1.6 CRDi a vytáčení motoru

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod PetrLa » 17.08.2010 15:55

3 minuty ze 150 na 180 je kravina.....to máš něco s motorem nebo jedeš do kopce. Mě to jede dobře. Nevím přesně otáčky ale pri 140 km/h to točí kolem 3000 ot./min. to už se pomalu blíží k hraně, kde končí maximum kroutícího momentu. Pak už to samozřejmě nebude zrychlovat tak ostře, ale bude. Ale o tom se už psalo v jiném tématu.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod pawlow » 17.08.2010 16:13

ted jsem s ni byl v KIA - dali ji na pocitac a vsechno udajne v poradku. 1,6 CRDi nikde prej na prodejne nemaji, ale uz jsem se zarezervoval za 14 dni u jednoho prodejce, ktery ji dostane.
reknu vam, ze sem s pumpou-tryskou v byvale Fabii a Octavce byl vic spokojeny, jak o spotrebe, tak o vykonu.
Kamarad si ted koupil novou Octavku v automatu, ja jsem se mu predtim smal, ze bude moc zrat - jezdi za 5,5 a ja za 6,3 a to mam sestku :thd:
No nic, jdu si procitat stranky o cipovani a powerboxu.. :angry: :angry:
Uživatelský avatar
pawlow Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 143  Témata: 9
Registrován: 11.01.2010
Bydliště: Budyšín - Bautzen  Germany (de)

Kia cee'd SW (2010)
72800 km @ 5.7 l/100km

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod JonnY » 17.08.2010 16:25

pawlow píše:ted jsem s ni byl v KIA - dali ji na pocitac a vsechno udajne v poradku. 1,6 CRDi nikde prej na prodejne nemaji, ale uz jsem se zarezervoval za 14 dni u jednoho prodejce, ktery ji dostane.
reknu vam, ze sem s pumpou-tryskou v byvale Fabii a Octavce byl vic spokojeny, jak o spotrebe, tak o vykonu.
Kamarad si ted koupil novou Octavku v automatu, ja jsem se mu predtim smal, ze bude moc zrat - jezdi za 5,5 a ja za 6,3 a to mam sestku :thd:
No nic, jdu si procitat stranky o cipovani a powerboxu.. :angry: :angry:

nez budes chipovat urcite by som zistoval ci je vsetko v poriadku. pretoze ak ma motor nejaky problem, tak aj ta spotreba je vyssia nez normalne.
ale ak standardne jazdis 150-180 po dialnici, tak menej nez 6 necakaj. tvoj kamarat tiez nejazdi za 5.5 ked ide 180 po dialnici :)
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod ervss » 17.08.2010 16:30

ja mam na bawarii pri 180ke na 6ke .. tak okolo 6litrov

ale v meste to už je horšie a priemer mam tych 8 uz som ho dal dole trošku :D

a na mojej starej 1.6 cvvt A4 CEEDke som mal pri 180ke tak 20 :D
ervss Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 187  Témata: 2
Registrován: 22.09.2008
Bydliště: Bratislava , Rovinka  Slovakia (sk)

BMW 5 Series (2008)
0 km @ 8 l/100km

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod pawlow » 17.08.2010 17:01

Moje spotreba po okreskach je okolo 6,3 jeho s octavkou 5,5 (oba jezdime trochu rychleji).
kdyz jedu s ceedem nad 160, tak mam okolo 7,5 litru a zadny pozitek z jizdy, to se mi diky sestce proste nezda, nebo jsou to nizkoobjemove Commonraily?
Uživatelský avatar
pawlow Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 143  Témata: 9
Registrován: 11.01.2010
Bydliště: Budyšín - Bautzen  Germany (de)

Kia cee'd SW (2010)
72800 km @ 5.7 l/100km

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod centralnifido » 17.08.2010 17:15

Ahojky , já tedy mám model před tebou a jenom 5-ti rychlost ale ze 150 na 180 docela v poho - tak max. do pul minutky . Táhne jako čert a spotřeba na 1000 km po dálnici stálou rychlostí cca 6,5 l/100km . Já být tebou tak zajedu i do jiného servisu nebo do soukromé diagnostické firmy . Není to normální . A taky s Octavii to nejde srovnávat . Oni mají jiné motory - koncepčně .
Uživatelský avatar
centralnifido Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 292  
Registrován: 06.07.2009
Bydliště: Česká Lípa  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
17600 km @ 5.5 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod Mexican » 17.08.2010 18:17

