Studené starty - 1.6GDi

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 27.01.2017 09:40

Abych k tomu řekl svoje, je nutné vzít stetoskop a najít přesně místo toho zvuku. Kdo ho má, najde ho velmi rychle bez problémů. Může to být klidně počínající problém s napínákem řetězu. Tam diagnostika nenajde nic, retěz má správnou polohu, ale už mu déle trvá než se napne jak se sluší a patří. Za tepla se to také neprojevuje.

Neto tam zlobí nějakej podtlak.. nicméně k tomuhle je fakt nutné si to poslechnout s nástrojem na uchu.

já mám třeba tuhle hračku z Alli a funguje naprosto perfektně
https://www.aliexpress.com/item/Auto-Me ... 2d5cce288c
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod crui5er » 28.01.2017 01:02

only_one píše:od kdy má GDI palivové čerpadlo v motorovém prostoru?

Od té doby, co je GDI s přímým vstřikováním benzínu. Jde o vysokotlaké nebo taky jinak řečeno vstřikovací palivové čerpadlo, které žene palivo do vstřikovací lišty pod tlakem až 1500 bar.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 28.01.2017 12:26

no já mám za to, že pumpa je v nádrži a na railu je rozdělovač tlaku
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 28.01.2017 12:30

tak už sem ten díl našel.. vskutku tomu říkají čerpadlo a bohužel je na něm napsáno Bosch... což je samo o sobě zdrojem průserů
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod Mirse » 28.01.2017 12:42

A kde přesně jsi ho našel ?
Kia Ceed SW MY 2020 1.4 T-GDI GPF TOP
Silver Lunar
23500 km 6,4 / 100 km
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive, paket Color Grey+Navi
Silver Sirius
37900 km 6.8/100 km - prodáno
Uživatelský avatar
Mirse Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3925  Témata: 1
Registrován: 16.05.2015
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (9) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
23500 km @ 6.4 l/100km

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 28.01.2017 13:43

cislo dílu 0 261 520 081
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod Nole » 30.01.2017 08:22

to only one:

nejako sa už nevyjadrujem, ale toto mi fakt nedalo

je to tak ako píše crui5er, jedná sa o vysokotlakovú pumpu
žiadny rozdeľovač tlaku
číslo dielu, alebo aj Part number toho vysokotlakového čerpadla máš takisto nesprávne.

ďalej tvoj citát:
tak už sem ten díl našel.. vskutku tomu říkají čerpadlo a bohužel je na něm napsáno Bosch... což je samo o sobě zdrojem průserů
mohol by si nám ozrejmiť, čo si tým myslel :? :? :?
nejako tomu nechápem

díky
Nole
Kia ceed II 1,4 Silver
Uživatelský avatar
Nole Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 336  Témata: 1
Registrován: 04.12.2015
Bydliště: Trstena  Slovakia (sk)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 30.01.2017 09:18

výrobky Bosch jsou nejproblematičtější elektronika co si vůbec dovedu poředstavit. Největší průser byl, když tenhle moloch vymyslel modulované čerpadlo na palivo, aby ušetřil zpětnou hadici na palivo do nádrže a pak tento super systém narval do Volva, Fordů, Jaguárů a hrdě se tvářil jak to je super ekonomicky ekologické řešení. Což se ale záhy po nájezdech 200+ ukázalo jako totálně neekonomické, neuservisovatelné a blbé osazené tak nelogickým vyhodnocováním poruchu, že to je až padlé na hlavu. Tenhle výrobce dokázal zabít i italská auta, kde se vecpal Bosch místo magneti marelli a do té doby ty auta jezdila relativně spokojeně. Dneska mají životnost poloviční. Nástupem německé technologie se rapidně zvýšila poruchovost. O motorech v Range roverech P38 ... raději majitelum ani slovo Bosch nahlas neříkejte :-D
A poslední perlička, proč mě tenhle výrobce zvedá ze židle, byla destrukce dvou jeho "super premiových svíček" co asi vyrobili ze žvejkačky, protože mě jedna svíčka jaksi vtekla do válce a druhá měla poškozený izolátor na motoru 1,8T AGU. S nájezdem 5000km a do té doby spokojené auto bylo rázem před GO motoru.


Gdi v Ceedovi jsem neměl ještě důvod nijak analyzovat. Je to nové auto a minimálně ještě 4 roky než se to dostane přes 150t km to ani řešit pravděpodobně nebudu. Nicméně přítomnost duálního čerpadla je další úžasná fíčurka co do budoucna bude prima zábava a znásobí možnost průseru na celkem pohodovém motoru. Jakmile jsem na to byl upozorněný, schema sem si dostudoval, podivil se... opravil sem se v textu, že beru na vědomí. Číslo dílu mám v katalogu u roberta jakožto originální díl.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod mv12 » 30.01.2017 10:22

Nole píše:to only one:

nejako sa už nevyjadrujem, ale toto mi fakt nedalo



Škoda, bylo by super, kdybys opět občas, hlavně když se to týká něčeho kolem motorů, napsal ;) Myslím, že každý se tu snaží poradit, podle toho co ví, ale jsme většinou laici, takže i tak se to musí brát... Proto je jistě vítaná každá rada od někoho přímo od zdroje, jako jsi ty...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod Nole » 30.01.2017 10:50

ok, napíšem k veci
čo sa týka vysokotlakovej pumpy Bosch (Korea), teda typu, montovaného do našich GDI motorov, tak môžem povedať len z 5-6 ročnej výrobnej skúsenosti, že s pumpami problém nebýva, nemá nijakú kardinálnu chybu, ktorá by mala spôsobovať nejaký problém
funguje na úplne jednoduchom, ale funkčnom princípe
treba si uvedomiť, že je to priamovstrek a tam má jednoducho vysokotlaková pumpa svoje miesto
skôr ako o pumpu, by som si robil starosti s palivovými lištami (vstrekovačmi)
bývajú dosť často otvorené, avšak u nás vo fabrike to dokážeme takmer 100% odchytiť...
čo sa týka toho čudného zvuku, môže to byť spôsobené aj vysokotlakovou pumpou, čiastočne sa to dá eliminovať originálnou tlmiacou penou, avšak myslím, že sa montuje iba od určitého typu výbavy

PS:
ak má niekto nejaký problém, je tu vždy možnosť napísať mi SS a ja rád podľa možnosti pomôžem, poprípade prekonzultujem s kolegami

Nole :D
Kia ceed II 1,4 Silver
Uživatelský avatar
Nole Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 336  Témata: 1
Registrován: 04.12.2015
Bydliště: Trstena  Slovakia (sk)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 30.01.2017 13:03

pro zajímavost schema toho udělátka z čehož je vidět. že to je funguje jako pístový kompresor - obdoba vlastně AC pumpy :-) Něco podobného mají citroeni na tlakování brzd a podvozku v podstatě . Docela zajímavé. nicméně cruiser psal 1500Bar na liště, což pochybuju. 1500 baru by vyžadovalo podle mě pořádnou pumpu co by to zvádla. Tyhle zařízení jsou na řádově nižší tlak. Nemám schema ke konkrétnímu Ceedu, ale na tomhle Boším kousku je tlak 135Barů-- 1500 by to vystřelilo hadice z kapoty ven... Pro zajímavost Nole ty máš k tomu nějaké datasheet jaký tlak je na railu maximálně?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil only_one dne 30.01.2017 13:33, celkově upraveno 1
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod only_one » 30.01.2017 13:13

Ad Bosch - Nole, ty řešíš 5 let že to nemělo problém. To je dobře vedět pro prvního majitele a těch 150 tisíc km... já řeším staré auta 10-15let s proběhem klidně 300+.. a pak se teprve ukazuje, co jsou slabé místa a co bylo krutě podceněno.
Inu uvidíme za 10 let
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod mv12 » 30.01.2017 13:48

Jasně že se teprve ukáže časem, sám Nole píše, že jde JEN o 5-6 letou výrobní zkušenost. Delší prostě zatím není. (I když mnohé nepovedené věci se začnou klidně projevovat i dříve - viz. blikající LED denní světla u Ceedů nebo problémy s rozvodovými řetězy u VW atd.)
Tvojí zkušenost s Bosch díly nechci zpochybňovat, věřím, že takovou máš, ale Bosch vyrábí takovou spoustu různých věcí, že podle toho bych neusuzoval, jaká bude kvalita vysokotlakové pumpy v GDI. I když chápu, že si u tebe udělali špatné jméno a důvěru ztratili. Já naopak s Boschem špatnou zkušenost nemám. Např. u mého cca 22 let starého Citroena ZX a bylo taky plno Bosch dílů - řídící jednotkou počínaje a nebyl žádný problém. Ale ani má zkušenost s několika i dalšími výrobky Bosch samozřejmě o kvalitě současných Bosch dílů v :kia: nic nevypovídá.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod Nole » 30.01.2017 14:29

to only one:
Pro zajímavost Nole ty máš k tomu nějaké datasheet jaký tlak je na railu maximálně

tak pre predstavu:

u MPI je tlak okolo 3,5 bar
u GDI okolo 200 bar
a u Diesela len tak pre porovnanie je to asi 10x násobok viac, ako u benzínu, čiže cca... 1500-2000 bar
avšak tam je to o úplne inom café :yes:
Kia ceed II 1,4 Silver
Uživatelský avatar
Nole Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 336  Témata: 1
Registrován: 04.12.2015
Bydliště: Trstena  Slovakia (sk)

Re: Studené starty - 1.6GDi

Příspěvekod robo_horvath » 31.01.2017 20:01

matocz píše: Teplota -10℃, přijdu k autu z práce, v hlavě ještě řeším pracovní problémy, nastartuji auto, dám zpátečku a v pohodě vycouvám. Zařadím za jedna, auto se dá do pohybu, nešlapu na plyn, auto se rozjede normálně bez problému, chci trochu zrychlit, šlápnu na plyn a auto mi málem chcípne. Vím že je v manuálu napsáno o časové prodlevě snad i 30s, ale když máte v hlavě pracovní problémy, tak na toto zkrátka nemyslíte. Autem jezdím hlavně do / z práce a to trasy cca. 20km, takže to nejsou žádné extrémní krátké trasy. Když se rozjíždím s prodlevou těch cca. 20 - 30s, tento problém nenastane .


Mam ten isty problem, rozdiel je len v tom ze ked necham motor poklepat a napr. idem oskrabat celne sklo tak motor zdochne. Najprv som si myslel ze to bude vadny benzin, tak som minul celu nadrz a natankoval na inej benzinke. no nepomohlo to.
Uživatelský avatar
robo_horvath Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 44  
Registrován: 09.03.2012
Bydliště: Poprad  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé