LPG do cee'du

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Berka » 15.06.2018 15:56

Osobně jsem zastáncem alternativních paliv a proti pohonu na LPG a CNG nic nemám. Raději mám LPG pro jeho hustou prodejní síť a rozumnou cenu. Klidně bych si takové auto, postavené přímo automobilkou koupil.
Jenže bohužel, z neznámého důvodu je nabídka těchto aut mizivá. Přestavby současných motorů bych se hodně obával. Dnešní motory jsou podle mne konstruovány tak, aby byla zaručena určitá minimální životnost za optimálních podmínek, ale mnohdy mi přijde, že se to výrobci nějak nepovede a spíš vyhraje faktor co nejnižších výrobních nákladů na úkor běžné životnosti. A pak je jakákoliv změna paliva, jen dalším hřebíčkem do rakve motoru, který už tak pracuje na hranici spolehlivosti.
Někdy ani tovární přestavba není zárukou nízkých nákladů. Byl jsem nedávno v mém bývalém zaměstnání, kde jsem měl služební VW na CNG. Toto auto už ve firmě není, jelikož odešel nějaký díl systému vstřikování plynu a jeho výměna by stála lehce přes 60 tis. Kč. Jiná možnost opravy prostě nebyla. Z důvodu bezpečnosti by se totiž musela vyměnit převážná část všech komponent spojených se systémem CNG, mimo nádrží. Takový byl prostě servisní postup a nikdo si to nedovolil opravit jinak. Takže je otázka zda se takové auto vůbec vyplatí.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Brix » 26.06.2018 10:55

For: only_one
Ano čerpal jsem z webu zaměřeného na LPG. Já si osobně myslím, že právě svíčky mají dost velký vliv na životnost katalyzátoru a motoru. Pokud si pomyslíme, že zapalovací svíčka musí zapalovat 500krát až 3500krát za minutu, je jasné jak velký přínos zajišťuje technika moderních zapalovacích svíček pro dodržení aktuálních emisních norem a pro snížení spotřeby paliva. Když jsem se ptal výrobce, jaké jsou úpravy motoru na LPG v Ceedu II, odpověděl, že hlava, písty,ventily a sedla jsou upravené, tvrzené na LPG. Katalyzátor je keramický tudíž původní, myslím si že ho mohli také nahradit kovovým.Na Hyundai fóru, řeší poškozené keramické katalyzátory z neupravených motorů přestavených na LPG.
Většina předních výrobců má svíčky určené pro LPG/CNG:
Alternativní palivo, např.plyn
Stále více motorů je vybavováno pro "bivalentní provoz". To znamená: Tak mohou běžné motory spalovat benzín nebo plyn (LPG/CNG). To znamená například pro zapalovací svíčky složité podmínky z hlediska teplotního zatížení a vzplanutí.
Opotřebení
Výrobci automobilů stanovené intervaly výměny například pro zapalovací svíčky se mění mezi 30 000 a 120 000 kilometrů. To představuje velkou výzvu, protože při každé zapalovací jiskře ubývá mikroskopické množství materiálu. Touto "jiskrovou erozí" stoupá potřeba zapalovacího napětí o přibližně 500 voltů na každých 20 000 kilometrů. Tento požadavek byl zvládnut vývojem speciálních technologií zapalovacích svíček.
Věřím, že máš bohaté zkušenosti s LPG, já si jen přeji, aby nám ty našel vozy na LPG vydržely jezdit co nejdéle na LPG, zvláště při dnešních cenách pohonných hmot.
Uživatelský avatar
Brix Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 142  Témata: 5
Registrován: 30.11.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 5. sraz Kia-Club.org (1)

Volvo S60 (2012)
235700 km @ 6.7 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 27.06.2018 08:18

právě protože mám plynová auta už více jak 12 let a najezdil jsem na plyn statisíce KM .. včetně plynového Ceeda. A i v LPG oboru, stejně jako ve všech ostatních se objevil trend vytřískat z lidí co možná nejvíce peněz za "doplňky" které jsou v podstatě nenahraditelné s razítkem "must have". Jenže to tak ve skutečnosti není. Hyundaje i Kii přestavovali hotové auta z výroby sami nebo u smluvních partnerů. Pouze část vozů šla objednat s tovární přestavbou, ale pak to velmi rychle skončilo. I tak to ten plyn zvládne kromě Gdi, kde je nutné k LPG či CNG přistupovat trošku jinak.

