Cee´d-ISG-systém start/stop

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod only_one » 21.07.2016 10:21

tohle budu řešit z principu věci. Toto zařízení nechci používat, nechtěl jsem ho do auta a je to vymyšlené pouze kvuli debilně postavenému emisnímu testu. Pravděpodobnost, že až se ty emisní cykly změní, bude ISG zcela zbytečné. Toto zařízení prodražuje auto cenou (jiná baterka, startér, kabeláž, elektronika). Zároveň se již projeví u starších aut závady s ISG, kde auto prostě znova nenastratovalo samočinně. BAterky odchází prokazatelně podstatně častěji. Každej motorář ti si z tohoto systému klepe na čelo. Už jen kvuli správnému mazání, kde tyhle starty s odpojením olejového čerpadla spoléhají jen na funkci olejových povlaků, u turbomotorů zcela nemožnost dochlazení, auto prostě zvadně okamžitě na světlech bez ohledu na to, že dva kilometry se otáčkoměr nepodíval dílek pod omezovač.. Naprosto kontraproduktivní věc, zcela proti potřebám dlouhodobému a správnému fungování motoru. A v neposlední řadě, já chci mít motor pod kontrolou, JÁ jako řidič a za mojí 25letou eru řízení motorových vozidel bylo každé chcípnutí známka závady a nefunkčnosti jednotky.

Teď je tenhle systém v provozu zhruba 10 let od prvních aut a problémů se řešilo více než dost. U francouzských aut jsou startéry brané už jako spotřební materiál.

Vysvětli mi prosím jedinou výhodu, jednu jedinou tohohle systému. Kromě "relativního šetření spotřeby", což jak se ukázalo je v reálném provozu naprosto zanebatelné promile

Protože nevýhody jsou jasně dané

-> Zhoršení komfortu jízdy. I vlétě se zaplou klimou když si auto myslí, že auto je vychlazený, tak vypne. TAkže behem par vteřin je cítit vlhkej teplej vzduch z okolí.. Takže se teplota mění a houpe a to mě příjemné není
-> Vibrace startování a prodleva. Asi jsem rychlejší jak ten systém, ale zvládnu zařadit a přidat plyn dřív než tenhle systém nastartuje takže tam je chvilka mrtva což občas vede k tomu, že se rozjedeš jako první den v autoškole.
-> životnost součástek je prokazatelně snížena vyšším opotřebením
-> Stojí to víc peněz, které mohli být využity za daleko zábavnější doplňky..


Takže já si bez ohledu na brusel a jakýkoliv úřad a instituci tento systém odpojím a je mi to zcela lhostejné, že to bude žrát o 0,001 litru víc. Všichni ví, že to k ničemu není, přesto se to cpe uplně všude a spotřebitelé jsou jak ovce, které tupě věří uplně všemu.. ale s tím se smířit já osobně nehodlám Tohle není automobilový progress, ale naopak totální degradace. Už mám doma součástky :-D cca 50korun a brzy vznikne automatický odpojovač ISG a já budu spokojen.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod elkan » 21.07.2016 14:33

Předem říkám, že nejsem nějakým fanatickým zastáncem tohoto systému, jen že mi v běžném provozu nevadí, a že zrovna v kie je ISG docela dobře udělaný. myslim, že základní myšlenka není až tak o spotřebě, spíše o ekologii......když vidim kolony aut, a všechny ty auta motor nevypínají, i když stojí dlouho, asi by to nějaký smysl pro čistotu vzduchu mělo.
A pozoruji velký rozdíl mezi tím, když startuju klíčkem, a tím, když startuje ISG. Když startuji klíčkem, pohasnou světla, přestane hrát rádio na tu chvilku, a startér točí déle s většími vybracemi auta. Když startuje ISG, je start takový lehký, motor běží prakticky okamžitě, aníž by přestalo hrát rádio a pohasly světla.....při každém startu také nemusí nabíhat všechny systémy. Takže když bude v koloně tvoje auto a auto s ISG, a oba budete motor vypínat při delším čekání, tobě bude každý startování trvat déle, bude ti neustále vypínat rádio a neustále znovu a znovu najíždět celý systém auta. A pokud jde o tu klimu, ta by ti samozřejmě v koloně s vypnutým motorem taky nešla. ISG si například dokáže automaticky snížit otáčky ventilátoru atd.
Z vlastní zkušenosti kdy je motor GDI tichý, často ani nepoznám, že motor neběží, a start je tak rychlý, že než zařadim, můžu hned jet. Je to otázka 1 vteřiny. To se právě divim, že píšeš o nějaké prodlevě.....od semaforu odjedu stejně rychle jako auto s nastartovaným motorem.
Životnost, no jestli malý benzínový motor vypne a zapne za měsíc třeba 10x navíc asi nepoznám.....
Komfort, pokud se chci chovat ekologicky a vypínat motor, když nemusí běžet, je to určitě komfortnější s ISG.
V autě je silnější baterie, která se třeba v zimním provozu hodí, silnější alternátor......
A ještě jedna docela dobrá věc, pokud chcítne motor při rozjezdu (třeba do kopce), nemusí se vypínat a opět zapínat klíček, stačí jen vyšlápnout spojku, dát neutrál, a motor zase hezky lehce naskočí, a hned se může jet. Když chcípne auto bez ISG, trvá to podstatně déle než auto může jet, vypnout klíček, zapnout klíček, počkat až najedou systémy, a teprve potom vyrazit.....
Závěr: kdyby to byla příplatková výbava, asi bych do toho nešel, ale když to v autě je, rozhodně bych to trvale nevypínal.....
všechno má pro i proti, a to platí i o tomhle systému.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod only_one » 21.07.2016 14:38

S nájezdem 40-50tisíc km ročně ten systém startuje navíc klidně i 50x denně... Než projedu Prahu teď ze Zličína na čerňák ve špicce i vícekrát.. Ve tvém případě to jsou hodnoty zanedbatelné, v mém případě jednoznačně působící na mechaniku stroje.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod Roman-Zilina » 21.07.2016 15:13

Zaujimava tema a prispevky. Dal som si sledovacku. Co sa tyka ekologie. Pri pocte aut a hlavne tych vylagrovanych dizlovych srotov sa podusime a pokapeme tak ci tak :shock: :(
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod elkan » 21.07.2016 15:35

Tak to asi jo, a to ti opravdu v tomto režimu dokáže ISG neustále vypínat, a zároveň dobíjet baterku? Mě to třeba při průjezdu Plzní vypne 3x za sebou, a na příští křižovatce už ne, protože není nabitá baterie.....
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod only_one » 21.07.2016 16:37

Je to uplně nové auto, má najeto 2000km.. zřejmě baterie v pořádku a řekl bych že to má fakt alternátor jako kráva :-D. Napočítal sem to sedmkrát a pak se nevypnul. a pak už sem to nevydržel a stejně to ISG odpojil tlačítkem.
Co ušetří? Samozřejmě že to funkci šetření má, jenže z pohledu provozu je to naprosté prd... Řekl bych že jeden svižnější odjezd od křižovatky nebo výlet za 6tisíc otáček je jako 50x start stop na světlech. Pokud bych se choval euronormovaně,řadil jen podle ukazatele řazení, v podstatě bych nikdy auto nevytočil, tak pak ano, asi to třeba pul litru dá, jenže takhle asi nikdo nejezdí a nepochopím, jak je možné, že takovou dobu se stále spotřeba dělá podle tohohle nesmyslného cyklu stejně jako výpočet emisí.. Je mi z toho fakt smutno.. třeba když jsem v Monaku stál na křižovatce, vedle dojelo lambo a vyplo... já bych se v tomhle případě snad i styděl... Nechť to mají hybridy a nechť to je příplatková výbava, ať si to zaplatí lidi co to skutečně chtějí a žijí si život ultra ekologa, ale pro obyčejné lidi, ať to jde alespoň trvale vypnout a neotravuje to život. Ještě se dovedu smířit a chápu bezpečnostní systémy, ESP a ABS povinně což je jednoznačně záležitost co pomáhá bezpečnosti provozu. Ale tohle je pro mě neuvěřitelná ekologická pruda, ale BEZ přínosu!!! Přitom můj 10 let starej Jaguar (malá garážová šetiválcová motoristická radost) na LPG má emise desetninové oproti jakémukoliv autu na konvenční palivo.... a přitom to je pro úřad starej neekologickej krám, nejlépe sešrotovat..
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod elkan » 21.07.2016 17:06

Pořád si myslim že jde spíše o ekologii než úsporu paliva. ISG je podle mě dělaný do měst, kde jsou kolony a semafory, a kde je díky provozu aut fakt nedychatelno.
Tam by to mohlo mít smysl.....jinak souhlas, že spousta opatření je kontraproduktivní. Viz třeba snižování obsahů motorů a jejich přeplňování.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod Amalfi » 21.07.2016 17:14

Jde o ekologii? Spis jen politiku. Co je ekologickeho na tom, ze se to sere a musi se tim padem produkovat vice nahradnich dilu. Jejich vyroba znecistuje prostredi. A uspora? Co usetris na benalu to zaplatis na servise. Viz baterky, startery...
No a ti co maj turbo tak pri nedochlazovani se sere i to. No a ti co maji DPF tak pri prerusovani regenerace se sere i ten. :)
Sportage 1.6 TGDI 2016
Carens 1.6 GDI Comfort plus 2014
Sorento 2.2CRDI 2023
Proceed GT 1.6 TGDI 2019
Sportage HEV 4x2 2022
Uživatelský avatar
Amalfi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 81  
Registrován: 18.05.2016
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
0 km @ 10 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod only_one » 21.07.2016 18:04

v pořádku, já si to doma dodělám, jak jsem psal výše ku prospěchu věci. Jinak ISG při regeneraci nevypíná. Ono to má dost podmínek aby to vyplo. Není to zase tak jednoduché ON/OFF, ale i tak to je děsně nesmyslná věc.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod elkan » 25.07.2016 11:48

Jel jsem v pátek Prahou v ranní dopravní špičce, 50 minut popojíždění po pár metrech....v ulicích tedy stovky aut, kterým běží motor zbytečně....a ten vzduch prostě dýcháme.
Že se pro tu ekologii musí něco dělat, je jasný. Kdyby v těch kolonách dneska stály stejný počty žigulů, trabantů, moskvičů, vartburgů a škodovek 120, nebylo by ani vidět přes ten kouř.
Takže sou ty dnešní auta přeci jen ekologičtější, ale díky čemů? Katalizátory, filtry pevných částic, složitější a dražší motory atd......jasný, jsou to pro majitele náklady navíc, ale má to cenu? Já myslim, že má.
Takže další pokusy o zlepšení ekologie v podobě ISG a podobně určitě nejsou populární, ale určirtý význam v tom vidim. V těch Pražských kolonách jsem se zaměřil na to, kolik aut motor vypíná......byli to jen vyjímky......
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod Roman-Zilina » 25.07.2016 12:12

Mas 100% pravdu. Uz som to aj pisal, ze podochneme na smog a na ekologiu. Osobne by som to do aut daval povinne. A tiez by som zrusil naftove motory v osobakoch + postupne vyradovat auta starsie ako 10 - 12 rokov. Mozete sa na mna hnevat, ale to je moj nazor.
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod TatkaSmoula » 25.07.2016 12:27

Zdravim vas vsechny
Ta ISG silenost by mela asi jit vypnout v ridici jednotce pres OBD. Mela by jit nastavit spodni hranice napeti baterie pro ISG kdy uz se neaktivuje. Alespon u Audi (potazmo VW ... to sou hnusny pismena) to tak maji. A pak mate svatej pokoj, pred TK se jen hranice da na puvodni stav, ISG funguje a je vyhrano. Jde to i pomoci OBD za par kacek z eBaye.
Jeste ze to byla jedna z podminek, ze moje vozitko tenhle vydobytek mit nebude. Takze kdo mate ISG a OBD interfejs, zkuste pokoumat v nastavenich.

Ad splodiny ve meste:
Podle meho, kdyz na krizovatce staruje deset ruzne vyklechtanejch dyzlu, je to horsi nez stovka benzinaku bezicich porad. Kdyz potkavam kary, ktery uz maji turbo par desitek tisic km po smrti, nejede to, coudi jak dymovnice a pak na parkovisti vidim, ze byly pred par dny na STK, tak je to uz bez diskuse. A to nejsou stary kraksny, dost z nich podle vzhledu je tak tesne po zaruce. Takze resit ekologii pomoci nejakeho kramu zvaneho ISG co nicemu nepomuze a jen skodi, je blbost. Takovej spravnej coudak to "odpichne" z krizovatky na plnej knedlik, ten za nim se nemuze rozjet protoze nic nevidi a pak ho po 100 metrech dojedete nebot tam prave cpe trojku, to pak okusujete vlastni gumy.
TatkaSmoula Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 197  Témata: 9
Registrován: 09.01.2016
Bydliště: Cesky Krumlov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2016)
16000 km @ 5.57 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod only_one » 08.08.2016 13:02

Na ekologii v téhle podobě naprosto házím bobek, je to směšné. Laboratorně ti zkusí něco, co nejsi ani teroericky schopný v běžném provozu docílit. HAHA. Když pominu, že auta jsou složitější a dražší na pořízení, logicky je nutné taky tu baterku dobíjet silnějším alternátorem, který mimo jiné zatíží více motor a úspora je ta tam. . Jeee perpetum mobile se nekoná. Zkoušky jsou prováděny s novým autem, pěti letý auta jsou pak jen pro zlost (viz problémy peugeotů a ostatní Francozské provenience) . Jediná funkční věc je v tomto případě hybrid. Pokud jde o ekologii u konvenčního spalovacího motoru, víc jak řízení katalyzátorem a do budoucna filtry pro přímovstřiky nevymyslíš. A dokud se bude ekologie bude hodnotit objemem CO2 a budou se ignorovat přestavby LPG jakožto ekologická věc (přičemž muj starej Jag 3,0V6 s LPG je asi tak 200x ekologištější než cokoliv co dneska produkuje KIA (kromě EV Soulu a Nira Hybridu), budu to vesele i já ignorovat.. A jednou pro vždy je ISG šmejd, normálně legální viditelné kurvítko, co si necháváme dobrovolně dávat do auta a snižuje to životnost motoru, požadavky na náhradní díly a kvalitu dílů a opravdu to nevyřeší problém Prahy a její dopravy. Největší zátěží jsou staré dízly bez filtrů a ještě starší auta bez katalyzátorů. Takže když to vezmu na poměr benzín vs nafta, tak těch pár stodvacítek a podobných histriků co v praze a obecně jezdí na benzín je už jen opravdu 000 nic. Takže problém jsou nafty bez filtru.
Nové auta za předpokladu své mechanické funkčnosti jsou naprosto v pohodě a plně vystačí s řízením při běžícím motoru, kde taky mimo jiné je nejlepší účinnost spalování.

ISG je pouze a jen věc, postavená na nesmyslně postavený emisní test s výsledkem spotřeby auta jak pro zákazníky po lobotomii mozku, které mimo jiné vesele prezentují v krámu každému dobrákovi jako ultra úspornou věc v reálném životě nedosažitelnou. Takže jen tak pro zajímavost, je poměrně hodně aut z dob první poloviny 21 století, které jsou třeba jen Euro 2,3 ale v provozu jsou výrazně úspornější jak dnešní nové nesmysly plné rádoby ekologických opatření. A logicky pak auto co nespotřebuje 7/sto ale jen 5 na sto bude globálně daleko ekologičtější jak naše bezva úžasné EURO 6... HAHA podruhé.
Motoráři si rvou vlasy z hlavy, požadavky jsou naprosto extrémní, protichůdné, auta se staví v první řadě aby papírově byly co nejekologištější, mají nesmyslné sestavy převodovek, nepochopitetelné zvěrstva v mapách řízení směsí, šílené rekuperace spálených plynů, co funguje jen do stavu pár desítek tisíc km, pak se efektiva prudce snižuje a vlastně to škodí deleko víc, jak kdyby to to auto nemělo. Fikce? Ne panáčku, holá realita v dílnách, kde se tyhle nové zázraky musí opravovat...

Celá ekologie s mícháním řepky a výrobou BIO paliva, je energeticky tak náročná, že přínos je minimálně diskutabilní. Přínos pro mechanickou část motoru je jednoznačně devastující. Když někdo půjde bránit pole, před výsevem řepky a ubráníte ho, uděláte pro ekologii víc jak ISG ve spalovacím motoru na celej život auta :-D.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod kaduz » 08.08.2016 13:08

souhlasím s tím co tu bylo napsáno předtím, je to věc v principu k ničemu :x. S tím nic neděláme, je spoustu takových šíleností v téhle době. Ale auto jsem koupil s tím, neměl jsem na výběr, byla to skladovka. Já to dělám tak, že to po nastartování hned vypnu, už jsem si to zažil a málokdy se mi stane, že to zapomenu vypnout.
Kia Ceed SW 1.6 GDI TOP
Uživatelský avatar
kaduz Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 211  Témata: 6
Registrován: 13.01.2010
Bydliště: Klatovy  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
68000 km @ 7 l/100km

Re: Cee´d-ISG-systém start/stop

Příspěvekod Roman-Zilina » 08.08.2016 13:14

Ked sme pri tom LPG. Ako je to s parkovanim v spolocnych garazach? Mam prenajatu garaz, priamo pri vjazde nie je napisane, ze auta s LPG tam nemozu parkovat. V niektorych garazach pri obchodnych centrach je uvedene, ze auta s LPG tam parkovat nemozu.
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé