Stránka 2 z 5

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 09:02
od only_one
pravdu slyšet raději nechceš :-D
je to zimní bída :(

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 09:19
od melonsvk
No do p :lol: Za*rany diesel :lol: :lol: Ako na moje dlhe trasy este fajn, ale clovek co jazdi 20-30km trasy, tomu sa olej nezohreje ani nad 70? No to je radost. :huh:

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 11:02
od pysta
Diesel je jedna vec, hoci nove priamovstreky maju tento isty problem aj benzinove. Teplota oleja je velmi zavisla od zataze ... v zime to je dvojity problem, lebo je za A samozrejme zima, a za B clovek musi velakrat hladkat plyn lebo proste nemozes ist rychlo z X dovodov. Kvoli tomuto su prevodniky, aby sa olej zohrieval od vodneho okruhu aspon na tych 60-70 stupnov.
Soferi tatroviek by ti vedeli rozpravat o nizkej teplote oleja aj po 50km :)

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 11:08
od melonsvk
No to hej, ale je to aj koncepciou, pri diesli je vyssia tepelna ucinnost, teda vznika menej odpadoveho tepla na zahrievanie motora a celkovo su tie motory robustnejsie ako tie 80-kilove 999ccm vrtulky.

Samotna teplota by az tak nevadila, hlavne aby mal olej plnu mazaciu schopnost, pretoze jazdim svizne a rad vyuzijem potencial motora pri obiehani...
Prvych 10-15km samozrejme nie, ale potom uz skutocne nechcem dohladavat teplotu oleja v Torque ci mozem na to duplnut alebo sa vliect za kamionmi :no:

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 11:09
od only_one
hele první zimu jsem někdy zaregistroval, když jsem nechal na displeji teploměr :-D že občas blikal jeden dílek mezi 85-90 :-D prostě se to při mínus 15 stačilo ochladit i s malým okruhem když se jelo předpisově. Taky Euro 6 má zateplenou olejovou vanu :-D to sem ještě nikdy neviděl :-D

-

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 11:22
od pysta
melonsvk píše:No to hej, ale je to aj koncepciou, pri diesli je vyssia tepelna ucinnost, teda vznika menej odpadoveho tepla

hej, hlavne pri vypalovani DPF :twisted:

Srandy bokem, teoreticky to tak samozrejme je, ale ked v praxi berie benzinak pri tom istom odovzdanom vykone menej benzinu nez naftak tlaciaci do DPF a oleja, tak je nieco zle. Ked uz ale mame tie diesle, musime ich lubit :D
A teploty oleja sa netreba bat, nad tych 60 stupnov to uz udrzi olejovy film uplne v pohode aj v loziskach turbiny

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 09.10.2017 10:46
od melonsvk
Uz som sa chvilu tesil, ze sa interval regeneracie ustalil na 350km a vcera sa spustila po necelych 200 :no: A pritom trasy jazdim takmer vyhradne stovky kilometrov v kuse... To je teda radost s tym DPF, ale aspon ze sa nafta nemiesa do oleja, hladina je stale rovnaka (alebo sa miesa a popritom ho motor stiha spalovat :lol: )

A v logike prevodovky tiez hladam nejaky vzorec chovania, ale obcas mi jej rozhodnutia nedavaju ziadny zmysel. Na jednej strane sa neboji tam hodit sestku aj pri 140tke - aj ked vobec neni treba, na druhej strane v miernom tiahlom kopci a pri 70km/h tam drzi sedmicku jak keby iny prevod neexistoval :huh: Jedine co som odpozoroval je to, ze obvykle radi nizsie ked aktualna spotreba stupne nad nejakych 12-13l. Ale drzat teda motor ledva nad 1000 otacok a este aj v stupani to uz je silna EKOkava :thd: Najlepsie by bolo tam dat natvrdo podmienku, nech pod 75 sedmicku NIKDY neradi (prip. D6 pod 60, D5 pod 50 apod.), jedine pokial si ju manualne zvolim.

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 09.10.2017 15:08
od only_one
njn né všem ta převodovka sedí. Pro mě to je jak kryptonit když sem ji zkoušel. Ta její snaha jet na ultra nízké otáčky mě vadí a dělat s tím nic nejde

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 09.10.2017 16:19
od milan23
Vsetky tie veci som sledoval aj ja,ale som to jednoducho nechal tak,hlavne sledovanie vypalovania,aj tak vypaluje stale
Rozdiel v logike na dialnici som si vsimol hlavne ci idem na tempomat alebo ovladam pravackou, pri tempomate podraduje do stupania skor pritom v manualnom rezime to udrzi aj na 7icke. Jeden z dovodov preco na dlhsie trasy davam do manualu a clovek keby velmi chcel,moze kridielka vyuzivat aj inokedy,prave ked sa mi zda ua podtoceny. Mozno skoda,ze tam uz nie je dalsia varianta s eko aj sport. Pre mna stale jedinou slabinou pre bezneho uzivatela zostava,ked vychadzam do kopca z vedlajsej na hlavnu,ktora je v rovine. Tam zvykne poriadne vytocit kym hodi 2 pripadne 3. Hlavne je ze mam 50tkm a vsetko slape

Odoslané z LG-D802 pomocou Tapatalku

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 09.10.2017 16:28
od only_one
no kdyby nestál novej filtr 90litru, tak bych se nad tím třeba tolik nepozastavoval... fakt chudáci další majitelé ojetých dízlů a provozovatelé po záruce

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 09.10.2017 17:41
od milan23
Ja som skor o postoji,sledoval som,ale nic aj tak nezmenim,situacia sa tiez zmenila a uz tolko nejazdime,ale.kvoli tomu auto hned menit nemozem, 1.4 turbo by bola super.Dobry zdroj z Kie povedal nech jazdim,zatial s tym problemy nemali. Co bude po zaruke mas uplnu pravdu,ale tak to bolo asi vzdy a pri skoro.vsetkych autach..

Odoslané z LG-D802 pomocou Tapatalku

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 09.10.2017 18:30
od melonsvk
Cena DPF pojde casom dole, vid. koncern, ti to teraz zlacneli na nejakych 12 tisic za nejaku economy verziu, PSA ma filtre aj pod 10k. Ale auto urcite predam este pred koncom zaruky, to je tutovka :lol:

A k tej prevodovke, nech si len toci, kde su otacky, tam je vykon :D Mne sa skor stava, ze pri rozbehu stlacim plyn a 1-2s sa absolutne nic nedeje. Vtedy sa zlaknem, dam plny a letim jak Gagarin :lol: Treba si na to zvyknut no...

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 10.10.2017 09:05
od only_one
s tou cenou si nebud tak jisty, koncern měl filtry bez Denoxu a pak skočil rovnou do SCR a vyrábí je v množstvích násobných oproti KIA/Hyu. Honda taky léta filtry nezlevnila a u CRV je cena filtru = ceně ojetého auta.

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 04.11.2017 13:32
od melonsvk
Sobotne motorove okienko:

Nasiel som na Torque normovany krutiaci moment 320Nm, ale Kia uvadza len 300Nm. Zeby chiptuning uz od vyroby? ;)

Inak som zistil, ze PP dlhodobo keca o nejakych 2-3 deci, realna spotreba je mensia. Dojazd na nadrz mam okolo 900km pri sviznej jazde, velka spokojnost ;)

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 04.11.2017 13:57
od snike
Myslis v aplikaci Torque?