O řetězu tam není ani slovo. Při tom to ty motory dřív trápilo asi nejvíc. Těžko říct, kde vzali zatuhlej čep v pístu.
Skener tu teď nemám. Zkusím to až v pondělí. Nejvíc se to tam "točilo" okolo té modré 1,6CRDi (2SJ 7457
), která už byla i v jiných testech. A tu naftu tam doporučují nejvíc.
Jen v kostce:
1,4 CVVT (73kW, 137Nm, od 2012).
S nešizeným konstrukčním základem je Kia Ceed těžší než většin konkurentů a 1,4 ji stačí jen tak tak. S omezenou dynamikou by se člověk třeba smířil, s rizikem vážných závad (zatuhlý pístní čep, vydrolený katalyzátor), které dokážou popravit motor, však v žádném případě. Pokud už jej máte, tankujte palivo s čistícími přísadami, nešetřete na oleji a nechávejte každý rok osciloskopem (ne běžnou sériovou diagnostikou) ověřit funkci sondy lambda. V každém případě nejvíc problémů s katalyzátorem mají motory přestavěné na LPG - těmtoverzím se raději vyhněte.
1,6 GDI (99kW, 165Nm, od 2012).
Zatímco třeba v SUV Sportage to byl líný motor vždy (výkon vyhnaný otáčkami není to pravé pro těžká auta), v Ceedu funguje pěkně. Ale jen doku je nový. Kdo jezdí na běžné české palivo, tomu karbon v sání a na pístech rychle přistrihne letky - dynamika klesá, spotřeba roste.
1,4 CRDi (66kW, 240Nm, od 2012)
Menší diesel není moc přesvědčivý. Na plyn reaguje až ve chvíli, kdy jej zaryjete do podlahy. Zejména za studena má nepříjemný nýtovací zvuk - úprava softwaru pomohla jen některým vozům. Vstřikování Delphi sem tam nějakou závadu má, je však potřeba uznat, že široká síť značkových servisů siesl jej opravuje schopně a levně.
1,6 CRDi (94 či 100kW, 260 či 300Nm, od 2012)
Jednoznačně nejlepší motor. Překvapivě tichý a pružný, s jednoduchým a spolehlivým vstřikováním Bosch. Pokus se u jím poháněného Ceedu přece jen rozsvítí kontrolka závady, zřejěm jen kuny překousaly kabely od čidel FAPu.
--------------------------
Obecně:
Klady:
Komfortní odpružení. Tichý a spolehlivý diesel 1,6 CRDi. Odstraněné chyby předchůdce (hlučnost podvozku, koroze dveří). U většiny motorizací 6 převodů. Vynikající automaty pro diesel. V ČR prodané verze nemají stop-start (nepotřebují speciální drahé akumulátory). Sedmiletá záruka.
Zápory:
Vysoké ceny některých náhr. dílů. Omezená dynamika benzinových 1,4 CVVT a 1,6 GDI. Hlučný diesel 1,4 CRDi. Měkká zadní péra. Jen jedna, a ještě slabé couvací světlo. Horší aerodynamika.
PS: jen technická u tý aerodynamiky. Ceed je v nižší střední auto se snad nejvíce skloněným př. sklem, plasty pod motorem a podlahou. Asi jeli na měkkých gumách s přibrzdující brzdou, nebo jestli to mají z nějakých dat. či čert ví jak na to přišli... ..
------------------------
V závadech a problémech - už bez přepisu:
Blikajcí LEDky denních světel - mění se v záruce
Hluk 1,4 CRDi - vyřešila až pozdějí úprava SW
Klepání a ztráta výkonu 1,4 CVVT - díky nekvalitnímu palivu nebo oleji zakarbonování a ztáta pohyblivosti pístních čepů - velké tření a rychlé opotřebení válců. Řešením genrálka nebo výměna "Spodku" za bratru 111.520 CZK..
Svítící kontrolka závady motoru a násl. celk. poškození 1,4 CVVT - První přčínou špatná lambda, apk poškození katu příliš horkými plyny. Násl. rozpad tělesa a úlomy vtaženy zpět do motoru a .. konečná.
Klesající výkon u 1,6 GDi - karbon v sání a válcích. Diganostika nicnenapíše.
Bílý kouř po stratu u 1,6 CRDi - špatný některý žhavič. Do Euro 5 to kontrolka nezachytí.
Kovová palivová bnádrž - hrozí, že někdy to muže proreznout. Nová 13.770 CZK.
-----------------------
Hlavně u těch 1,4 to vypadá hrozivě a neznalého by to i odradilo, ale jak tu zaznělo, nikdo to tu neřešil už co to Ceedů dávají od 2006. A určitě už mnozí mají natočeno i přes 200tkm. Jsem v klidu , i když brouka do hlavy to nasadí.