Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod Kryshna » 22.09.2009 15:20

Zdar, chci se zdejších znalců naftových motorů zeptat, jestli je nějaký "technický" rozdíl mezi motory HIGH a LOW power CRDI... nebo jestli se jedna jen o přiškrcení motoru softwarově.
Díky za odpovědi.
Já neumírám, já takhle žiji...

Obrázek
Kryshna Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 333  Témata: 14
Registrován: 07.10.2007

Kia cee'd (2011)
31000 km @ 8.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod PetrLa » 22.09.2009 15:23

nevím to jistě, ale dá se předpokládat, že vyrábět další typ motoru by bylo neekonomické. Proto usuzuji, že jde o jiné nastavení řídící jednotky.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod jarda2 » 29.09.2009 19:20

Už se to na foru(možná hyu) řešilo, někdo tam vysvětloval, že jsou to stejné motory ale některé součásti jsou odlišné, zvyšovat výkon 66kw se moc nevyplatí.
i30, 1.6 CRDi, 94kW
Uživatelský avatar
jarda2 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 13  
Registrován: 16.04.2009
Bydliště: UL  Czech Republic (cz)

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod chupo » 30.09.2009 08:51

Praveze oplati !!!
Pretoze staci nahrat mapy z 85KW na 66KW a je upgrade. Samozrejme v nepomerne inej cene ako priplatok u importera za vyssiu verziu.
Matory su samozrejme rovnake, este som nenasiel ziadny rozdiel, okrem riadiacej jednotky.
ECU pre 66kW ma cislo dielu 39103-2A760 pri 85kW verzii je 39103-2A710 (obe bez PTC), takze samozrejme ze su to ine kusky.

Zatial sa mi to potvrzduje aj spravanim 66KW, ked to poriadne dusim, tak ide jak slak do otaciek, ale od urcitych otaciek uz nezrychluje, jednoducho uz viac nezvysuje vstreky.... Nemoze predca koncit vykon u 4500ot

Ide len o to, kto to vie a za kolkolko

napriklad ciptuning :
1,6 CRDi 66kW/90PS -> 77kW/105PS / 235 Nm -> 282 Nm
1,6 CRDi 85kW/116PS -> 102kW/139PS / 255 Nm -> 306 Nm

Preco , ked su motory rovnake a aj vsetko ostatne, sa nedviha slabsia 1,6 CRDi 66kW/90PS -> 102kW/139PS a 235 Nm -> 306 Nm na uroven silnejsiej ? Aky je s tym problem, len financny ? Ved je slabsia len softwerovo, kvoli zaradeniu do kategorie, kde su nizsie poistky vzhladom k vykonu auta. To je potom dost nelogiecke, obe verzie by sa mali predsa rovnako cipnut....
chupo Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 49  Témata: 6
Registrován: 15.04.2008
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2007)
192000 km @ 6.57 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod matysekul » 30.09.2009 10:44

Další rozdíl je turbo.Silnější verze má variabilní geometrii lopatek.Slabší ne.
KIA Cee´d II SW 1,6 GDI Exclusiv 45000km
Uživatelský avatar
matysekul Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 779  
Registrován: 16.03.2008
Bydliště: Česko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd SW II (2015)
45000 km @ 6.5 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod tonyp » 30.09.2009 12:46

A ako je to z vecami okolo motoru, hadice, vselijake ventily a pod. predsa to musi byt inac dimenzovane....
Kia CEED SW 1,6 CRDI 85kW 2009, najazdene 140000 km
tonyp Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 2
Registrován: 03.08.2009
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2009)
127000 km @ 5.8 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod JonnY » 30.09.2009 13:17

chupo píše:Zatial sa mi to potvrzduje aj spravanim 66KW, ked to poriadne dusim, tak ide jak slak do otaciek, ale od urcitych otaciek uz nezrychluje, jednoducho uz viac nezvysuje vstreky.... Nemoze predca koncit vykon u 4500ot
nepleties si to s benzinom? naopak, pri +-4500rpm koncit musi. a konci tam takmer kazdy jeden diesel na svete. nejde o vstreky, ide o to, ze nafta pomaly hori, a cez 4500rpm ti bude doharat okolo vyfukovaho ventilu ci na lopatkach turba. a to je najlepsia cesta k ich zniceniu. nehovoriac o tom, ze turbo ktore zabera od nizkych otacok zakonite v tych vysokych nebude stihat. a ked clovek necha motor nacipovat, prida sa na tlaku turba a uzivatel to toci do cervena, tak turbo obvykle moc nevydrzi

chiptuning sa (z komplexneho hladiska) oplati len malokedy. to ze je mechanicky zaklad rovnaky neznamena ze su tie motory identicke. slabsie verzie nemavaju (neviem ako kia) napriklad ostrek spodku piestov olejom a casto je odlisne turbo. alebo kadeco ine.
motor moze byt z 90% identicky, ale uplne totozne byvaju malokedy.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod PetrLa » 30.09.2009 17:58

PIP je prostě PIP :)
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod snike » 30.09.2009 18:32

@chupo: Je to tak jak píše Matysekul ;) Motor 1,6 CRDi Low využívá turbodmychadlo WGT - Waste Gate Turbocharger, na rozdíl od 1,6 CRDi High kde je použito turbodmychadlo VGT - Variable Geometry Turbocharger.
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 97.999 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6105  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
97999 km @ 8.00 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod chupo » 01.10.2009 15:50

Neviem, kde tam vidis v ceniku, ze 1,6 LOW ma WGT ? Ja vidim VGT - takze to iste ako HIGH
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
chupo Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 49  Témata: 6
Registrován: 15.04.2008
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2007)
192000 km @ 6.57 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod matysekul » 01.10.2009 16:00

KIA Cee´d II SW 1,6 GDI Exclusiv 45000km
Uživatelský avatar
matysekul Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 779  
Registrován: 16.03.2008
Bydliště: Česko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd SW II (2015)
45000 km @ 6.5 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod chupo » 01.10.2009 16:26

to su mrchy, ze v cenniku vlastne klamu...
chupo Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 49  Témata: 6
Registrován: 15.04.2008
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2007)
192000 km @ 6.57 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod matysekul » 01.10.2009 16:30

I tak se to dá říct :|
KIA Cee´d II SW 1,6 GDI Exclusiv 45000km
Uživatelský avatar
matysekul Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 779  
Registrován: 16.03.2008
Bydliště: Česko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd SW II (2015)
45000 km @ 6.5 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod snike » 01.10.2009 16:38

@chupo: Tady máš o tom pár technických informací i s obrázky ;-)

vgt-wgt.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 97.999 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6105  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
97999 km @ 8.00 l/100km

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Příspěvekod mirob » 17.01.2023 08:07

Dobrý deň všetkým. Som tu nový tak ak sa pýtam čo už bolo preberané a ja som to nenašiel sa ospravedlňujem. Stal som sa majiteľom Ceed SW 1.6 CRDI 85KW r.v 8/2011. Firma my ho predala za prepis aby sa toho zbavila z dôvodu že aj keď auto bolo servisované celé roky motor sa neuveriteľne zadrel (440K) a tým pádom je to šrot. Rozhodol som sa to opraviť pre syna tak som na bazoši kupil celý komplet nastrojený motor s búračky ale problem je že je to 66KW. Tu som si potvrdil že motor je rovnaký D4FB ako tvrdil predajca len budem musieť prehodiť turbo a klapku na sacom potrubí (vakuová a s motorčekom). Moja otázka bude treba prehodiť vstrekovače? Vstrekovacie čerpadlo je rovnaké podla štítka ale vstrekovače neviem ako porovnať. Dakujem
Uživatelský avatar
mirob Muž
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  Témata: 1
Registrován: 17.01.2023
Bydliště: žilina  Slovakia (sk)

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé