.02.2024 21:01

Hele ani to, že budeš mít pod kapotou 118 nebo klidně i 300 kW ti nikdy nezajistí, že předjíždění bude 100% bezpečné. Ač se to nedává srovnávat tak jsem jezdil s 1,6 Gdi, který měl 99 kW a neměl turbo, tak i s tímto motorem se dalo úplně v pohodě předjíždět. Jen člověk musí o trochu víc myslet. Bohužel jsme si jako společnost navolili do EU takové politiky, kteří nám zařídili snižování emisí a toto je následek. Bohužel.
Kia Ceed SW (CD) GT Line MY2023, 1,5 T-GDi 118 kW
Uživatelský avatar
torrent Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 362  Témata: 27
Registrován: 09.01.2017

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod elkan » 24.02.2024 00:46

Měl jsem taky před tím 1,6gdi a musim říct, že se mi s ním jezdilo lépe než teď s 1,5. Nevim, asi tam nebyla ta turbodíra nebo to bylo lépe spřevodovaný....? Jak to máš ty? Když oba motory porovnáš....
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 419  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod MP1 » 24.02.2024 09:25

Straršie generácie mali kratšie prevody. Ale nepamätám sa, či sa menil aj stály prevod na dif.
Od verzie s 1.0 a 1.4 T-GDi sa natiahli prevody a vtedy sa výrazne zmenil z môjho pohľadu pocit z jazdy.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2208  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod mrak1979 » 24.02.2024 09:59

Deawon píše:Tak já po 118kW pokukoval jak alternativu k ojeté Octavii 110kW (která má stejně reálně víc). Ale snížení o 15kW je už dost na velké kombi.


Většina motorů má větší výkon než udává výrobce.

viz video: https://www.youtube.com/watch?v=nfDyt5e ... _h&index=7

Kia Ceed 1.5 T-GDI 118 kW, 253 Nm, naměřeno 130,4 kW a 270,4 Nm

Myslím si že skutečný rozdíl mezi 118kW a 103kW nebude reálně žádný jestli-že zůstane stejný kroutící moment. Ve většině situací se nepodíváte přes 3000 otáček a teď jezdím měsíc v Proceedu GT-line 1.5 T-GDI 118kW automat a při normální jízdě se pohybuji neustále mezi 1300 - 2000 otáček. Na 7. to při 130 km/h točí cca 2500 otáček při 150 km/h 2800 otáček a i do kopce při této rychosti na 7. stupeň toje schopn pomalu zrychlovat.

Jinak 1,5 TSI je asi nejlepší motor ve sv třídě, ale 1.5 T-GDI je mu velice blízko po všech stránkách.
mrak1979 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 24.02.2024
Bydliště: Hostivice  Czech Republic (cz)

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod XMira » 24.02.2024 11:07

Je pravda, že v režimu normal a s DCT se ten motor jen převaluje a prakticky je jedno, jaký má výkon, protože ho reálně ani nevyužije. Dokonce mi připadá, že ani nějaké zběsilé mačkání plynu z něj to nejlepší nedostane, protože ho převodovka okamžitě pošle do otáček a než se pořádně nadechne turbo, tak už zas řadí zpátky. Jak kdyby zjistila, že to vlastně s podřazením přehnala a hned to začne upravovat.
Proto všem majitelům DCT doporučuji, čas od času, když hezky ohřejou motor i převoduvku, přepnout na sport a na sekvenci a pěkně tam ty rychlosti skládat pádlama. Najednou zjistíte, co vlastně váš motor umí. Jen bacha na radary, protože se k "legislativnímu maximu" dostanete nepříjemně rychle.
XCEED GTline 1.5T-GDI DCT MY2023
Uživatelský avatar
XMira Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 92  
Registrován: 02.10.2022
Bydliště: CB  Czech Republic (cz)

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod elkan » 24.02.2024 13:16

No jestli drží automat otáčky mezi 1300 až 2000 tak ten motor bude brzo samej karbon. Auto je fakt potřeba trochu vytáčet, a občas ho slušně prohnat na vyšší otáčky. Vlastní zkušenost po dvou letech provozu. Jezdit na spotřebu se fakt nevyplácí.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 419  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod mrak1979 » 24.02.2024 14:52

