dokud to bude mít minimálně 4 válce a hydromechanický/mechanický pohon vaček, tak to bude pořád ještě relativně normální koncepce motoru, osvědčená, funkční, udržitelná v provozu a akceptovatelná a byť jsem urputný zastánce N/A tak s 1.4 Tgdi se mi jezdilo lepe jak s 1,6Gdi. Ten motůrek je pocitově takovej čipernější a je cítit že to turbo mu dalo spodek, což je prima. Nicméně litr Tgdi je smutná písnička a to u slepic kde je o třídu lepší jak u KIA/Hyu. A ohlášené směry vývoje motorů, které budou ovládat ventily elektronicky (Lool, čiptuneři začnou hýkat blahem
případně by to mohlo jít ovládat na dálku, kdyby někdy třeba orgán státní moci potřeboval při honičcce na dálku auto zastavit
, vypínat zbylé nutné počty válců k počtu 0 i za jízdy, aktivovat start- stop ještě před zastavením...povinně bonzák E.call, tak to je pro mě teda cesta peklem a doufám, že se mi povede se jí nějak vyhnout a přeskočím to do kvalitního elektra a nebo do nějakého povedeného vodíku, kde to je o něčem jiném. Takže jak bylo psáno, poslední doba na nakup relativně normálního motoru v normálním autě a krátí se .. a hodně.