Svíčky, které se mohou sehnat "speciálně" na LPG žádné zázračné vlastnosti nemají, za tu cenu, kterou se nabízejí je to loupež za bílého dne, proložená marketingem a výplachem mozku uživatelů, kteří na internetu čtou články velmi podobné reklamám Horsta Fuchse :-) Normální svíčka předepsaná výrobcem mi zatím stačila ve všech autech. (kromě pokusu s BOSCH a CHampion, které prostě plyn fakt rádi nemají. Tam to bylo 6tisíc km u Bosche a kolem 10ti tisíc u CHampionu a museli se vyndat. Náhrada z NGK a nevěděl sem o nich... Jedinou úpravu jsem vždy dělal na svíčkách běžného typu s maličkým zmenšením odtrhu o desetinku a udělá ti to uplně stejnou funkci jak drahá svíčka. I tak je nutné nastavit správně interval výměny svíček. SUPER duper svíčky na LPG jsem samozřejmě zkoušel, kromě toho že stáli daleko více penez, vydrželi uplně stejně dlouho jako normální svíčka. A odepíše se docela dost peněz na nulovou přidanou hodnotu. Jak sem psal výše, pokud si někdo přestaví auto po 100 -150 tis km, je daleko efektivnější se zaměřit na cívky a kabely, které jsou pro svíčky klíčové a tam se eliminuje mnoho problémů, které se svádí na svíčky, přitom to vůbec tak být nemusí.

Co se dlouhodobě osvědčilo je používání přimazávání JLM, v současné době už jsou elektronické systémy dávkující aditivum podle otáček, takže to je efektivní a zároveň úsporné. Prokazatelně to snižuje teplotní zátěž a to je mimo jiné příznivé i pro ty katalyzátory, které sem tam problém mívají. Ovšem problémy mají dneska všechny auta i když má nálepku naprosto nezdolného..

Pak se sem už řešil několik aut, kde palivová mapa plynu skoro dokonale kryla benzínovou mapu. To auto je pak chudý jak blázen a na problémy je zaděláno velmi rychle. JE to způsobeno pravděpodobně dvěma faktory. 1) ten kdo auto předělával nemá vůbec ponětí, jak správně nastavit mapu s ohledem na průměry trysek, délky vstřiku a adaptační křivce. Protože to chce opravdu trošku zkušeností a znalosti dané problematiky LPG. 2) majitelé neprovádějí servisy důkladně a neseřizuje se tlak reduktoru, nedělá se podrobnější kontrola systému i z hlediska korekcí vstřikovačů a pod. , nedojedou na dolazení systému po 1500km, kdy si sedne memrána reduktoru a pod. Osobně jsem jednou zažil s autem revizi plynu hotovou za 3 minuty, očmuchat, razítko a pa.. A to je přesně tem moment, kdy se na prušvih zadělá aniž by to majitel neznalí věci tušil a auto nevykazuje známky potíží... a řeší se to až když nastanou. Což bývá pozdě..
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod TraCkerCZE » 27.06.2018 08:56

"I tak to ten plyn zvládne kromě Gdi, kde je nutné k LPG či CNG přistupovat trošku jinak. "

Prosímtě, jak je to s přestavbou teda těch motorů GDI. Mám právě tento motor a uvažoval jsem o přestavbě. V servise ji nabízejí, ale jaká jsou úskalí a případná nebezpečí? Najezdím v průměru 1000km měsíčně. Investice okolo 30.000 Kč by byla do roka a půl zpátky.
:kia: Ceed 2 SW, 1,6 GDI TOP 2018 :CZ:
Uživatelský avatar
TraCkerCZE Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 82  Témata: 5
Registrován: 03.03.2018
Bydliště: Šenov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2018)
34000 km @ 6.9 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 27.06.2018 11:08

U GDi přímého vstřiku, kde jsou vstřikovače strčený rovnou do spalovací komory by standartní systém odpojil benzínové vstřiky a ty se pak spálí. V provozu je chladí benzín.

Takže jsou varianty tyto:

systém LPG v kombinovamém provozu kdy se bude trvale střídat vstřikovač plynu a benzínu. Bohužel se zjistilo, že to funguje relativně dobře až v poměru 50/50 jinak ty vstřikovače pořád trpí a ničí se. Tím pádem je celý plyn neekonomický a nešetří. Úspora je pak velmi malá na čísla kolem 15% ceny provozu. Standardní LPG šetří cca 40%

Další možností je využít systém vstřikování kapalné fáze LPG přes benzínové vstřikovače. Jenže je problém s kvalitou plynu na západ od Něměcka. Tyto systémy s čerpadlem v nádrži LPG jsou rozšířený v holandsku i něměcku a fungují perfektně s dobrým plynem, ale jak se tyhle auta dostanou do CZ na delší provoz s LPG z RUských zdrojů je to zle, čerpadla to nedávají a ty jsou opravdu velmi drahé a pak jakákoliv oprava nebo výměna čerpadla jsou desetitíce korun. Proto se u nás drží systémy se zplyňovači, kde je pak následná servis v podstatě jen na vstřikovačích a filtrech a je to udržitelný dobře a hlavně levně.