6e točí nízké otáčky neznamená že bude zakarbonovaný. Horší je v nízkých otáčkách mu šlapat na krk to se pak to vstřikované palivo nedokáže spálit a usazuje se na ventilech kde vzniká karbon. NO u automatu jak na to šlápnete tak hned podřazuje tak že bych se vůbec nebál. Mám najeto 1000+ km tak jsem zkusil tlačítko sport a nějaký zásadní rozdíl jsem nepocítil. Prostě to jede dobře už od nízkých otáček.
mrak1979 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 24.02.2024
Bydliště: Hostivice  Czech Republic (cz)

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod therion » 24.02.2024 16:06

Tocit motor nekam ke stropu nema na karbon prakticky vliv. Spise naopak. Zvedne se spotreba oleje , ktery dalsi karbon vytvori. Vzniku karbonu je treba predchazet aditivovanym palivem. Pokud uz chci karbon vypalovat, tak vysokyma otackam to rozhodne neudelam : )))
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod elkan » 24.02.2024 19:33

Neřikám vytáčet do oblak, ale jet živěji...
Vyšší otáčky třeba při jízdě na dálnici pomáhají více ohřát motor a teplotou vypálit karbon i filtr pevných částic. Na dálnici při 130 jsou otáčky někde kolem 2600. Si vyzkoušejte vytočit jedničku jen na 1800 jak radí nápověda a přeřadit na dvojku....rázem jste na 1300 a přidáváte plyn silně podtočený motor na hranici turba. V každém článku radí čas od času udělat delší cestu a trochu vyhnat pavouky...
https://www.portalridice.cz/clanek/karb ... u-zabranit
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 419  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod torrent » 24.02.2024 22:50

elkan píše:Měl jsem taky před tím 1,6gdi a musim říct, že se mi s ním jezdilo lépe než teď s 1,5. Nevim, asi tam nebyla ta turbodíra nebo to bylo lépe spřevodovaný....? Jak to máš ty? Když oba motory porovnáš....


Pokud to byla reakce na můj příspěvek, tak asi nemám favorita. Každý motor má něco a myslím, že jsem si našel na obou to dobré a s oběma se mi jezdilo dobře. Pokud se 1,6 vytáhla do otáček, tak jela opravdu velmi slušně a naopak turbo je turbo no. Klidně bych u 1,6 zůstal, ale naskytla se možnost koupit nový model a tam už 1,6 nedávali.
Kia Ceed SW (CD) GT Line MY2023, 1,5 T-GDi 118 kW
Uživatelský avatar
torrent Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 362  Témata: 27
Registrován: 09.01.2017

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod elkan » 24.02.2024 23:28

1,6 byl pro mě lepší možná taky kvůli těm převodům. I když zase na dálnici už to točilo 3400. 1,5 má prokazatelně nižší spotřebu o 1 litr/100 porovnány skutečné spotřeby dle tankování.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 419  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod therion » 25.02.2024 09:24

elkan píše:Neřikám vytáčet do oblak, ale jet živěji...
Vyšší otáčky třeba při jízdě na dálnici pomáhají více ohřát motor a teplotou vypálit karbon i filtr pevných částic. Na dálnici při 130 jsou otáčky někde kolem 2600. Si vyzkoušejte vytočit jedničku jen na 1800 jak radí nápověda a přeřadit na dvojku....rázem jste na 1300 a přidáváte plyn silně podtočený motor na hranici turba. V každém článku radí čas od času udělat delší cestu a trochu vyhnat pavouky...
https://www.portalridice.cz/clanek/karb ... u-zabranit


Cisteni GPF se provadi v jinem rezimu nez DPF a jsou efektivneji situace nez dalnicni rezim. Pokud chci vypalovat karbon , tak musim motor predne zatizit na vice jak 1/4 vykonu. A to na nasich dalnicich moc nelze. Daleko vhodnejsi je rovna silnice s takovym profilem, kde se motor dostane pri lidskych 3500ot pres 50% zatizeni vypali se karbon , prohreje se GPF a nasledne pri brzdeni motorem a okysliceni fitru dojde k jeho vypaleni.
vys.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod elkan » 26.02.2024 21:45

No takže je potřeba ten motor občas protáhnout na vyšší otáčky...to jsem měl na mysli. V případě automatu je tedy potřeba také občas přepnout na manuál a vypálit ho, ne?
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 419  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

Příspěvekod therion » 27.02.2024 07:18

ZATIZIT . otacky jsou az na druhem miste. Samotne zvyseni otacek bude akorat zrat olej a karbon nevypali, proc by taky melo : )
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé