Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod spacirx » 02.02.2015 11:31

To je kick down (snad se tomu tak říká)? Je tam spínač. Mrkni do manuálu, ten ti to vysvětlí. Vypíná to třeba klímu nebo tempomat, když je potřeba výkon nebo zrychlit.
To sem použil asi snad jen jednou a jen abych to vyzkoušel, jestli to vypne tempomat, nebo přesněji nastavený omezovač rychlosti.
Naposledy upravil spacirx dne 02.02.2015 11:35, celkově upraveno 1
CEE'D SW II 1.6 GDI Fifa World Cup Edition
Infra red
Uživatelský avatar
spacirx Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 447  Témata: 6
Registrován: 05.11.2012
Bydliště: Zbýšov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2014)
105000 km @ 6.5 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Mareman » 02.02.2015 11:32

Aha, dík. Já to nikdy neřešil, vím že to auta mívají, ale nevěděl jsem proč. Děje se to jen při rázným stlačení plynu, při spojitým ne.
Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
Mareman Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 57  Témata: 7
Registrován: 21.10.2013
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia Carens IV (2013)
20000 km @ 7.5 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod spd001 » 03.02.2015 00:04

Ano je to na konci chodu a ta poloha sluzi napr aj na to ze ked mas zapnuty obmedzovac rychlosti tak len vtedy vies pridat plyn ked tu polohu pretlacis inak pedal tlacis a auto nezrychluje je to nieco ako na automate ked ju pretlacis tak podradi aj o 2 stupne
Obrázek cee´d_SW 1.6 GDI FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
spd001 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1326  Témata: 4
Registrován: 18.04.2014
Bydliště: Šaľa  Slovakia (sk)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW II (2014)
120000 km @ 7 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 25.05.2015 22:47

Nechtěl jsem zakládat nové téma, tak trochu oživím toto. Jak jste u tohoto motoru spokojeni s rozjezdem na jedničku? Přijde mi, že při svižnějším rozjezdu se do 3 tis otáček nic neděje, auto skoro stojí a jen stoupají otáčky a hluk motoru. Většinou přeřadím tak kolem 4 tis otáček, ale to už zase nepříjemně řve motor. Ostatní stupně jsou naprosto OK.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Mareman » 26.05.2015 07:08

Ano, tak nějak to je. Už jsem kolikrát přemýšlel jestli by nebylo smysluplnější se rozjíždět přímo na 2 ku :) Ta jednička má zvláštní průběh kdy opravdu nejsou stoupající otáčky a hluk adekvátní razanci rozjezdu.....dokonce mívám pocit, že nad těch 2500 otáček už auto snad ani nezrychluje.
Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
Mareman Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 57  Témata: 7
Registrován: 21.10.2013
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia Carens IV (2013)
20000 km @ 7.5 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 26.05.2015 17:52

Dneska jsem si cestou z práce zkusil pár rozjezdů. Opravdu od těch 2500 otáček to působí, jak když auto nezrychluje. Pomalu jsem přidával plyn až do 5000 otáček, ale pocitově mi přišlo, že jedu stále stejně rychle. Až při srovnání s tachometrem se rozdíl projevil... 2500 otáček = cca 20km/h a 5000 otáček = cca 40km/h. Ale ta zvuková kulisa opravdu neodpovídá. Přijde mi to jak roztáčet auto na setrvačník.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Mareman » 27.05.2015 07:24

Ten motor ani zpřevodování není špatný. Narozdíl třeba od 1.4 cvvt který jsem měl možnost vyzkoušet v i30, je tam použitelná i 6ka nad 60km/h a při 130ti motor točí přijatelných 3500 otáček místo obvyklých 4000 u CVVT. To, že se mu musí šlápnout na krk když je potřeba vystřelit, už jsem si nějak zvykl a asi od 11000 km se ukáznilo i to šimrání do pedálů a volantu kolem 2500 otáček (typicky 90-100 km na okrskách). Ne že by to zmizelo úplně, ale už mě to neruší. Ty vibrace po startu kolem těch 1100 otáček kdy klesá volnoběh jsou myslím pořád podobně jako na začátku. Jinak tedy motor postupně ožil a volby 1.6ky benzinu určitě nelituju.
Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
Mareman Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 57  Témata: 7
Registrován: 21.10.2013
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia Carens IV (2013)
20000 km @ 7.5 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod mv12 » 27.05.2015 12:19

Já s jedničkou žádný problém nemám. Možná máte pravdu, nezkoušel jsem to, ani nevím, jak se v tomto smyslu chovají jiná auta... U všech se prostě rozjedu a hned dám dvojku atd. Nevím, proč bych se na jedničku měl pokoušet točit to k šesti tisícům a chtít, aby to místo 40 km/h jelo na jedničku mnohem víc.
Na řazení mi spíš vadí malý rozestup mezi 5 a 6, který je jen cca 500ot. V podstatě tak skoro pětku moc nevyužiju, protože mimo město tam mám šestku a pro zrychlení podřazuju na 3 nebo 4. Bylo by pro mě lepší, kdyby šestka byla dál a na dálnici místo 3500-4000 tis. ot. točila tak aspoň o 500-1000 míň. Na okeskách bych jezdil na pětku, která by taky tím pádem mohla být tak někde na úrovni dnešní 6... Prostě bych tu 5 s 6 trošku posunul dál. Ale to je jen detail...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod syberius » 27.05.2015 12:33

Jednička je taky na můj vkus moc do pomala. Jak se auto trochu cukne už dávám dvojku. Na křižovatkách je tím pádem rozjezd trochu vláčnější, ale už jsem si zvykl. Jinak s tou šestkou máš naprostou pravdu. Taky bych uvítal, kdyby byla trochu dál a na dálnici bych tím dost ušetřil. Takhle mi dálniční jízda dost zvyšuje průměr.
Kia cee'd II sw 1.6 GDI exclusive
Uživatelský avatar
syberius Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 293  Témata: 6
Registrován: 24.08.2013
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2013)
0 km @ 0 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Žuky » 29.03.2016 14:28

crui5er píše:Nechtěl jsem zakládat nové téma, tak trochu oživím toto. Jak jste u tohoto motoru spokojeni s rozjezdem na jedničku? Přijde mi, že při svižnějším rozjezdu se do 3 tis otáček nic neděje, auto skoro stojí a jen stoupají otáčky a hluk motoru. Většinou přeřadím tak kolem 4 tis otáček, ale to už zase nepříjemně řve motor. Ostatní stupně jsou naprosto OK.


Motor huci nie len pri 1.6GDI na jednotke pri pridavani plynu, ale aj na 1.4 CVVT ked pridam viacej plynu, tak pocut zvysujuci sa zvuk. V podstate pri hociktorom zaradenom kvalte, cim vyssie otacky - tym vyssi hukot od motora.
Kia Cee´d SW II 1.4 CVVT Amber
Uživatelský avatar
Žuky Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 259  Témata: 5
Registrován: 01.08.2014
Bydliště: Humenné  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW II (2014)
50000 km @ 7.5 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Polsondeside » 07.01.2017 09:35

Ano, jednička je příliš krátká a příliš hlučná. Skutečně cuknout s autem a hned za dva.
Ano, aj mě v zimách a mrazech s topením na plné kule toči prvních pár minut 1500 otáček a postupně motor utichne, nicméně to má celkem velký projev na spotřebě oproti letní sezóně.
Vibrace žádné nepozoruji, snad jen při rychlosti 95Km/h je takové místo, kde se přenese více hučení do kabiny. Jakmile atakuji 100Km a více, utichne to.
Sportage 2016 IV 1.6 T-GDI GT-Line + packet TECH; 16 000Km
Nejezdím, nejezdím, taky to nehuntuju
Polsondeside Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 793  Témata: 29
Registrován: 19.03.2016
Bydliště: Bydžovského  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
16000 km @ 8 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Polsondeside » 24.06.2017 09:19

Musím říct, že je to zvláštní (minulý rok jsem to nepozoroval nebo si nevšimnul), ale i v těchto parných dnech mi to čas od času po startu hodí 1500 otáček a cca za 10 vteřin plynule sleze na 1000 a pak až k 650.
Někdy za podobné teploty nastartuji a mám hned těch 1000 a pokud byl již mozor ohřán a chvíli stál, ihned se dostanu na provozní otáčky. Takže zřejmě zahřívání motoru zvýšením otáček probíhá v létě i zimě.... ;)
(u většiny jiných vozů na parkovišti to nepozoruji, zřejmě výsada korejců)
Sportage 2016 IV 1.6 T-GDI GT-Line + packet TECH; 16 000Km
Nejezdím, nejezdím, taky to nehuntuju
Polsondeside Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 793  Témata: 29
Registrován: 19.03.2016
Bydliště: Bydžovského  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
16000 km @ 8 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 24.06.2017 23:44

Motor 1.6 GDi má náramně kultivovaný chod, a dá se sním v krajních případech jezdit na 5ku i po městě. Nemyslím si proto, že jezdit po okrskách pouze na 5ku je zrovna rozumná volba.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod Fester » 25.06.2017 10:17

Všechno je to o instinktu zkušenostech a citlivosti " zadku " když se motor začne klepat a dá jasně najevo že na to nemá mozek si to podvědomě zapíše , a pak už člověk řadí automaticky.
Výkonově i převodem je naladěn perfektně , a osobně dám na rovinách po Praze i 6tku.. a tu 50tku to krásně bere bez jediného zakuckání :thu:
Díky všudypřítomným radarům si hrát na závodníka nemá smysl . Taky díky tomu mám spotřebu 6.3L , a udávané 8.2L po městě se můžu jen smát :D

Jinak občas zvýšené otáčky po nastartování registruju taky , ale beru to jako normál 8-) kdo měl někdy nějakého Japonce , tak toho takovéhle anomálie nepřekvapí ;)
Uživatelský avatar
Fester Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 109  
Registrován: 25.04.2017

Re: Zvýšené otáčky 1.6 GDi

Příspěvekod crui5er » 25.06.2017 10:27

Dá se říci, že ve většině případů ukazuje PP návrhy pro přeřazení správně. Výjimkou jsou snad jen mírná stoupání při nižších rychlostech, kdy doporučuje nevhodné přeřazení na vyšší stupeň. Po městě jezdím často na 4ku, ale přiznávám, že jezdím pár kilometrů nad tachometrových 50km/h. Není třeba se bát takto jezdit a je to dáno i výkonovou křivkou a systémem variabilního sání VIS, který cituji "zlepšuje účinnost plnění válců automatickou regulací objemu nasávaného vzduchu v závislosti na zatížení motoru, aby byla vždy zajištěna tvorba směsi s optimálním poměrem vzduchu a paliva". Zde je pro zajímavost názorná video ukázka funkce VIS u GDi https://youtu.be/6NDddEZnpOQ?t=50s. Při nižších rychlostech je křivka kroutícího momentu téměř lineární a potřebného výkonu se tak dostává již od nízkých otáček. Já raději čas od času motor pořádně protáhnu až do červeného pole.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Duroch