Zdravím, hledal jsem na fóru konkrétní info o DPF, ale samostatný topic jsem nenašel., jenom krátké info o tom, že s ním nikdo nemá problém. Tak já budu asi první. Dneska když jsem jel do práce, tak ještě mi nenaskočilo ani 61 000 km a začala blikat kontrolka motoru. Hned jsem to začal řešit, protože mě za 6 dní čeká dovolená, kde mám v plánu najet okolo 5 000 km. V servise to dali na diagnostiku a řekli mi, že DPF vykazuje mezní hodnoty a že mi s autem nedoporučují moc jezdit. Ptal jsem se jak je to možné a že asi jezdím na spotřebu a že se to stát může. Jenom pro info. Jezdím každý den 80 km do práce (40 tam a 40 zpět). 20 km z každé cesty je po dálnici, takže 40 km denně jezdím po dálnici. Po dálnici jedu na tempomat 130 km/h při otáčkách cca 2500 ot./min. Co 400 až 450 km se mi spouští regenerace (stále mám přepnuto na aktuální spotřebu, tak to poznám). Ve vesnicích mám 55 tachometrově na 4. Když někdo úpěnlivě dodržuje tachometrových 45 až 50 přede mnou, tak samozřejmě na 3, protože to pak už nejede Motor je 1.6 CRDi 66kW, vyrobeno v říjnu 2011, takže je to MY2012.
Jsem dost zklamaný, aby auto, které má 61 tkm udělalo toto. V servise mi řekli, že by to šlo dát asi na garanci, ale že to chvíli trvá, neboť potřebují schválení z centrály v Praze. Já jsem jim řekl, že auto ve čtvrtek 26. potřebuji, takže nakonec našli skulinu a už se na to pořádně kouknou hned v pondělí (původní termín byl středa 25. 6.).
Nemáte s tím někdo zkušenosti? Kolik stojí výměna, že bych si to třeba nechal vyměnit za svoje a pak bych požadoval refundaci v rámci záruky? Nemám v úmyslu rušit zaplacenou dovolenou kvůli autu.