Ahojte,
Tak pridám do mlyna aj moju skúsenosť ...
Mám "KIA Ceed 1,6 GDi (r.v. 02/2018)" a problémy s preklzovaním spojky pri vyšších otáčkach mi začali len nedávno po najazdení zhruba 21.000km. Bolo to nepríjemné a aj nebezpečné, zvlášť pri pokuse dynamicky predbehnúť niečo na okresnej ceste, kedy od 4.500 otáčok a vyššie sa to už začalo prejavovať. Voľná cesta pred vami sa nezadržateľne kráti a vy nie a nie predbehnúť linkový autobus.
Išiel som s tým tead do nášho autorizovaného KIA servisu tu v BB a objednali si ma na opravu na najbližší voľný termín. Auto robili celý jeden pracovný deň od 7:30 do 15:30 hod, podľa slov príjmacieho technika tam bolo vymenené gufero, ložisko a spojková lamela. Oprava bola uznaná ako v rámci záruky a neplatil som tam ani 1 cent a ešte mi aj umyli auto z vonka z vnútra
Spojka teraz už pri vyšších otáčkach nepreklzuje, uvidíme ako dlho to vydrží, avšak ...
Avšak teraz sa mi odrazu objavilo to šklbanie auta pri rozbehu na 1. prevodový stupeň, ktoré sa tu na fóre spomína zasa v inom vlákne!?
Predtým som sa vedel s autom pohnúť úplne hladko, či bolo prázdne alebo plne naložené. Teraz sa to začne pekne pohýňať a pred úplným uvoľnením spojky to s autom ako keby šklbne, alebo sa tam proste niečo vo vnútry ako keby zadrhne(?)
Neviem, možno si to časom sadne, ale skôr pochybujem ako tu čítam na fóre iné príspevky.
Ale rozhodne musím zatiaľ zmeniť moje návyky a nepokúšať sa pohýnať "ako slečinka" ale radšej viacej pridať plyn a robiť razantnejší rozjazd.
Dušan (46 r.)
Banská Bystrica
KIA Ceed SW 1.6 GDi (r.v. 2018)