Tak debata vznikla tím, že tu jeden človek jel MIMO garančku do autorizovaného servisu, ve které zaplatil za pouhou výměnu oleje raketu. Já naprosto nic nemám proti autorizovaným servisům, chápu že největší rozhodovací schost kii je právě ta záruka nad zákonou. Ceny za prohlídky vozu repsketuji, nic proti tomu nemám. Ale pokud mi někdo tvrdí, že musí přeprodávat olej zaX násobně větší cenu a že by se tím servis neuživil je opravu smutné. Servis přirozeně nakupuje oleje za cenu, co se nám koncákům ani nezdá. Tam můžou mít marže i podstatně vyšší, ale o to přeci nejde. Jde o to, že proklínaná Skodovka a VW to pochopila, u REnaultu a Fordu se tady dělá olejový servis za normální ceny. Jen Kia s Hyu uživatelům těžce kálejí na hlavu. Při požadavku, že si dovezu na garančku svuj olej originálně zabalený tak začnou strašit uživatele.... Kdo se nechá, zaplatí.
Garanční prohlídka vyžaduje jednoho mechanika, gola sadu a zvedák. Naprosto nic nedostupného pro jakýkoliv servis. Nejtěžší úkol v první návštěvě je promazání brzd, u dalších návštěv výměna brzdovky a pak skutečně "náročné" úkoly s výměnou palivového filtru plus obskočit to ze všech stran podle seznamu aby se na nic nezapomělo v podobě kontroly stěračů, tlaku v pneu a to je tak u nového auta všechno.. Zato si platíme a s tím fakt nikdo asi problém nemá.
A k tomu si tedy servis přirazí olej a jak je vidět, někde němá problém se 700Kč a někde se dostane na 250Kč. Kia ani plošně nedrží typ oleje. Je to to tom, kdo si co nakoupí za dobré peníze. Někde Total někde SHell, nekde Castro... Takže to je prachsprosté viditelné dominantní chování servisů Kia a Hyu, které by mohli efektivně schovat a rozpustit do uplně jiných položek, pak by to nikdo neřešil a nevedli bychom tyhle debaty.
Kiu jsem si vybral, protože se mi ty auta líbí v poměru cena/výkon a nabídka posledního normální R4 motoru. Lidi v Kie v Plzni jsou asi tak milionkrát ochotnější a schopnější jak servisy v Mercedesu, JEepu, VW, Volvu, Hyundai, arogantním plzenským Renautu nebo Fordu, což jsou značky které jsem spravoval nebo přímo od nova vlastnil a servis zažil. Ale po zkušenostech na západě, jak tam se chovají k zákazníkům, by si to měl zažít každej, aby mu to otevřelo oči a klidně znova vypíchu JAga, kde v Čechách si vezmou za uskladnění zimních gum 4500kč, za výměnu autobaterie 12 000kč... S Volvem XC60 jsem jezdil do Passova, kde běžná garance s olejem stála méně se započítáním cesty a času zaměstnance, než kdybych to odvezl do Plzně do Volva. A za daleko menší cenu jsem zase dostal naprosto stejnou kvalitu autorizovanou. Jen proto, že tady se hraje na to, že Volvo je premiovka a proto je prece normální že se platí premiové ceny za servis. Kde si dovolil VW říct za výměnu rozvodů 18000 Kč.. a za výměnu předních ložisek na Sharana odhadl cenu na 25000 Kč...
Zcela zdeformovaný pohled na věc v Čechách. V Jagu v CZ v Praze mě řekli že o staré auta nestojí a brání se jim jak to jde, maximálně 5 let. Normálně natvrdo
se starou šunkou v Holandsku úsměv a vděčnost, že si je někdo vybral a protože bylo vše OK je docela dost možné že přijedou zas.
Proč já a většina lidí co zaplatí tady za servis si vnitřně sice řekne že jde o par korun, mávnou nad tím rukou, ale pak je ta faktura neuvěřitelně žere a rozhodně se necítí spokojeni od ucha k uchu s radostí jak to jinde jde.