Ahoj všem, přidám se zde do diskuze.
Mám Ceed JD SW 1.6 CRDi 100kW MY16 TOP(FIFA). Najeto teď 120 tisíc a všimnul jsem si že při pohledu do výfuku není čistý. Je začouzený, což je to co mě trápí a děsí. Udělám fotku co nejdřívě. Přibližně před rokem (prosinec 2021) jsem zjistil že nežhaví svíčky a 3 byly vyměněné na záruku a jednu jsem si doplatil. Nevím jestli saze ve výfuku mohli vzniknout právě kvůli nevím jak dlouho nefungujícím žhavičkám. Možná kvůli tomu správně neprobíhali regenerace. Žádná kontrolka se ale nerozsvítila, jen když přišly mrazy, tak byl problém nastartovat. (Ještě půl roku předtím se mi rozblikala kontrolka MIL v koloně a po projetí na dálnici zhasla a už se nikdy nerozvítila.) V Dubnu roku 2022 jsem byl na STK + ME a vše v pořádku, nicméně černo ve výfuku mě straší pořád a za měsíc a půl mi končí záruka. Pořídil jsem si OBDII adaptér s aplikaci Torque Pro. (
https://www.mall.cz/autodiagnostiky/vga ... 0049501436 ) Regeneruji přibližně po 300km. Jedna cesta do práce je 50km. Asi půl na půl okresky / dálnice. (Dříve jsem jezdil jednu cestu 63km a to 1/3 dálnice a zbytek přes město, kde mě čekalo časté zaseknutí v koloně. Dnes naštěstí už ne.) Motor běží klásně klidně a tiše. (Jiný probém -> Jen jednou za čas, když po jízdě zastavím, tak se na volnoběh začně ozívat zvuk, od drážkového (klínového) rozvodu který se mi jeví jako načaté ložisko, nebo kmitání napínací kladky. Takové kovové popískávání. Za 40 tisíc kilometrů sem nikdy nebyl schopen předvést problém v servise. Klasika se sporadickou závadou
) Také jsem si udělal po nájezdu 12 000km na olej od jeho výměny kapkový test na filtrační papír a z výsledku je patrné, že není v oleji přítomné palivo, ani vlhkost, ani chladící kapalina. Stav oleje se zvá být odpovídající nájezdu na něj.
Z diagnostiky jsem zjistil, že katalizátor bez problémů ohřeje DPF na 600 až 650°C a udrží teplotu, i když jsem se dostal k ucpané křižovatce, kde jsem musel párkrát popojet, chvilku stál na brzdě a měl vyřazeno. Regenerace trvá cca 20 - 25 minut a stejný počet kilometrů. Tedy asi 20 - 25km. Snímač diferenciálního tlaku uazuje při ohřátém motoru na volnoběhu asi 0,1 kPa = 1 mbar. Ihned reaguje zvýšeím rozdílu tlaku při polechtání plynu. Během jedné jízdy v případě že regeneruji, proběhne celý test aktuálního jízdního cyklu (current drive cycle status), když neregeneruji, tak je hodnota "Catalyst INCOMPLETE". Občas neproběhne test sekunárního vzduchového systému (secondary air sys), ale to by mělo být tím, že jsem nestál dostatečně dlouho na volnoběh. Nicméně nikdy se mi nedokončil žádný test z Emissions Readiness S/DTC. Kontrolka MIL nemá svítit a ani nesvítí. Poslední vymazání paměti závad proběhlo před cca 70 tisíci kilometry.
Takže z nějakého důvodu bych řekl že tam problém někde nějaký bude a nevím jak dokázat že je něco špatně v servise. Zkrátka nesvítí kontrolka a musím tedy nějak dokázat co je špatně. Dokážete mi někdo poradit na co se zaměřit? Rád bych odhalil kde je problém, aby se tím musel servis v rámci záruky zabývat. Dělám si LOGy z jízd a vše se zatím tváří v pořádku. Auta mě neživí ale, jsem ze střední průmky obor Autotronik.
Jaké mají být hodnoty z Lambda sondy u Dieslových motorů? Myslím že jsou tu jen pro emisní kontrolu a emisí řízení. Jsou tam dvě a ve většině případů ukazují hodnotu 2 (řekl bych že jsou mimo rozsah měření, nebo jsou v tu dobu ignorovaný?) a někdy měří Lambdu okolo 1,3; 1,5 atp. Tedy ukazují na chudou směs(jestli si to dobře pamatuji a chápu), ale obě ukazují +- velice podobný poměr vzduchu a paliva. Takže by byly jedině obě dvě špatné? Ale samotestem projdou. Můžu zaslat i logy z jízdy. Zatím takhle. Pomóóc.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.