od Nole » 09.01.2016 03:40
súhalsím s crui5er
je naozaj dobré hneď po naštartovaní auta v extrémnych mrazoch radšej napočítať do 10 a potom ľahkou nohou na plyn pokračovať v jazde v rozmedzí otáčok 2000/2500
čo sa týka toho , o čom píše matocz, je to skôr dôsledok častých studených štartov na krátku vzdialenosť, čo má za príčinu rýchlu rozťažnosť piestov (pretože ako prvé sa v motore zohrejú piesty a potom akoby mali problém vojsť sa do valca, ktorý je navyše obklopený vodným plášťom a trvá mu niekoľkonásobne dlhšie, kým sa dostane do prevádzkovej teploty, oproti piestom.
Uvediem k tomu aj príklad z vlastných skúseností
Vo fabrike jazdíme s interným autom Ceed 1,6 GDI, naozaj iba veľmi krátke vzdialenosti ...cca 3km
v zime pri nízkych teplotách okolo -10 stupňov a menej , teda realita studených štartov a krátkych vzdialeností, sa začal objavovať problém, o ktorom píše matocz , dusenie motora hneď po štarte, práca so spojkou atď, keď sme ho nechali chvíľku bežať, bolo to OK
auto sme dali na Salvage chalanom a na zdviháku vybrali motor, šupli na kozu a rozobrali
našli sme dosť nepekné ryhy vo valcoch a to sa bavíme o skoro novom motore
zhodli sme sa v tom, že priame vstrekovanie paliva do valca nemá priaznivý vplyv na okamžitý rozjazd hneď po naštartovaní
čiže hneď po naštartovaní sa vstrekuje počas kompresie zmesi, katalyzátor sa zahrieva na pracovnú teplotu okolo 300/350 stupňov až po uplynutí cca 10/15 sekund a to je ten potrebný čas o ktorom sa tu bavíme
keď je už motor zahriaty, potom sa už palivo vstrekuje počas nasávania
no a toto všetko sa deje vlastne kvôli dosiahnutiu nižších emisných noriem, ako je CO, HC a čo ja viem, čo ešte...
ono tento motor je staršne fajn a má strašne veľa výhod oproti klasickým MPI, len je veľmi citlivý na šetrné zaobchádzanie a hlavne počas zimných období
Zrejme mu to nerobí od začiatku, ale prejavovať sa to začalo až časom
Kia ceed II 1,4 Silver