V práci jsme na to používali obyčejnou světlou vazelínu určenou na střední až mírnou zátěž. Tady moc neplatí, že čím více tím lépe. Ložiska jsou většinou kluzná pouzdra, která je sice potřeba měnit, ale to bylo po úplně jiných nájezdech a počtech startů. Startér upni lehce do svěráku na výšku, pastorkem dolů a od shora ho postupně začni rozebírat. Hlavně pozor při povolování matice na víčku cívky, která drží přívodní kabel do statoru. Víčko nesmí prasknout jinak máš velký problém. Celou cívku od těla startéru sundej aby jsi se dostal na vidličku která vysouvá pastorek- pozor, na polohu, někdy jde nasadit i obráceně, ale nebude správně vysouvat pastorek a nesepne cívka . Sundáš horní víko statoru kde budou uhlíky, pak stator, pod ním je asi planetová převodovka (někde je někde ne) a pak už uvidíš. Trochu času věnuj pastorku a jeho volnoběžce- často bývá zatuhlá a pak se otáčky věnce po nastartování přenáší na rotor startéru.
Zde je popis který ti tak nějak popíše jak to tam vypadá.
https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zjistit-zavadu-starteru/ Většina startérů si je konstrukčně hodně podobná, liší se jen v detailech. Vše vyčistit technickým benzínem nebo čističem na brzdy, namazat, složit a zkontrolovat funkčnost. Vše musí chodit samo, lehce bez většího odporu.