1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod Mark77 » 28.07.2017 08:49

M@jkl píše:pokud jsi mel vždy naftu.... tak stím umíš na benzín budeš dlouho prskat. Já bych šel do nafty... ceeda 1,6 crdi jsem lítal po dálnici cca 5,2 l
s mou služební octou III 1,6 tdi itálie pracovně 4,2l ve dvou
na dálnice patří nafta :-)
M@jkl

No, s fapem ale diesla nechci. Takže mě nic jinýho nezbyde než turbo benzín s větší spotřebou. ;)
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI - automat, 2023
Kia Ceed SW 1,6 Crdi - manuál , 2008, najeto 199 tis - prodáno
Mark77 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 289  Témata: 38
Registrován: 20.07.2009
Bydliště: Nová Paka  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2023)
8221 km @ 6.5 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod melonsvk » 28.07.2017 09:37

Moderne turbobenziny sa uz zlozitostou pomaly vyrovnavaju dieslom, tak to je prast jak uhod :) Uz maju turba, common rail, dvojhmoty, zachvilu aj FAPy... Hold dnes si uz clovek nemoze kupovat auto na 15 rokov...

A osobna skusenost 1.4 CVVT vs. 1.6 CRDi (+20kw, ale aj +250kg) - v diesli mi chyba vykonova spicka, idem obiehat, kickdown, DCT tam hodi stvorku, motor huci a subjektivne sa nic nedeje (aj ked objektivne auto leti dopredu). Az ked zaradi do oblasti 2500-3000, tak turbo fukne naplno a citim jak ma opre do sedacky. Na to si treba zvyknut, ze netreba dat na subjektivny pocit. Inak benzin bol vyborny na okreskove roviny a na trochu zabavy v serpentinach na kvalty 2-3-4. Tam sa dalo krasne vyzit s atmosferickym tocivym charakterom, aj ked 2.0 VTEC z CTR 8G by bol asi daleko zabavnejsi :lol:

Najvacsi rozdiel v prospech CRDi pocitujem na dialnici a v tiahlych stupaniach. Tam, kde Rio potrebovalo do kopca 4000 otacok, CRDi si s prehladom drzi rychlost uz pri 2000 a hlavne ma daleko vacsiu ochotu zrychlovat (a to sa tyka celeho spektra otacok!). Predsalen, CRDi ma od 1100 az po 4300 otacok krutak cez 200Nm, pricom medzi 1300-3800 to je 250Nm a viac. A dialnicu snad netreba komentovat, tempomatovych 140 si CRDi na sedmicke drzi kopec-nekopec, motor je vyborne odhlucneny a v tomto rezime ho takmer nepocut. CVVT tam tocilo uz 4000 a nebolo to moc prijemne ani akusticky ani dynamicky ani spotrebou.

A este nieco - CRDi a vseobecne diesly na mna posobia trochu bezcharakterne, mierne sterilne, tak ze si svoju pracu vykonaju s prehladom, ale ziadnu zabavu netreba cakat. Na druhej strane, keby chcem zabavne auto, tak si nekupim Ceeda :D Teda mozno GT, ale s nim som nejazdil. Je to o prioritach a rentabilnosti, kazdy si musi sam spocitat, ci sa mu to vyplati. U mna to bolo tak nejak jasne, kedze vstupna investicia bola prakticky totozna ako keby si kupim GDI :D
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod Milan_SK » 28.07.2017 12:25

S tou zlozitostou modernych turbobenzinov to este nie je take horuce. Dvojhmoty maju len niektore, vacsina benzinakov ich nema. Priamovstrekove benziny maju common raily, ale oproti dieslom pracuju s ovela nizsimi tlakmi (cca 150 - 250 bar), takze su aj menej namahane. A ako som spomenul v prispevku vyssie, DPF pre benzinaky nebudu tak kriticke, kedze sa budu vypalovat priebezne (vdaka vyssim teplotam vyfukovych plynov).
So Ceedom GT som mal kratku skusenost na Slovakiaringu. Islo to celkom slusne, teda ked to porovnam s hladkym GDI alebo s CRDi :lol:
Vo vseobecnosti sa diesel neoplati tocit nad 3500 otacok, tam to uz vadne (u niektorych az pri 4000). Benzinaky sa uz tiez cim dalej, tym viac ladia na stredovu charakteristiku a hore uz toho niektore tiez moc neponukaju (holt klasicke japonske ostre pily uz odisli) :(
Kia cee´d 1.6 GDI Gold, Dark Gun Metal, MY 2016
Honda Civic 1.8 VTi - predané
Uživatelský avatar
Milan_SK Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 372  Témata: 4
Registrován: 05.02.2017
Bydliště: Sereď  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2016)
52000 km @ 6.8 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod mode » 28.07.2017 13:34

Skúsim aj prispieť mojou skúsenosťou...vlastník GDI nech dopíše do riadku jeho hodnoty ;)
S CRDI dialnicu jazdím 5-6l podľa okolností (určite nechodím 120km/h!), stúpania alebo mieru naloženia auta motor skoro neregistruje. Hluk v aute na diesla považujem za minimálny.
Okresné cesty CRDI 4-5,5l podľa okolností , mesto okolo 6l čiže spotreba je relatívne rovnaká vo všetkých režimoch.
CRDI posobí subjektívne lenivo bez emocií (voči TDI) ale ked zobereš stopky čísla sú rovnaké ako u konkurencie - asi vina plochej krivky krútiaku.
CRDI má servis 2roky/30tkm - stojí cca 330€
Nepostrehol som informáciu vyšiej poruchovosti CRDI oproti GDI.
(napr. Vysoké otáčky GDI nie sú na prospech životnosti tohto motora ako aj priame vstrekovanie do valca.)
CRDI je podľa mňa vhodnejší motor na dialnice a vysoký kilometrový nábeh.
;)
:kia: cee´d SW CRDI ecodynamics 2015
mode Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 23  Témata: 2
Registrován: 11.04.2016
Bydliště: MT  Slovakia (sk)

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod melonsvk » 28.07.2017 20:55

Urcite to nicomu neskodi, pokial je olej v prevadzkovej teplote ;) Ale uz len z principu bude mat GDI nizsiu zivotnost - vyssie potrebne otacky na jazdu a zaroven vyssie teploty vo valcoch. O turbe a podobnych veciach samozrejme nevravim, jedna sa cisto o blok a hlavu motora.

A GDI fakt nie je vysokootackovy motor :D To su mozno par rokov stare VTECy od Hondy. 6000 tocila aj moja stara hatapka :lol:
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod cPute » 31.07.2017 08:48

Díky všem za názory a mv12 za detailní rozbor. :-)

V sobotu jsem se projel CRDi a sice je pořád poznat, že je to diesel, ale jede se v tom dobře. V tomhle týdnu budu auto vyzvedávat z autosalonu (předváděčka). Tak do konce týdne už ze mně bude "plnohodnotnej člen klubu". :D
:CZ: :kia: Ceed SW II 2016, Top, Bronze Metal, 1,6 CRDi 100 kW
:sleep:
Uživatelský avatar
cPute Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 2
Registrován: 25.07.2017
Bydliště: Prágl  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2016)
59000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod melonsvk » 31.07.2017 09:14

Vitaj v klube, dufam, ze budes s novym autom spokojny :drink: Ak sa smiem spytat, ako to vychadza cenovo? Oproti napriklad podobnemu kusu s GDI.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod cPute » 31.07.2017 14:24

Díky. Ceny u předváděček nejdou úplně přesně porovnat, chtěl jsem předváděčku v TOP výbavě, našel jsem auto s 12 000 Km (a jezdila s tím jedinej člověk z autosalonu, nestřídali se tam lidi), když jsem to porovnával s jinou předváděčkou GDI tak tam byl jen cca 15 000 Kč rozdíl. (Ale zas tam může být pár měsíců rozdíl ve výrobě). Tohle vyšlo na 414 982 Kč (vč. koberečků, vany v kufru, přihlášení a bezp. matek).
:CZ: :kia: Ceed SW II 2016, Top, Bronze Metal, 1,6 CRDi 100 kW
:sleep:
Uživatelský avatar
cPute Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 2
Registrován: 25.07.2017
Bydliště: Prágl  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2016)
59000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod mode » 31.07.2017 14:45

Sanchez píše:@Mode
Akú hodnotu majú Vysoké otáčky ?
Trvalé užívanie GDI vo Vysokých otáčkach nad 5000 môže znížiť životnosť, myslím si.
Ale žeby občasné prevetranie "vysokootáčkového" motora s priamym vstrekom škodilo, je prehnané tvrdenie, myslím si.
Načo je potom rozsah 1000 - 6000 otáčok?
:drink:


- problém nie je v konkrétnom čísle otáčok - čím vyššie otáčky tým rýchlejšie opotrebenie klzných častí, nároky na kvalitu oleja rapídne rastú - pozri napr. výmenný interval....
- "prevetranie" - áno je dobré na vyčistenie motora (vyššia teplota) z dôvodu usad vo valci, piestu, výfukové ventily a hlavne sviečky
bohužiaľ GDI si nevie čistiť sacie ventily palivovými prísadami ...
- -6000/min je nevyhnutný pre dosiahnutie požadovaného výkonu, kedže krútiaci moment je daný hlavne objemom pri atmosférickom plnení valca.
GDI - nie je ani trochu jednoduchý atmosférický motor - je to len prestupná stanica! Teraz keď je T-GDI neni o čom - to je konečná.
Samozrejme to sú len malé noansy dané fyzikou pri súčasnej presnosti opracovania dielov sa prakticky motoru nič strašné nestane. :drink:
:kia: cee´d SW CRDI ecodynamics 2015
mode Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 23  Témata: 2
Registrován: 11.04.2016
Bydliště: MT  Slovakia (sk)

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod cPute » 30.08.2017 08:51

Tak po cca měsíci a necelejch 2 000 km - spotřeba 5,9l/100km. Jezdim 30% Praha/70% dálnice. (A na dálnici jezdim i víc než 120 km/h ..).

