Tak jenom pro upřesnění. Myslím si, že se o auto starám dostatečně - od roční inspekce ve značkovém servisu po každodenní projetí - denně s ním jezdím 70 km do práce a hodně často po dálnicích, kde se auto sveze i maximálkou. Nejezdím na spotřebu, rád zatahám za plyn. S ročním nájezdem okolo 30 t km je myslím auto ideální kandidát na to, aby v sobě melo dieselovou jednotku.
To, že rád jezdím naftovým autem, je dáno prostě mým návykem, mám rád chování naftového motoru a ten, a proto nebudu mluvit někomu do jeho vkusu, kdo má rád zase chování atmosférického benzinu. Když mě tady bude nějaká "znalkyně" jako uživatele dieselu poučovat a urážet, pomyslím si jenom svoje a reagovat na to nebudu. Myslím si, že už rozhodně nestojí zato znovu diskutovat o tom, zda je ekologičtější moderní diesel s filtrem nebo turbobenzin bez filtru.
Teď zpět k těm emisím. Je to opravdu zarážející, že osmileté auto (rok po skončení záruky) neprojde emisema. Koncovka výfuku je čistá a při akceleraci žádné saze nejsou vidět. Už s tím, že má auto filtr pevných částic. K tomu srovnání s katalizátorovou feldou - felda plnila a před 20 lety svojí normu a je hezké, že ji plní i dneska. (Nijak ze ze staré normy nehnula), bohužel představa, že si koupím auto se životností 8 roku, to by potom byla hodně nepěkná reklama na motory KIA.