od only_one » 31.07.2018 16:52
Jezdil jsem Octavií, Superbem, Pežotama, Jeepem co měli DPF a tam byla vzdálenost mezi regenerací minimálně 500km u superba i 700 a více km. Když si vezmete, že na tu regenraci potřebujete cca 20-25minut a tedy 20-30km tak je skoro nemožný, aby se dokončily regenerace korektně a bude za rok mraky neuspěšných regenerací a tedy i opětovně brzké pokusy o zregenerování. Nestačí na to v podstatě ani cesta z prahy do Plzně kde se to pravidelně dokáže trefit před dojetím do cíle, kdy chce spouštět. Ale i předchozí Crdi i30 měla regeneraci min po 400-450km. Teď ale 3tisíce po výměně oleje očividné zvýšení objemu oleje, ten citelně byl cítit naftou. Prostě očividně, pocitově i mechanicky něco špatně. Tomu motoru se musí zdát o čertech... Regenerace cestou do Ostravy 4x ... 4 nádrže různé beznínky, aditivovaná nafta, obyč, bez bio složek, žádný rozdíl, stále velmi častá regenerace. A to auto se do města skoro nepodívá, celkem tak 10% město a zbytek je všechno delší cestování.
Tohle prostě není dobré. Znamená to, že současný setup pro "Emise" tvoří extrémní množství sazí a je malý filtr -> častá regenerace, nebo je v konfiguraci s Denox filtrem nějaká konstrukční vada celého systému spojená právě s pozicí čidel tlaku nebo celým spojením obou filtrů -> častá regenerace.
Zkrátka častá regenerace nesvědčí ničemu a bude nutné zjistit v čem je zakopaný pes, ale odstranit to asi půjde velmi težko, pokud skutečně není nějaké čidlo vadné a měl bych smůlu na raně vyrobený dízl s porodní bolestí, které třeba vy máte už vymýcené. Už po pul roce od koupi jsem byl na úpravě SW, kde bylo podezření, že se zalepují sazema horní čidla diference tlaku ->častá regenerace.
Problém by se pravděpodobně dal elegantně vyřešit čipem, který by uměl vyladit jednotku a snížit kouřivost o desítky procent, jenže bohužel naše jednotky se musí upravit krom SW i mechanikcy a přepájet jednotku a to už se zárukou moc nekoresponduje a už vubec ne s Brusel terorismem s honbou na NoX a pod , pokud by to měla udělat Kia oficiálně. Pokud se opravdu bude měnit filtr je to částka konvergující k 80 tis Kč dle ceníku.
No a nebo je prostě filtr po 65K deth a je nutné ho vyměnit. Strašidelné, ale možné to prostě je, ale tomu se mi nechce věřit. To by prosáklo na veřejnost rychle, bohužel ty auta nemají s E6 ještě najeto tolik, aby se vyselektoval řádně vzorek nějakých opakujících se závad podobného typu. Mám ho 2 roky a jezdím 30 ročně, což je nadprůměr nad ostatníma autama. No jsem sám velmi zvědavý na result od servisu a řešení, ať už bude jakékoliv, ale radost z toho prostě nemám. Už koukám po nějaké náhradě, ale filtr částic už fakt v autě nechci, z principu mě tahle součást neuvěřitelně S*** a poslední ostrov normálnosti pro smrtelníky má asi Mazda se skyaktivem.