PetrLa píše:@Mexican:
já nevím co to furt omíláš....já ti nevyvracel, že taková jízda je neekonomická, je to zbytečné a je to honění motoru. V tom ti dávám za pravdu. Já ti jen říkal, že jedu-li na poslední převodový stupeň a chci dále zrychlovat, tak mi nezbývá než ten motor vytáčet. Jakým jiným způsobem bys dosáhl třeba na německé dálnici maximální rychlosti vozu? Neříkej mi, že to dáš na pětku při 3300 ot./min. Taky jsem psal, že auto zrychluje i poté, což si může každý vyzkoušet na vlastní kůži. A taky jsem psal, že při tom režimu je třeba počítat s jistou neefektivností provozu (že to bude papat i trávu kolem cesty).


pri 3300 otackach mam cca 155 tacho (145 podla GPS) co na A2, A14 a A9 staci na ferove tempo v prostrednom a lavom pruhu, v CR je to uz mierne za hranicou kedy ta zacnu brat vazne dialnicne Passaty. A nemam dovod vytacat cez 3500 (165 kmh tacho) , pretoze na rozdiel od kaskaderov co raz v zivote vytiahnu na poslednom stupni cez 4000 a potom si peru trenirky na najblizsej pumpe tou 140-150 potrebujem cestovat pravidelne. Tu islo o to ci ma vyznam a nejaky efekt tocit do maxima na 2, 3, 4. prevodovy stupen. A stale si mi nepodal jediny zmeratelny argument preco riskovat motor a otravovat svoje usi nie moc prijemnym hlukom. Bohuzial to CRDicko v Accente/Riu a v Ceede ma daleko od napriklad benzinoveho 8 valca u Lexusu L400, alebo 6 valca u BMW 328i. To je krasny zvuk, kde sa oplati vyhnat otacky az k maximu. U CR motorov (a konkretne 4 valcov) je to zbytocnost a svojim sposobom robenie ramien tam kde to nik necaka a nepotrebuje

Ono ten CRDi je prave sprevodovany tak, aby mal rozumnu hladinu hluku pri tzv optimalnom maxime cestovnej rychlosti. U Accenta dostatocnym najazdom by som to pasoval na tcyh 140km/h tacho (132-133 km/h podla GPS), dajme tomu ze u Ceedu je to vplyvom silnejsieho motoru a lepsieho odhlucnenia o 10km/h viac. Skus teda prejst 200km so zapnutym tempomatom na tych 150 alebo ako radis na 4000 otackach (co bude cca 180-185km/h). Jednak ze to auto v 180 uz nie je nijak extra ovladatelne, jednak ten hnusny hluk zabranuje pocuvat radio resp komunikovat so spolucestujucimi
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 9
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod Mexican » 17.08.2010 18:35

pawlow doporucil by som skontrolovat turboduchadlo, urcite tam bude motoricka chyba. Vizualne si prekontroluj hadice za krytom motora (jedna tensia, druha hrubsia, ich okotvenie a ci nie su poskodene

cipovat by som rozhodne nedoporucoval. ten 85kW je vyborny motor, prakticky nema turboefekt (mozno preto sa zda horsi ako TDI PD).. vidim ze mas zaznacenych malo km, rozhodne nedoporucujem takto silit novy motor. Prvych 2000km by som cez 3000 otacok nesiel ani nahodou. Jo a ten "znamy" s DSG a 5,5? mno iste, staci pozriet na spritmonitor a bud to tam vediet, alebo tradicne keca. Ono, vlastne aj mne to jazdi dlhodobo za tri. Celkom vazne :tongue:
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 9
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 17.08.2010 20:13

Mexican : argumenty boli, to ze sa nenechas presvedcit to je ina :)
aky by si chcel meratelny argument ? to mam ist kupit nejake gps zariadenie za 100 tisic, s ktorym sa to testuje profesionalne, a vydat sa do brna za tebou ?

sila prenasana na vozovku je zistitelna/vypocitatelna (s urcitou nepresnostou) jednoducho. chod na valcovu brzdu, nechaj si auto zmerat, a ked bude krivka krutiaceho momentu aspon trocha rovna, a tesne za 3000rpm nebude prepad ako grand canyon, tak plati to co som pisal ja.
ked tam budes mat ten obrovsky prepad, tak plati co si pisal ty.
jednoduche :)

podla udajov ktore udava vyrobca to treba proste tocit cez 4000rpm. pocit nepocit, hluk nehluk, pre maximalnu akceleraciu to treba tocit.


