Pánové dobrý den.
Chci Vám všem poděkovat za rady a duševní podporu při výměně toho zatraceného filtru. Jak +Ox!n, Berkovi, John Doe,mV12,Gene Hawkins,Paja a součastně člověku,který mněl ten dobrý nápad a vytvořil tento web, kde si můžeme navzájem radit a podporovat se Dík.
Záležitost 10min trvala bezmála 4 hodiny ! Bohužel Sikovky nešly nasadit ani jiné klíče. Jak radil Jon Doy klíče které taky mám jsem musel obrousit a potom spojením všech rad a pomůcek se ta mrcha k mé velké radosti nakonec pohla asi o 1mm a další mm atd.Radost neznala mezí.
A teď k oleji.Když jsem KIU koupil,hned jsem v jednom servisu nechal vyměnit olej.Nyní současný olej byl v motoru 11 měsíců a najel jsem na něj 5 tis.km.Když už tehdy po výměně jsem olej na měrce kontroloval zdál se mi nějaký přičmoudly ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost a spoléhal jsem se na známého a jeho práci.Ve faktuře uvedena i přísada do oleje 250Kč.
Teď jak jsem jej vypustil nevěřil jsem vlastním očím. Humus. Nedovedu si vůbec představit,co by se stalo ujet na tomto hnusu ještě 1000 km. Kde jsou časy, kdy motor obsahoval hrubý filtr,jemný filtr a při výměně se používal "proplachový olej"!
A ještě jedna věc. Umístění výpustného šroubu oleje. Pokud se pamatuji,zpravidla se umisťoval vždy na nejnižším místě olejové vany.
Co vedlo konstruktera k tomu dát ho cca přes 1 cm nade dno vany !! Podotýkám vypustil jsem olej a nechal motor v klidu přes noc aby olej stekl. Dnes ráno jsem injekční stříkačkou vytáhl z vany skoro 3 dcl toho svinstva.
Když uvážím,že to v servisu asi nikdo takhle nedělá je to jakoby jste do krásného nového a čistého oleje nalili 0,3l toho kalnatého hnoje.
Ještě jednou dík a přání více štěstí a méně problémů a jen dodatek: nyní olej Castrol Magnatec 5W40,původní filtr Filtron OP617 made in Poland prům.83mm,nyní Porflux made in France prům.67 mm LS489A.
KIA 2008 1,4 spotř. 7,4.naj.72.000.