Řídící jednotky jsou naprogramovány tak, aby po nastartování běžel motor ve zvýšených otáčkách. U teplého motoru to trvá chvíli, u studeného se navíc přidává onen sytič. Důvodem vyšších otáček je snaha o rychlejší natlakování mazací soustavy olejem aby došlo k napnutí rozvodového řetězu (u dieselů navíc vymezení vůle ventilů a naplnění fluidního ložiska turba olejem).
U studeného motoru se má palivo tendenci srážet na chladných stěnách sacího potrubí a válce. Proto je potřeba směs obohatit abychom ztráty kompenzovali. Vedlejším efektem jsou zvýšené otáčky díky kterým se směs rychleji dostane do válce. Obohacení směsi se u karburátorů dělalo buď samostatným obohacovacím kanálem (sytič) nebo vzduchovou přívěrou která zvýšením podtlaku v sání způsobila obohacení směsi. U vstřikování je to jednodušší, řídící jednotka prostě jen vstřikuje více paliva.
Takže důvody zvýšených otáček jsou tyto dva.