CVVT je pouze zkratka pro variabilní časování ventilů a to buď jen sacích a nebo i výfukových , pro zajištění maximálního výkonu motoru v celém jeho spektru otáček.(Continuously Variable Valve Timing) , ovšem každý výrobce má svou zkratku - třeba VTI , VVTI a podobně.
GDI je zase zkratka pro přímý vstřik paliva do spalovacího prostoru díky níž je lepší reakce na plyn ale hlavně nižší spotřeba paliva , a tady také každý výrobce používá jiné zkratky , Škodovka má třeba FSI.
Jinak se ptáš na něco co nejvíce ovlivňují ti co mají " černé zlato " tedy ROPU , a dokud bude , tak auta na nic jiného jezdit nebudou.
A podle momentálního vývoje a informací se výrobci začnou zaměřovat na vývoj úspornějších benzínových motorů, kvůli vzrůstajícímu poklesu prodeje naftových protože díky tlaku na snižování emisí a přidávání různých filtrů pevných částic , vzrůstá spotřeba nafty , takže veškeré výhody hlavně ve spotřebě které kdysi tyto motory měli ... jsou už pohřbené.
Tak že, výroba " nafťáků " se už neplánuje aspoň co vím tak 4 automobilky dali stopku a další je budou následovat.
Takhle stačí ?