právě protože mám plynová auta už více jak 12 let a najezdil jsem na plyn statisíce KM .. včetně plynového Ceeda. A i v LPG oboru, stejně jako ve všech ostatních se objevil trend vytřískat z lidí co možná nejvíce peněz za "doplňky" které jsou v podstatě nenahraditelné s razítkem "must have". Jenže to tak ve skutečnosti není. Hyundaje i Kii přestavovali hotové auta z výroby sami nebo u smluvních partnerů. Pouze část vozů šla objednat s tovární přestavbou, ale pak to velmi rychle skončilo. I tak to ten plyn zvládne kromě Gdi, kde je nutné k LPG či CNG přistupovat trošku jinak.
Svíčky, které se mohou sehnat "speciálně" na LPG žádné zázračné vlastnosti nemají, za tu cenu, kterou se nabízejí je to loupež za bílého dne, proložená marketingem a výplachem mozku uživatelů, kteří na internetu čtou články velmi podobné reklamám Horsta Fuchse
Normální svíčka předepsaná výrobcem mi zatím stačila ve všech autech. (kromě pokusu s BOSCH a CHampion, které prostě plyn fakt rádi nemají. Tam to bylo 6tisíc km u Bosche a kolem 10ti tisíc u CHampionu a museli se vyndat. Náhrada z NGK a nevěděl sem o nich... Jedinou úpravu jsem vždy dělal na svíčkách běžného typu s maličkým zmenšením odtrhu o desetinku a udělá ti to uplně stejnou funkci jak drahá svíčka. I tak je nutné nastavit správně interval výměny svíček. SUPER duper svíčky na LPG jsem samozřejmě zkoušel, kromě toho že stáli daleko více penez, vydrželi uplně stejně dlouho jako normální svíčka. A odepíše se docela dost peněz na nulovou přidanou hodnotu. Jak sem psal výše, pokud si někdo přestaví auto po 100 -150 tis km, je daleko efektivnější se zaměřit na cívky a kabely, které jsou pro svíčky klíčové a tam se eliminuje mnoho problémů, které se svádí na svíčky, přitom to vůbec tak být nemusí.
Co se dlouhodobě osvědčilo je používání přimazávání JLM, v současné době už jsou elektronické systémy dávkující aditivum podle otáček, takže to je efektivní a zároveň úsporné. Prokazatelně to snižuje teplotní zátěž a to je mimo jiné příznivé i pro ty katalyzátory, které sem tam problém mívají. Ovšem problémy mají dneska všechny auta i když má nálepku naprosto nezdolného..
Pak se sem už řešil několik aut, kde palivová mapa plynu skoro dokonale kryla benzínovou mapu. To auto je pak chudý jak blázen a na problémy je zaděláno velmi rychle. JE to způsobeno pravděpodobně dvěma faktory. 1) ten kdo auto předělával nemá vůbec ponětí, jak správně nastavit mapu s ohledem na průměry trysek, délky vstřiku a adaptační křivce. Protože to chce opravdu trošku zkušeností a znalosti dané problematiky LPG. 2) majitelé neprovádějí servisy důkladně a neseřizuje se tlak reduktoru, nedělá se podrobnější kontrola systému i z hlediska korekcí vstřikovačů a pod. , nedojedou na dolazení systému po 1500km, kdy si sedne memrána reduktoru a pod. Osobně jsem jednou zažil s autem revizi plynu hotovou za 3 minuty, očmuchat, razítko a pa.. A to je přesně tem moment, kdy se na prušvih zadělá aniž by to majitel neznalí věci tušil a auto nevykazuje známky potíží... a řeší se to až když nastanou. Což bývá pozdě..