Stránka 5 z 14

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 11.09.2018 07:29
od therion
Nj to vyslo v testech nekdy kolem r 2013, ted je pry situace krapet jina. Vyjma stanic čepra uz jde spise jen o aditiva a tam benzina není nejhorsi. Ale mozna mam spatne info, když tak me opravte :)

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 11.09.2018 09:18
od melonsvk
VIF by mal prave stabilizovat vplyv biozlozky v nafte, navyse tankujem Efectu na Benzine, ktora by uz mala byt nejakym sposobom aditivovana. Ale co tak citam skusenosti s DPF na Hyundai fore, kde im to vypaluje kazdych 50-100km, asi budem este aj rad za tych 350...

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 11.09.2018 10:03
od snike
Co jsem dohledal, tak situace je stale stejna. EuroOil jelikoz vyrabi i 100% bionaftu pro zemedelce, tak do normalni nafty uz nemusi pridavat MERO a jako jedini to i oficialne prezentuji. A Shell bere naftu od EuroOilu, takze take bez MERO. No a OMV jde svoji vlastni cestou.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 11.09.2018 11:40
od therion
No Euroil je ciste prodejce nikoli výrobce. A jako takovy musí mit zákonem stanoveny podíl FAME v celkovem prodeji. Resi to prodejem ciste bionafty jak uvadite. Jini vyrobci takovou variantu nenabizeji (bodejt, když je nevlastni čepro jako euroil :) ) a tam musí mit ve všech palivech podíl těchto biosrágor. 100 oktanovych benzinu nevyjimaje, tam je jen méně problematicky ETBE. Ja nemam s euroilem dobrou zkušenost hlavne co se benzinu tyce, kdy po 1/2 rocnim skladovani v chladu a uzavrenych nádobách ktomu urcenych , zmenil benzin barvu na syte zlutou a nebylo mozne jej pouzit. Vyzkouseno ve 4 motrech ztoho 2 odmitaly chytit a zbyle dva bezely nepravidelne a velmi neochotne sly do otáček. Z benzinou mam zkusenosti velmi dobře , stejne tak i s OMV. O shellu nemuzu rict dobrou zkušenost ani na naftu ani na benzin. Nafta v zime při -16°C opakovane zamrzala a naopak benzin v letnich vedrech zdegradoval, tak rychle ze mi ceed nedrzel volnobezne otáčky. Stacilo natankovat vervu 100 sousednim meste a bylo okamzite po problemu.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 17.09.2018 18:17
od marjon
Tak,podelim sa zo svojimi skusenostami a poznatkami. Vozidlo KIA CEED SW 1.6 94kw rv 2014, najazd 205000km. Problem DPF.
Vozidlo kupene nedavno stav 198000km. Rozblikanie kontrolky vlastnej diagnostiky,chybovy kod....DPF. Nasledovala demontaz a vycistenie u odbornika metodou vypalania. Prevzaty a v mojej pritomnosti odmerany filter v stave noveho filtra.Nahodenie a dignostikou zadanie vymeny DPF. Myslel som si ze mam po probleme. Regeneracia kazdych 50-60km....HHMMM. V KIA servise som bol pritomny dignostike a vysledok....??? Filter obsahu 16,8 g sadzi, co je vraj velemi vysoka hodnota,uz 5g je vraj vela. A to je po najazde cca. 1000km od cistenia. Nutena regeneracia sa sputnit nedala, technik mi nevedel povedat preco, stalo sa mu to prvy krat. Dostal som vysvetlenie, ze filter je po zivotnosti a jeho mechanicke vycistenie je len mechanickym odstranenim usadenim,sadzi a poplceka, lenze on vraj obsahuje chem. prvky a latky potrebne k regeneracii a tento moj uz ich vraj nema,takze ECU spusti regeneraciu lenze ona sa neukonci a tym padom sa filter nadalej zanasa. Koncovka vyfuku je cierna, co pred demontazou a cistenim DPF nebola. Navrhli mi vymenu za novy,alebo jeho vykuchanie a upravu ECU. Rozpraval som sa s panom, ktory mi urobil cistenie filtra a podla jeho vyjazdeni filter ziadne chem. latky,prvky neobsahuje a z vlastnych skusenosti vie, ze filter po takomto cisteni musi vydrzat az dalsich 200 tis.km.Povedal,ze chyba musi byt v motore, ktory nespaluje dostatocne a nadmerne dymi. Dal som si urobit kontrolu vstrekovacou a meranie kompresnych tlakov. Vsetko je OK,aj vstrekovace aj kompresia.Pri diagnostike pred ich vybratim zistili ze hodnota diferencneho tlaku je 0,006 bar, co by malo znamenat ze filter je priechodny a v poriadku. Vysvetlenie na cierny vyfuk nemali, vraj este skusit vymenu cidla diferencnych tlakov.....jazdim,jazdim a DPF sa regeneruje a regeneruje.....comu a komu verit....moje skusenosti s DPF.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 17.09.2018 20:35
od Beda
https://www.dpf-cat.cz/Podvodne-DPF píše:DPF filtry nemůžou fungovat bez katalytické vrstvy (katalyzátoru), který obsahuje extrémně drahé kovy jako platina (viz foto), paladium a rhodium. Čím méně takových kovů ve svojí katalytické vrstvě (nebo předřazeném katalyzátoru) DPF filtry mají, tím obtížnější je spustit regenerace, udržet jejich trvání a tím kratší je i živostnost DPF filtru / katalyzátoru než se taková vrstva zcela opotřebuje. Výsledkem jsou snadno a rychle ucpané nové DPF filtry.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 19.09.2018 06:12
od only_one
Je nutné zjistit, zdali při regeneraci dosáhne DPF teploty 600-650°C, pokud ne, je KO oxidační vrstva, ta je součástí filtru u KII a můžeš rovnou ten filtr vzít a vyhodit a koupit novej.
Pokud ale teplotu dosáhne, pak je chyba někde jinde. VE tvém případě je klidně možné, že filtr prasknul a proto už máš i černou koncovku, pak ani řízení regenerace není schopné správně fungovat, čidla vidí nemsysli a jednotka neví co s tím dělat.
Přes filtr by nemělo projít nic. Pokud filtr funguje tak se prostě ucpe, jako špunt a auto pak nejde ani nastartovat. U tebe to ale opravdu vypadá, že to filtr odnesl definitivně. Obecně mají DPF životnost řádově 200tisíc. Zřejmě si našel hranici životnosti.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 20.10.2018 21:22
od pet01
Pridám svoj postreh Sportage 1.7 CRDi, naj. 97000 km, celé leto si to vypaľovalo po necelých 200 km, už som sa bál, teraz posledné 2 regenerácie cez 400 km.

