Na zber dat pouzivam OBD z Cajny + Torque v telefone, na tieto ucely to bohate staci. Budem rad, ak sem pridate aj vase skusenosti s tymto motorom az mame komplexnejsi prehlad
Na uvod zakladne informacie:
- 90% casu stravim na okreskach a dialnici
- casto jazdievame traja alebo styria v aute + batozina
- snazim sa jazdit do 10-15% nad rychlostne limity
Zahrievanie motora:
Kolko trva zahriatie na 80 stupnov:
- 1. meranie (2km mesto, potom okresky, mierne stupanie)
- voda: 3.3km
- olej: 15.2km
2. meranie (2km mesto, potom dialnica) - voda: 2.7km
- olej: 17.2km
Otacky motora:
- 50km/h (DCT 5) = 1500
- 50km/h (DCT 6) = 1150
- 90km/h (DCT 6) = 2000
- 90km/h (DCT 7) = 1650
- 130km/h (DCT 7) = 2300
Vykon:
- pocitovo motor vyrazne zacina tahat okolo 1500-1600 otacok
- pri nalozenom a plne obsadenom aute je auto stale prijemne pruzne, rozdiel oproti prazdnemu autu nie je nijak velky
- 60-100 pri kickdowne = 5.5s
- 80-120 pri kickdowne = 6s (v oboch pripadoch zanedbavam oneskorenie prevodovky a turba, tazko by sa detekoval moment kickdownu)
Spotreba:
- kratke jazdy mestom (<5km) so studenym startom = 6 - 7.5l
- okresky pri 100-105km/h = 5l
- dialnica pri 140km/h = 6 - 6.5l
- nevsimol som si nejaky vplyv klimatizacie na spotrebu, rovnako regeneracia DPF ju zvysi o len par deci na nadrz
Priklady spotreby:
- Okresky, 215km, celkove stupanie (detto klesanie) 3500m. Pol cesty dvaja + plny kufor batoziny, naspat sam.
- Spotreba podla PP 4.9, spotreba podla Torque 5.06
- 2/3 okresky, 1/3 dialnica, 195km, stupanie 2240m, klesanie 2140m, styria v aute, plny kufor.
- Spotreba podla PP 5.3, spotreba podla Torque 5.41
DPF:
- zatial sa mi DPF regeneruje po cca. 350km
- posledna regeneracia trvala necelych 15 minut (14:50) a 18.7km
DCT:
- radenie je krasne hladke, pri kludnej jazde radi vyssie uz pri nejakych 1800 otackach
- logika radenia je takmer vzdy presna, do kopca podradi hned ked zacnu padat otacky, z kopca brzdi motorom - tam bude zrejme zlozitejsi algoritmus, tipujem podla intenzity brzdenia a delty okamzitej rychlosti, ale funguje, to je hlavne
- jazda v kolonach hlavne do kopca je dost cukava. odmieta dat vyssi kvalt a obcas idem aj 10-15km/h na jednotke (na druhej strane je to logicke, ale jazda nie je hladka)
- prevodovka obcas dost citlivo reaguje na stupania, vcera mi pri tempomatovej 70tke a miernom kopci tam nahadzala zo sestky az trojku, co ma zatlacilo do sedacky, ale bolo to uplne zbytocne
- pri stupaniach ktore poznam pouzivam manualny rezim, co ale nie je vytka k prevodovke, ale sam si to odradim lepsie - ale chvalim prevodovku za to, ze sa tam neboji dat nizsi stupen aky pouzivam ja (priklad: DCT vyberie patku, ale tu 100vku mi s prehladom drzi aj sestka)