Motor (na diesel :) ) velmi tichej, jízdní vlastnosti jsou fajn, hezky to sedí na silnici, brzdy brzdí, stěrače stírají. Oproti předchozím koncernovým vozům to opravdu pocitově "netáhne odspodu", ale potom, co jsem si na to zvyknul, mi vyhovuje ten rovnoměrnej zátah.

Musim ale říct, že palubní počítač (obyč. oranžovej) je na slunci fakt nečitelnej .. kdyby použili černobílej, nebo jakejkoliv jinej, bylo by to 100 x lepší. De facto jediný, co mě fakt na autě chybí, je zavírání oken na dálku (nebo "na blízko", prostě při zamknutí).
:CZ: :kia: Ceed SW II 2016, Top, Bronze Metal, 1,6 CRDi 100 kW
:sleep:
Uživatelský avatar
cPute Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 2
Registrován: 25.07.2017
Bydliště: Prágl  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2016)
59000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod M@jkl » 31.08.2017 10:24

"Motor (na diesel :) ) velmi tichej, jízdní vlastnosti jsou fajn, hezky to sedí na silnici, brzdy brzdí, stěrače stírají. Oproti předchozím koncernovým vozům to opravdu pocitově "netáhne odspodu", ale potom, co jsem si na to zvyknul, mi vyhovuje ten rovnoměrnej zátah."

Ahoj... mám služební koncern 1,6 tdi 85 kw, a už i tady při plnění normy Euro 6, ten zátah od spodu není... prostě to tak kuli emisím asi musí :D
Jezdí to úplně stejně jako Sportage 1,7 crdi co máme doma.

spotřeba u koncernu průměr 4,5 l, Kia Sportage 5,8 l (je to bedna)

M@jkl
Uživatelský avatar
M@jkl Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  
Registrován: 16.05.2011
Bydliště: Hradec Králové  Czech Republic (cz)
Sponzor (3)

Kia Sportage III (2014)
20800 km @ 5.8 l/100km

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

Příspěvekod cPute » 31.08.2017 12:56

No, jezdil jsem s Passatem 81kW, O1 s 81kW, s bráchovym Golfem IV 96kW, chvíli jsem měl půjčenou OIII 110 kW a pocitově to bylo vše svižnější. Ale je to dost i o zpřevodování. Cee'd má rychlosti dost dlouhý, ale když si člověk podřadí, tak to frčí.

Když potřebuju, tak holt podřadim a zrychlení tam je, to jo. :-) Akorát si skoro řikam, že jsem měl možná koupit automat, aby řadil za mne. :-D

Rozhodně cee'da nehanim, motor je ok.
:CZ: :kia: Ceed SW II 2016, Top, Bronze Metal, 1,6 CRDi 100 kW
:sleep:
Uživatelský avatar
cPute Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 2
Registrován: 25.07.2017
Bydliště: Prágl  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2016)
59000 km @ 6.1 l/100km

Nové auto aký motor 1,6GDI alebo 1,6CRDI

Příspěvekod boris.nikitic » 02.03.2018 10:00

Rozmýšľam nad kúpou nového Kia Ceed.
Doteraz som mal Astru H s 1,7 dieslom.
Ročný nájazd mám okolo 20 000km.

Aký motor by ste my odporučili ?
1,6 Crdi
Spolahlivosť ?
Kolko km asi vydrží DFP filter ?


1,6Gdi
Ako je na tom zo spolahlivostou ?
Akú máte priemernú spotrebu ?
boris.nikitic Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 02.03.2018
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Nové auto aký motor 1,6GDI alebo 1,6CRDI

Příspěvekod Stefi » 02.03.2018 10:12

:D Trošku počti ve foru, a odpovědi na otázky tam najdeš :shock: , rozhodující je kde budeš provozovat a kolik najedeš, krátké štreky dieslu nesvědčí a rovněž tak filtru z hlediska procesu vypalování.....jinak ty GDi-čka jsou dobré motory, ale rovněž, kvalitní paliva a občas je trochu protáhnout, jako každý motor.... :roll: :evil:
Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3798  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: Nové auto aký motor 1,6GDI alebo 1,6CRDI

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 02.03.2018 10:37

Dnes si kúpi moderný diesel len blázon.
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé