Trochu se tu motají 2 věci dohromady.
1) Záruční oprava - jedině autorizovaný servis. Jakýkoli jiný neprovede opravu na záruku a bude to chtít zaplatit
(pokud není charita
).
Ze zákona lze jakoukoli reklamaci podávat u prodejce (na jakékoli jeho pobočce). Pokud to prodejce, výrobce či dovozce umožňuje (ale není to zákonný nárok), i na jakémkoli místě, které k přijímání reklamací nebo záručních oprav určil.
má v záručních podmínkách napsáno: "Záruka pro nové vozy po dobu 7 let / 150 000 kilometrů v Evropském hospodářském prostoru, včetně Švýcarska", tj mělo by snad jít reklamovat u všech autorizovaných prodejců v těchto zemích.
2) Servisní prohlídky, údržba a mimo záruční opravy v době platné záruky na auto.
Ano ze zákona automobilka nemůže záruku oficiálně vázat na autorizovaný servis. V praxi ale docela problém, protože jí může vázat a váže na použití materiálů a dílů kvalitativně shodných s originálními, výrobcem předepsaných servisních postupů apod. A to rozhodně neprokazuje servis, ale uživatel... Je to i v záručních podmínkách, že provozovatel je povinen zajistit správnou údržbu atd. jinak záruka padá. Ano, pokud najdeš spolehlivý servis, který si mj. napříkad platí přístup ke
servisní dokumentaci, aktualizacím softwaru atd. (kolik % takových servisů to asi je ?) a může tak snadno prokázat, že ty předepsané postupy aspoň teoreticky může znát a tedy i že je vůbec mohl dodržovat (možná snad kromě jednoduchých úkonů jako výměna oleje apod.), jsi schopen si vše ohlídat, prokázat, jsi ochoten dohadovat se pak případně o záruku s autorizovaným servisem a máš nervy a peníze i na případný soud, pak to není problém. Otázka je, jestli to za to stojí. Rozhodně to ale není o tom, že zajedeš kamkoli, necháš si dát razítko do servisky a jsi v klidu. Možná ano, ale do prvního problému... Tím nijak netvrdím, že nelze jezdit do neautorizovaného servisu. Jen to prostě něco obnáší...