Tím pádem Gdi motory kromě daleko dražších přestaveb a nebo kombinovanému provozu s plynem naprosto zrácí smysl, jsou neekonomické nebo potažmo na nich visí extrémní vykřičník s provozem a náklady na servis.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Brix » 28.06.2018 13:46

Určitě má velký vliv, kdo montoval LPG a jak jej odborně nastavil. Já osobně mám Ceeda II s LPG již přes 5 let a zatím bez problému :thu: , sedm let záruky, kdyby se něco pokazilo tak hůra do servisu. Denně dojíždím do práce cca 50km plus víkendy na chalupu a dovolenou, momentálně mám okolo 70 tis. km. Jen servisní interval na seřízení ventilů tuším okolo 80tis. se mi zdá dost dlouhý, nechal jsem si preventivně změřit tlaky ve válcích, zda se nějak nerozcházejí a vše ok. Jen přemýšlím jakou životnost bude mít katalyzátor :?
Uživatelský avatar
Brix Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 142  Témata: 5
Registrován: 30.11.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 5. sraz Kia-Club.org (1)

Volvo S60 (2012)
235700 km @ 6.7 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod TraCkerCZE » 29.06.2018 21:31

Ach jo... :-) to je zase dilema... Zatím to nechám tak a lpg budu řešit později. Mám plyn ještě ve dvojkové fabii od manželky a tam pohoda (1,4 63kW). Takže jsem to chtěl taky přestavět, ale takhle to zatím nebudu řešit...
:kia: Ceed 2 SW, 1,6 GDI TOP 2018 :CZ:
Uživatelský avatar
TraCkerCZE Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 82  Témata: 5
Registrován: 03.03.2018
Bydliště: Šenov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2018)
34000 km @ 6.9 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod igor39 » 13.04.2019 19:50

mam uz druhe auto na lpg. moj ceed ma na nom najazdenych 222.000km a bez jedinej poruchy. ako tu niekto pise ze je potrebne aby bol robeny dostrek benzinu je hlupost. ja ho nemam a nemal som ziadny problem .mam tam ale domazavanie. sviecky davam tie co su na nom od vyroby a menim ich kazdych 40.000km. olej po 20.000 km. mozem teda z vlastnej skusenosti povedat ze kia a lpg uplne v pohode
igor39 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 14  Témata: 2
Registrován: 16.02.2013
Bydliště: Vranov  Slovakia (sk)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod latka.andy » 24.04.2019 08:29

igor39 píše:mam uz druhe auto na lpg. moj ceed ma na nom najazdenych 222.000km a bez jedinej poruchy. ako tu niekto pise ze je potrebne aby bol robeny dostrek benzinu je hlupost. ja ho nemam a nemal som ziadny problem .mam tam ale domazavanie. sviecky davam tie co su na nom od vyroby a menim ich kazdych 40.000km. olej po 20.000 km. mozem teda z vlastnej skusenosti povedat ze kia a lpg uplne v pohode

Ahoj, kdesi montoval LPG ? Tiež plánujem prestavbu v dohľadnej dobe.
Naposledy upravil latka.andy dne 24.04.2019 14:35, celkově upraveno 1
Kia Cee'd SW 1,4 73kw (2013)
Škoda Fabia 1,4 MPi LPG (2001)
Daewoo Nubira 1,6 16V LPG (2001) - predané
latka.andy Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 11.04.2019
Bydliště: Ivachnová  Slovakia (sk)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod therion » 24.04.2019 13:34

igor39 píše:mam uz druhe auto na lpg. moj ceed ma na nom najazdenych 222.000km a bez jedinej poruchy. ako tu niekto pise ze je potrebne aby bol robeny dostrek benzinu je hlupost. ja ho nemam a nemal som ziadny problem .mam tam ale domazavanie. sviecky davam tie co su na nom od vyroby a menim ich kazdych 40.000km. olej po 20.000 km. mozem teda z vlastnej skusenosti povedat ze kia a lpg uplne v pohode


A o jaky motor slo? A ventilove vule bylo treba korigovat jak casto?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod igor39 » 28.04.2019 14:46

lpg som si dal namontovat v presove a tam aj chodim na servis. vymena filtrov a kontrola rj. a samozrejme kupa oleja na domazavanie :-)

motor G4FC a ventilove vole som nenastavoval ani raz. motor ide tichucko
igor39 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 14  Témata: 2
Registrován: 16.02.2013
Bydliště: Vranov  Slovakia (sk)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 09.05.2019 08:01

přívstřik byl řešený u Gdi motorů G4FD.. G4FC je normální motor klasické konstrukce nerozmazlený a zplynitelný bez problémů. To se ví
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé