od mv12 » 26.11.2016 13:27
Odborník nejsem, ale protože mám taky 1.6 GDI, pátral jsem po tom a udělal jsem si z toho tyhle závěry:
- přímovstřikové motory jako je naše GDI trpí na usazování karbonu
- aditiva to omezí a mohou motor i do určité míry čistit
- u nás mají za normální cenu aditivovaný natural 95 benzínky MOL. O nikom jiném aktuálně nevím - jiné pumpy nabízí aditivovaný benzín jen jako prémiová paliva za vyšší prémiové ceny, které se nevyplatí. Obvykle je navíc takový benzín s vyšším oktanovým číslem a dalšími reklamními vychytávkami, ale to pro naše 1.6 GDI nemá žádný smysl a je to tak jen vyhazování peněz oknem. Žádný efekt na výkon atd. není.
- druhá možnost je kupovat neaditivovaný benzín a přidávát do nádrže před jeho načerpáním VIF aditivum, které je prověřené.
Takže to dělám tak, buď benzín u MOLu nebo přidávám VIF (vyplatí se větší plechovka, kde je koncentrát, ne ty malé plastové flaštičky, kde je to naředěné).
Jestli a jak to čistí ti nepovím, do motoru nevidím. Ale efekt by to mít mělo, dá se najít pár seriózních testů a článků. Vše co jsem tu napsal mám podloženo z ověřených a seriózních zdrojů. Probíralo se to i zde na fóru a nějaké odkazy na ty články tu taky najdeš. Jediné co nevím jistě je, jaká je kvalita aditiv u MOLu. Test benzínů ve Svetě motorů prokázal dobrá aditiva u Agipu, který skončil a nahradil ho právě MOL, který tu aditivaci stále inzeruje. Stejný efekt byl u obyčejného naturalu bez aditiv s přidáním VIFu. Dřív ještě aditivovala obyčený natural 95 za cenu bez příplatku Benzina, ale už s tím údajně přestala a nabízí jen dražší verzi - Vervu.
KIA Cee'd 1.6 GDI FIFA World Cup Edition