Turbo v ceed-ke CRDI

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod Ingdave » 11.05.2009 11:00

S tím chlazením turba to nebude až takové, nikdo hned po zátěži nezastaví a nevypne motor, vesměs většina z nás po zátěží motoru ještě pijánko dojíždí svých pár kilásků ke svému cíli a pak teprve zastaví a vypnou motor a to už asi budou pro to turbo lepší podmínky. A jestli po zátěži někdo vypne hned, tak to bude jenom sem tam za nějakou dobu a asi to nebude až takové zlo pro nové moderní motory, ty s tímto snad aspoň lehce počítají. Ale i když se na toto vztahuje záruka není důvod se o to nestarat a nešetřit si to.
Cee´d SW 1.6 CRDi - MY09 Comfort Abyss Blue
najeto: 24 015 km
Uživatelský avatar
Ingdave Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 492  Témata: 1
Registrován: 06.11.2008
Bydliště: Ostrava - Mariánské Hory  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Nejvzdálenější účastník srazu (1)

Skoda Yeti (2010)
90700 km @ 5.8 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod Tony » 11.05.2009 14:53

Ingdave píše:S tím chlazením turba to nebude až takové, nikdo hned po zátěži nezastaví a nevypne motor, vesměs většina z nás po zátěží motoru ještě pijánko dojíždí svých pár kilásků ke svému cíli a pak teprve zastaví a vypnou motor a to už asi budou pro to turbo lepší podmínky. A jestli po zátěži někdo vypne hned, tak to bude jenom sem tam za nějakou dobu a asi to nebude až takové zlo pro nové moderní motory, ty s tímto snad aspoň lehce počítají. Ale i když se na toto vztahuje záruka není důvod se o to nestarat a nešetřit si to.


asi tak nějak. po dálnici švihám docela svižně takže turbo maká na plné obrátky, ale když sjedu z dálnice mám to domů tak 2kiláky vesnicí takže kliďánko 5O na čtyřku lechtám plyn a jak dojedu normálně vypínám
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod Ingdave » 11.05.2009 19:14

Tony píše:asi tak nějak. po dálnici švihám docela svižně takže turbo maká na plné obrátky, ale když sjedu z dálnice mám to domů tak 2kiláky vesnicí takže kliďánko 5O na čtyřku lechtám plyn a jak dojedu normálně vypínám

Přesně tak jsem to myslel, dálnice nikomu nevede až k baráku, maximálně když někdo zastaví na odpočívadle nebo na pumpě na dálnici, tak se tam taky nevřítí 160, hup na brzdu a rychle vypnout motor. :-D A pokud se to někomu stane, tak je to jen vyjímečně raz za nějaký čas a nestává se to pravidlem.
Cee´d SW 1.6 CRDi - MY09 Comfort Abyss Blue
najeto: 24 015 km
Uživatelský avatar
Ingdave Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 492  Témata: 1
Registrován: 06.11.2008
Bydliště: Ostrava - Mariánské Hory  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Nejvzdálenější účastník srazu (1)

Skoda Yeti (2010)
90700 km @ 5.8 l/100km

Příspěvekod Tony » 11.05.2009 19:50

spíše bych jako problém viděl vytáčení studeného motoru. tam dostává turbo zabrat...
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod Ingdave » 11.05.2009 20:03

Tony píše:spíše bych jako problém viděl vytáčení studeného motoru. tam dostává turbo zabrat...

To určitě taky není dobré pro žádný motor, trpí tím a nevydrží tak dlouho, jak si každý představuje.
Cee´d SW 1.6 CRDi - MY09 Comfort Abyss Blue
najeto: 24 015 km
Uživatelský avatar
Ingdave Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 492  Témata: 1
Registrován: 06.11.2008
Bydliště: Ostrava - Mariánské Hory  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Nejvzdálenější účastník srazu (1)

Skoda Yeti (2010)
90700 km @ 5.8 l/100km

Příspěvekod spazy » 12.05.2009 07:57

forrester píše:uz radsej nic nehovorim, tu su tusim sami "vyletnici, kilometer pred pumpou mam ist 70 po dialnici nie,omg?? :grin: " :grin: len si myslim ze to moc beriete vazne to chladenie toho turba, tisice ludi co jazdia po cestach mozno ani nevedia ze maju turbo pod kapotou, :grin: a ziadne chladenie ani nic podobne...

motor nechavam ist len ked stojim na :whistling: na nejakom odpocivadle,a potom hned zase valim dalej ..



vidim, ten pocit ked Ti odide turbo a ides bez neho Ti je neznamy, ale s tou 70ktou mas totalnu pravdu. :no:
spazy Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 127  Témata: 2
Registrován: 05.03.2009
Bydliště: Slovensko  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2008)
140 km @ 4.8 l/100km

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod DonQuichote » 28.10.2009 14:16

Nechával jsem po jízdě (ostřejší) dochlazovat turbo cca minutku
DonQuichote Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 11  
Registrován: 28.10.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod bosyboss » 04.12.2009 01:11

