Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Berka » 25.06.2017 11:11

Tady máš odkaz na skutečný průběh výkonu z mého auta http://www.kia-club.org/garage.php?mode=view_image&image_id=4227
Dá se říct, že pokud bych tu moji křivku vyhladil od drobných zakřivení, tak se dostanu na tu oficiální která je nad mým příspěvkem.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 25.06.2017 12:05

Souhlas, grafy jsou si hodně podobné. Je krásně vidět, že výkonový rozdíl mezi 1700 ot/min a 2000 ot/min je nějakých 8 kw a 5 Nm. Změna kroutícího momentu je zanedbatelná. Např. u naftové 1.9 TDi 77 kw je pří stejných podmínkách výkonový rozdíl 17 kw a 40 Nm. Samozřejmě ale, že tyto motory nemůžeme mezi sebou srovnávat. Nicméně, díky lineární výkonové křivce nedělaní motoru GDi problémy ani nižší otáčky. Je třeba ale motor čas od času protáhnout a preventivně pročistit od případných usazenin :twisted:
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Milan_SK » 25.06.2017 16:57

Ziadny maloobjemovy motor by sa nemal trapit nizkymi otackami. Najlepsie je ignorovat sipky radenia a drzat to vzdy aspon nad 2000 otackami.
Zaujimave citanie od cloveka z firmy, ktora vyraba komponenty do motorov: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
Kia cee´d 1.6 GDI Gold, Dark Gun Metal, MY 2016
Honda Civic 1.8 VTi - predané
Uživatelský avatar
Milan_SK Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 372  Témata: 4
Registrován: 05.02.2017
Bydliště: Sereď  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2016)
52000 km @ 6.8 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 25.06.2017 22:04

Nezařazoval bych zrovna 1.6 mezi maloobjemové motory. Tam patří spíše motory o objemu 1.2 a níže. Nejezdím ani podle šipek řazení, ani podle toho, abych udržoval motor nad 2000 ot/min. Jezdím podle citu. Dnes jsem si zkusil styl jízdy okrska na 5ku a vydržel jsem to asi tak 200 metrů. V 90km/h motor točí něco k 2500 ot/min. Zvuková kulisa nic moc a navíc se v tomto spektru otáček objevují jemné, ale celkem rušivé, vibrace. Pětku při klidné jízdě řadím někde kolem 70km/h. Motor pak točí něco kolem 1800 ot/min a nejeví žádné známky podtočení, je naopak klidný a po sešlápnutí plynu ihned reaguje akcelerací.

Jinak v článku jsem se musel pousmát nad větou od techniků Škody: "Třeba takový 1,2 TSI je prý skoro nezničitelný motor, i pokud z něj budete dolovat poslední kapky výkonu". Možná bych jen doplnil, že z něj budete v takovém případě dolovat i poslední kapky oleje :)
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod melonsvk » 25.06.2017 22:43

Ano, neznicitelny motor... "Az kym nas rozvody nerozdelia" :lol: :lol: :thu:
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1294  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 12.10.2018 20:17

Je u 1.6 GDI normální, že když za jízdy vytáčím motor třeba do 4000 ot/m a prudce pustím plynový pedál (nemačkám spojku), tak otáčky ještě poskočí o cca 100-200 ot/m směrem nahoru? Poskočení otáček navíc zní jako meziplyn.

Přirovnal bych to k projevu při řazení na tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=UnvvTSQzp6I&t. Zde to ale může způsobovat i vyšlápnutí spojky.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Olynth