Odoslané z Lenovo A6020a46 pomocou Tapatalku

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 23.10.2018 17:19
od michsan
U mě podobné. CEED 1,6 CRDi,94kw najeto 100000km, loni kolem 350km, pak jsem byl v říjnu byl na servisní prohlídce, zima kolem 300km, ale letos od března do srpna pod 200km, občas i 140km,od září to ale začlo stoupat až na nynějších 400km. Nemá to souvislost s teplotou vzduchu?

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 23.10.2018 20:15
od buko1
marjon píše:... Rozpraval som sa s panom, ktory mi urobil cistenie filtra a podla jeho vyjazdeni filter ziadne chem. latky,prvky neobsahuje a z vlastnych skusenosti vie, ze filter po takomto cisteni musi vydrzat az dalsich 200 tis.km.Povedal,ze chyba musi byt v motore,...


Závisí o aký filter ide, nakoľko existuje viacero spôsobov ako sa filter vypaľuje. Ale pokiaľ pán nikdy nepočul o katalytickej vrstve, jej zložení a určení, tak by mal zvážiť či bude pchať prsty do takej oblasti, ako je regenerácia DPF.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 12.12.2018 15:20
od jurko4fun
Zdravim Vas, riesim jeden problem s prilis castym vypalovanim DPF filtra na mojej Kia ceed sw 1,6 CRDi 94kW , rocnik 10/2014, najazdenych cca 200 000 km, mam ju asi pol roka, dovoz z Belgicka, doteraz bolo vsetko ok, problem zacal asi cca tri tyzdne dozadu ked som si vsimol, ze okrem castejsieho vypalovania DPF – odhadom cca kazdych 100 km, mi vyrazne stupla spotreba paliva na priemernych cca 8 litrov aj viac, taktiez a to ma trapi najviac sa mi zvysila hladina oleja v nadrzi, cca o 1 cm nad ryskou, odpustil som cca odhadom 0,8 L oleja pred tyzdnom a hladina bola presne v strede medzi ryskami, dnes po cca tyzdni je opat na hornej hranici...zistujem co by to mohlo byt, vcera som bol v originalnom servise kia na diagnostiku a nezistili ziadnu zavadu, DPF bol udajne zaplneny len na 0,1 % , idem tam este zajtra, chcu pozriet vstreky, hladam vtom nejaku spojitost DPF- zvysena spotreba – zvysena hladina oleja, moze to suvisiet napr. s riadiacou jednotkou ? Na diagnostike mi totiz povedali, ze v minulost bol do riadiacej jednotky robeny nejaky zasah, nevedeli to presne vysvetlit ale napr. nevedeli zistit ani historiu intervalov vypalovania DPF, jediny zaznam bol pri novom aute, ked sa spustilo vypalovanie po 280 km, odvtedy nic, na pristrojovke mi dodnes ziadna chybova kontrolka nesvietila, napada vas, co by to mohlo byt ?

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 12.12.2018 18:58
od Beda
No dalsi dve kapaliny, ktere ti muzou zvysovat hladinu oleje je bud chladici kapalina a nebo samotne palivo viz. https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... vo-v-oleji Takze jestli nemizi chladici kapalina, tak to muze delat palivo :huh:

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 13.12.2018 00:34
od pet01
Môže byť odstránený DPF a zle upravený software. Olej by som neodpúšťal, lebo zvýšiš koncentráciu paliva v oleji.

Odoslané z Lenovo A6020a46 pomocou Tapatalku

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 13.12.2018 13:06
od jurko4fun
Olej zatial preventivne odpustam, nakolko stupa pomerne rychlo a bojim sa aby sa nieco neposkodilo. DPF filter myslis, ze by bol demontovany a opat namontovany ? Lebo filter ako taky tam urcite je len je problem s jeho prilis castou regeneraciou. Tiez koncovka okolo vyfuku je cista, bez sadzi, auto nedymi ani pri zrychlovani.

Re: DPF - regeneracia

PříspěvekNapsal: 13.12.2018 21:40
od pet01
Myslel som vykuchaný, ale to by koncovka bola zvnútra čierna. Vysokú hladinu oleja by mala signalizovať kontrolka, pozri manuál


Odoslané z Lenovo A6020a46 pomocou Tapatalku