VIF přidávej hned. A to jak zimní tak letní. Je to jedna z mála opravdu osvědčených věcí co skutečně funguje a pomáhá, zvyšuje cetanové číslo a hlavně nafta bude maličko odolnější pro zimní starty. Na tvuj nájezd KM je to zanedbatelné cenou. Jen nedoporučuju míchat VIF a prémiové nafty typu VERVA od Benziny a pod. Mnoho aditiv totiž už nepomáhá, ale naopak zásadně škodí.
Zásadně se vyhýbat benzínkám co mají málo stojanů, jsou na vedlejší silnici, nedej bože za plotem JZD a všem co prostě vypadají podezřele levně. Naftu bych nebral ani u Tesca, Makra, Ono a pod. U nafty to je prostě zbytečné pokoušet a pak za to zaplatit. Benzín je na to daleko odolnější.
Pokud se vyhneš výše zmiňovaným podezřelým subjektům, tak s palivovým filtrem by neměl být naproto žádný problém co do ucpání a vymění se dle servisního plánu. Problematičtější je vlastní složení nafty. Koukat na štítky co se kde tankuje, protože v zimně je zcela zásadní použití zimní nafty označované jako arktická (-32°) na štítku oproti naftě pro mírné klima ač označené jako zimní (-20) tak nafta na horách je prostě podstatně lepší, starty pohodovější a nestane se ti, při přejezdu vysočinou že ti zamrzne nafta v potrubí jako se to stalo mě když sem jel z Brna do Plzně a na vysočině mi vynechal motor, pak znova a najednou check... a jen sem dojel na nejbližší odstavku a konec. Už sem nenastartoval :- D -26° a při dálniční rychlosti se to holt ještě ochladilo a nazdar. Fakt nedoporučuju nikomu. Ale na té odstavce jsem nebyl sám : -)
Nicméně pokud nějakej bezmozek v dopravní firmě doveze naftu, ve které před tím vezl pryskyřici z chemičky a nevypláchnul, tak se s tím prostě nic nedá dělat. To provozovatel skutečně neovlivní. Viz rozdávané pokuty za odchylný bod vzplanutí. Co s tím asi má majitel benzíny dělat.. on si neobjednal špatné palivo a dneska si to málokdo lajzne pančovat na benzíně nebo do toho něco míchat. Extrémně na kvalitu nafty trpělo možná ale asi stále trpí naftové mondeo 2,0Tdci. Tam jsem pul kilometru za benzínkou přesně věděl na čem jsem. I u Ceeda je zvuk motoru po natankování za hranicích v D jemnější. A tyhle rozdíly v palivu mě skutečně fakt vytáčí. Taky v CZ se na to prostě kašle a asi trvale kašlat bude