Turbo sa má nechať ochladiť po ostrejšej jazde.Ak apríklad ideš po dialnici v kuse 180-200 a následne zídeš napr. k pumpe tak by som to nechal poklepať cca.1 minútku ale ako tu už niekto písal, nikdy nejdeš na parkovisko 200 a hned brzda. Inak ak dochádzaš to tie trošku trvá a turbo sa už chladí.
bosyboss Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 104  Témata: 3
Registrován: 01.11.2009

1.6crdi

Příspěvekod Prokeš » 10.12.2009 15:16

:drink:
Naposledy upravil Prokeš dne 17.06.2010 15:52, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Prokeš Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 596  Témata: 41
Registrován: 31.07.2009
Bydliště: J.Hradec  Czech Republic (cz)
10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Soul (2009)
80000 km @ 5.5l l/100km

Re: 1.6crdi

Příspěvekod souk69 » 10.12.2009 17:51

Prokeš píše:Má někdo zkušenosti s motorem,jak se chovat po ujetí delší trasy a jak krátké, mám na mysli jestli nechat turbo vydýchat (zchladit) po jaké vzdálenosti atd....

Edit snike: Sloučeno s již existujícím tématem ... přečti si příspěvky výše ;)

:? NA KOLIKA FORECH SE BUDEŠ PTÁT NA TO SAMÝ ??????????????????????? :hammer: :hammer:
červená Kia Ceed sw 1,6 CRDI
Uživatelský avatar
souk69 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 518  Témata: 2
Registrován: 01.05.2009
Bydliště: Plzen  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
0 km @ 0 l/100km

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod marhalu » 10.12.2009 22:23

Ochlazení turba má asi svůj význam. Nebo jinak - mám crdíčko a k němu ISG. Na každý křižovatce spolehlivě chcípne. Jen se mi stavá, že např. v České Lípě po přejetí mostu a vyjetí nahoru na křižovatku mi nezhasne. Je fakt, že tam nejezdím zrovna podle předpisů ale nehoním to - občas tam měří.
Proč na tý červený nezhasne, když jinde jo a bez problémů? Tipnul bych právě na dochlazovaní turba ...
prepared to sucCEED ;)
KIA Cee'd SW FL 1.6 CRDi Comfort Plus + něco navíc
Uživatelský avatar
marhalu Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 252  Témata: 4
Registrován: 13.10.2009
Bydliště: Praha - Prosek  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
150000 km @ 5.65 l/100km

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod jarda2 » 28.12.2009 21:58

Je tu někdo komu turbo nehvízdá při akceleraci? Mně hvízdá již od začátku ale bral jsem to jako normální věc, nyní mám trochu pochybnost.
i30, 1.6 CRDi, 94kW
Uživatelský avatar
jarda2 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 13  
Registrován: 16.04.2009
Bydliště: UL  Czech Republic (cz)

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod snike » 29.12.2009 00:06

@jarda2: Každé turbo píská a tenhle zvuk na turbomotoru považuji za nejkrásnější ..... jde o to jak silně :?: Vždyť se jeho otáčky pohybují zhruba od 10.000 ot./min až do 150.000 ot./min a u některých i více ;)
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 97.999 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6104  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
97999 km @ 8.00 l/100km

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod vegas » 30.01.2010 19:00

Rád taky přispěji svým názorem.
1) turbo po ostré jízdě (vysoká zátěž) není třeba chladit, ale mazat! Ano olej v turbu má také význam chlazení, ale významější je mazání.
pokud po ostré jízdě zastavím turbo má v ten moment ca 140 tis. otáček a je potřeba aby se turbo ´´dotočilo´´ na volnoběh jak dlouho tohle může trvat? asi 3-5 minut ? (tuším že to mělo sorento napsané na boku předních dveří)
2) po klidné jízdě (nízká zátěž) není nutné nechávat motor běžet kvůli mazání turba
3) po klidné jízdě na dálnici není třeba motor extrémě dlouho nachávat běžet (5 minut), tak jako při ostré jízdě po okreskách. motor a turbo je již tak náporem vzduchu dostatečně chlazeno. A čas který uběhne při sjíždění z dálnice na pumpu myslím postačí k tomu, aby nebylo nutné čekat další minuty s běžícím motorem.

BUdu rád za vaše další názory
Uživatelský avatar
vegas Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 165  
Registrován: 15.07.2009
Bydliště: Novy Jicin  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
25000 km @ 6.8 l/100km

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

Příspěvekod snike » 30.01.2010 20:17

vegas píše:... pokud po ostré jízdě zastavím turbo má v ten moment ca 140 tis. otáček a je potřeba aby se turbo ´´dotočilo´´ na volnoběh jak dlouho tohle může trvat? asi 3-5 minut ? ....


Turbo při volnoběžných otáčkách motoru točí nějakých 10.000 ot./min ... a je jedno jestli jsi chvilku před tím jel na plný plyn nebo ho jen lechtal ;) Přechod z vysokých na nízké otáčky u turba je rychlý.

Při dodržování správných provozních podmínek, to znamená čistý protékající olej v turbodmychadle, dále předpoklad ne příliš horkých výfukových plynů - jsou turbodmychadla velice spolehlivé. Správné zacházení je tedy velmi důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů.
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 97.999 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6104  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
97999 km @ 8.00 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé