Tu je to vec názoru, hlavně jde o nájezd, už to tu bylo, časté krátké popojížďky a starty nemá cenu třída Long life..., třeba ten olej od Total resp. oba - Total Quartz HKS G-310 5W-30, Total Quartz Ineo MC3 5w-30 , hlavní rozdíl je v tom že ten druhý je je něco jak jinde Long life, držet olej v autě dva roky je podle mne nerozum, kondenzace atd... já měním dnes min. 1x za rok, dřív když jsem jezdil daleko víc i přes stanovený interval jsem měnil po 15000 km, i když v přiručce bylo 20OOO km, něco najdete v mém blgu, a ten GDI motor není žádná převrartná novinka, někdy v sedmdesátých letech s tím přišel Saab, ale paliva nebyla ještě dost kvalitní, pak se opět s koncepcí vrátilo Misibuschi(nebo jak se to píše) na počátku 90 let v Carismě, a FSI je jen dílčí odnož výrobce, jsou vše přímovstřikové motory, s analogickou funkcí jen podle státu původu pojmenovány...co se týká specifikací, tu pro tyto motory splňuje většina olejů, niance jsou jen v přísadách , hlavně z hlediska marketingu....třeba počíst zde
http://www.oleje-motorove.cz/www-oleje- ... ROVE-OLEJE , nebo
http://www.olejservis.cz a zde uvádí výběr viskozity a norem
, jinak někde na foru je o tom pomalu elaborát
třeba tady je jedno z vláken
viewtopic.php?f=2&t=346