Stránka 22 z 22

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 12:06
od therion
No zrovna atmosfericke motory Kie stim problém diky CVVT nemaji :)

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 12:10
od melonsvk
Len skoda, ze 1.4 CVVT je motor vhodny akurat tak do Ria pre max. 2 cestujucich, inak je to mrtvola. :huh: A ten dvojliter CVVT v Optime zozerie aj zvodidla okolo cesty...

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 13:20
od Berka
Navíc jsem zjistil, že v Rusku má tento motor obrovský problém se zadíráním. Dochází ke zničení válců a pístů. Nevím proč je u nich tolik problémů. U ceeda se jim zase hromadně rozpadají katalyzátory a pak dochází také ke zničení motoru. Jestli je obojí způsobené palivem, ví bůh.

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 13:21
od therion
a o jakou motorizaci se presne jedna? 80, 66, 74 kW?

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 17:44
od Berka
Oni tam mají hlavně 1.6 CVVT, 1.6 GDi se u nich začal prodávat snad až letos. Co sleduji jejich stránky, tak k pozvolnému rozpadu katu dochází cca. v 30-40 tis. km a kolem 90 tis. km je už silně poškozený. Hodně majitelů to řeší preventivní demontáží katu, nebo výměnou celých svodů za svody bez katalyzátoru. Celkem dost firem se tam na to zaměřuje takže je to u nich běžná věc. Netuším jestli podobný problém měl někdo v ČR, ale tam je to opravdu velký plošný problém. Rozpadlý katalyzátor totiž nasaje motor a pak vydře válce a poničí písty. Podobně jako u 2.0 CVVT, ale tam nevím co je příčinou. Každopádně ten motor odchází ve všech modelech kam byl montován.

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 18:49
od rudolf.tomka
jedná sa aj motory 1,6 CVVT 93 kW v SOULe :?: :? :cry:

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 19:22
od MP1
Neviem, aký je v Rusku motor 2.0 MPi, ale je asi iný ako na Slovensku. Na Sk sa Optima s motorom 2.0 CVVT nedodáva. U nás je k dispozícii motor CVVL s variabilným zdvihom ventilov.

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 21:23
od Berka
Nevím jestli to je CVVT nebo CVVL, ale montuje se u nich do Optimy a do Sportage III. Když jsem se o to tehdy zajímal, tak měl ten motor stejné kodové označení jako motor co je u nás v Optimě, takže to bude asi ten tebou označený CVVL. Závada se dá odhalit pomocí endoskopické kamery, kdy jsou na válcích vidět podélné vydřené drážky a později motor rachtá a mlátí jak starý Zetor.

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 26.08.2018 22:22
od mv12
Co se týká toho problemu s katalyzátorem, první zmínku jsem tu viděl, když sem kdosi dal článek SM č.50 z 2017, kde byly informace o ojetých ceedech. Tam to zmiňovali jako známý problém motoru 1.4 CVVT. Kde tu informaci vzali netuším.


Obrázek

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 27.08.2018 01:19
od snike
Ve Sportagi III. byl 2,0 CVVT :yes:

Co jsem nasel tak Optima 2,0 MPI (Theta-II) byla v roce 2011 jen pro Asijsky a Africky trh.
Optima 2,0 CVVL (NU-series) od 3/2012 pro Asii a Evropu.

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 30.08.2018 17:26
od therion
mv12 píše:Co se týká toho problemu s katalyzátorem, první zmínku jsem tu viděl, když sem kdosi dal článek SM č.50 z 2017, kde byly informace o ojetých ceedech. Tam to zmiňovali jako známý problém motoru 1.4 CVVT. Kde tu informaci vzali netuším.


Obrázek


co jsem se docetl, tak na kat ma zasadni vliv kvalita paliva resp obsah slozek mimo benzin a stim související stav lambda sondy. Vzhledem k tomu jake potize nase paliva delaji japonskym motorum (kiu nevyjimaje) je nabíledni co se deje při trvalem tankovani pancovanych benzinu v rusku…..

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 31.08.2018 16:23
od Berka
snike píše:Ve Sportagi III. byl 2,0 CVVT :yes:

Co jsem našel tak Optima 2,0 MPI (Theta-II) byla v roce 2011 jen pro Asijsky a Africky trh.
Optima 2,0 CVVL (NU-series) od 3/2012 pro Asii a Evropu.

Problémový motor je s označením G4KD, ale koukal jsem na stránky Autokelly a podle nich se montoval do Sportage (SL) kde byl označen jako CVVT s výkonem 120 a 122 kW ale také se podle nich montoval do Optimy (TF) kde měl 121 kW a označení CVVL. Což je divné, že pod jedním kódovým označením má dva různé názvy. Je možné, že to má jen špatně Autokelly, ale každopádně G4KD je kód motoru kde dochází (na ruském trhu) k velkým problémům s písty a válci.
Stránky Autokelly jsem použil jen z důvodu, abych viděl kam se motor montoval, ale nenapadlo mi zjišťovat proč je jednou označen CVVT a podruhé CVVL. Ani jsem si to neuvědomil, že tam je rozdíl v označení.

Re: benzínové motory v KIA

PříspěvekNapsal: 11.10.2018 13:17
od therion
citace z diskuze:

"1.4 po 110tkm, kdy je motor totalne vydreny na sracku, klepou pisty o steny valcu a ma ohromnou spotrebu oleje kvuli vyrobni vade z dusledku montaze nekvalitnich katalyzatoru a vnitrni recirkulace vyfukovych plynu kdy se popel z katalyzatoru nasava zpet do valcu"

https://www.instagram.com/p/BokZF-KAu0g ... 3s1w7o9ds5