od Berka » 22.01.2017 08:41
Ono to nemusí být termostatem. Při těchto nízkých teplotách by se motor, který pracuje s malou zátěží, uchladil i bez velkého chladícího okruhu (chladiče). Mám to podobné, do teplot kolem -4°C se mi chladící kapalina ohřeje na provozní teplotu cca. po 8-10 km jízdy. Motor při této počáteční jízdě dost šetřím, asi jako většina řidičů, takže moc tepla nevytvoří.
Pokud teplota klesne někam k -12°C a níž, ohřeje se chladící kapalina až tak po 15km a vždy se stane, že při jízdě z kopce (stačí 300m a víc) jakmile nepřidávám plyn teplota sleze minimálně o jeden, ale někdy i o dva dílky dolů. Udělá to jen v té počáteční fázi, kdy se ohřívá jen motor a běží topení. Po úplném ohřátí motoru to už neudělá, protože tomu právě stačí zabránit termostat, který může úplně uzavřít velký okruh. Došlo by k tomu také, ale až po několika kilometrech klesání. Ale během prvních kilometrů při velmi nízkých teplotách, kdy se motor teprve ohřívá, není po ubrání plynu žádné zbytkové teplo a tak jeho teplota začne zase sama klesat.
Tomu by právě zabránila ta clona na masce. Bohužel, kdo jezdí často po dálnici, by mohl mít opačný problém. Při vysoké zátěži (rychlosti), by začalo docházet k přehřívání motoru i v případě že okolní teplota je hluboko pod bodem mrazu. Vím to z vlastní zkušenosti na služebním vozidle VW. Pokud jsem jel po dálnici příliš rychle a motor točil hodně otáček, začala růst teplota motoru, musel jsem vždy zpomalit třeba na 120 km/h a po pár minutách byla zase v normálu.
Ideální řešení jsou elektricky ovládané lamely před chladičem. Několik automobilek je využívá.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno