Obecně platí toto:
G11 (zelená, někdy modrá) - norma TL774C
G12 (růžová, oranžová) - norma TL774D
G12+ (růžová) - norma TL774F
G12++ (růžová) - norma TL774G
S mísením je to podobné jako s oleji - některé kapaliny se smějí mísit, ale v zásadě se to nedoporučuje (doplňovat by se v ideálním případě měla vždy kapalina stejné normy, jaká je v systému naplněna). Nicméně podle výrobce VW je dáno: Kapaliny s normou C a D se v žádném případě nesmějí míchat. Vznikne velmi agresívní směs hnědé barvy, která rozežírá hliník a naleptává gumu.
Pokud se jedná o novější kapaliny s normou F nebo G, ty se mohou mísit s čímkoliv bez problémů.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=523770
ramon302010 píše:Chlapi ,menil niekto z vás sám na benzínovej 1,6-ke chladiacu kvapalinu? Ja som sa po kúpe jazdeného auta rozhodol vymeniť všetky náplne, asi tak ako každý. Problém je v tom, že mi zo systému nevytieklo, ani doňho nechce vojsť 5,8l. Všetko som poriadne niekoľko krát prepláchol destilkou. Medzi preplachmi nasledovali krátke skúšobné jazdy na zohriatie motora a zacirkulovanie okruhu. Ďalšiu výmenu som robil vždy až pri vychladnutom motore. Trvalo to tri dni. Našťastie nie som na aute závislý. Mal som na to kopec času, tak som to chcel spraviť poriadne. Keď už z chladiča vytekala číra voda, rozhodol som sa naplniť okruh chladiacou zmesou. Nalial som do chladiča asi 2,6l koncentrátu a dolieval destilkou. Vošlo jej tam ani nie 1,5l. povedal som si, že asi niekde ostala destilka z posledného preplachu a že po zacirkulovaní to bude v pohode. Ani po 150km jazde, keď som vyskúšal aj kúrenie, mi už hladina v nádržke neklesá. Okruh je plný a odvzdušnený. No ked´som zmeral vychladenú zmes v chladiči, bola do -50°C Zjavne pomer 50/50 nemám. Nevie niekto, kde sa stala chyba? Len ma prosím vás neposielajte do autorizovaného servisu. Dík.
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: jozzo