edit : inak mozno mas ten dojem z jazdy po dialnici, pretoze vo vysokej rychlosti to subjektivne posobi trocha inac. za 3000rpm pola vsetkeho zacne rychlejsie klesat krutiaci moment, a zaroven (v rychlostiach cez 150kmh) velmi prudko rastie odpor vzduchu. a ten pokles skombinovany s rastucim odporom moze vyvolat pocit ze cez 3000rpm to nahle prestalo tahat. ale skus to iste na dvojke, tam ten dojem naozaj nebude :)
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod PetrLa » 17.08.2010 20:16

Offtopic :
Mexican píše:
PetrLa píše:@Mexican:
já nevím co to furt omíláš....já ti nevyvracel, že taková jízda je neekonomická, je to zbytečné a je to honění motoru. V tom ti dávám za pravdu. Já ti jen říkal, že jedu-li na poslední převodový stupeň a chci dále zrychlovat, tak mi nezbývá než ten motor vytáčet. Jakým jiným způsobem bys dosáhl třeba na německé dálnici maximální rychlosti vozu? Neříkej mi, že to dáš na pětku při 3300 ot./min. Taky jsem psal, že auto zrychluje i poté, což si může každý vyzkoušet na vlastní kůži. A taky jsem psal, že při tom režimu je třeba počítat s jistou neefektivností provozu (že to bude papat i trávu kolem cesty).


pri 3300 otackach mam cca 155 tacho (145 podla GPS) co na A2, A14 a A9 staci na ferove tempo v prostrednom a lavom pruhu, v CR je to uz mierne za hranicou kedy ta zacnu brat vazne dialnicne Passaty. A nemam dovod vytacat cez 3500 (165 kmh tacho) , pretoze na rozdiel od kaskaderov co raz v zivote vytiahnu na poslednom stupni cez 4000 a potom si peru trenirky na najblizsej pumpe tou 140-150 potrebujem cestovat pravidelne. Tu islo o to ci ma vyznam a nejaky efekt tocit do maxima na 2, 3, 4. prevodovy stupen. A stale si mi nepodal jediny zmeratelny argument preco riskovat motor a otravovat svoje usi nie moc prijemnym hlukom. Bohuzial to CRDicko v Accente/Riu a v Ceede ma daleko od napriklad benzinoveho 8 valca u Lexusu L400, alebo 6 valca u BMW 328i. To je krasny zvuk, kde sa oplati vyhnat otacky az k maximu. U CR motorov (a konkretne 4 valcov) je to zbytocnost a svojim sposobom robenie ramien tam kde to nik necaka a nepotrebuje

Ono ten CRDi je prave sprevodovany tak, aby mal rozumnu hladinu hluku pri tzv optimalnom maxime cestovnej rychlosti. U Accenta dostatocnym najazdom by som to pasoval na tcyh 140km/h tacho (132-133 km/h podla GPS), dajme tomu ze u Ceedu je to vplyvom silnejsieho motoru a lepsieho odhlucnenia o 10km/h viac. Skus teda prejst 200km so zapnutym tempomatom na tych 150 alebo ako radis na 4000 otackach (co bude cca 180-185km/h). Jednak ze to auto v 180 uz nie je nijak extra ovladatelne, jednak ten hnusny hluk zabranuje pocuvat radio resp komunikovat so spolucestujucimi

to bylo krásné....neuvěřitelné jak lze mnoha větami neříct nic.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod PetrLa » 17.08.2010 20:27

pawlow píše:ted jsem s ni byl v KIA - dali ji na pocitac a vsechno udajne v poradku. 1,6 CRDi nikde prej na prodejne nemaji, ale uz jsem se zarezervoval za 14 dni u jednoho prodejce, ktery ji dostane.
reknu vam, ze sem s pumpou-tryskou v byvale Fabii a Octavce byl vic spokojeny, jak o spotrebe, tak o vykonu.
Kamarad si ted koupil novou Octavku v automatu, ja jsem se mu predtim smal, ze bude moc zrat - jezdi za 5,5 a ja za 6,3 a to mam sestku :thd:
No nic, jdu si procitat stranky o cipovani a powerboxu.. :angry: :angry:


jezdím běžně po městě za 5,5....mimo město za 4,5 ....dálnice 5,7 - 6 ...to záleží na trati a na tom, jestli jedu 120, 130 nebo 140. Víc u nás nejezdím.
Na powerbox se vyprdni...je to na houby...najdi si tu na to téma. Pokud není přeprogramovaná řídící jednotka, tak to stejně neoblbneš. A profi chiptunning stojí těžké peníze. Ten kamarád má moc ideální spotřebu....tomu se mi nějak nechce věřit ...jak radí kolegové výš, mrkni na web, tam jsou skutečné průměry.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod mike73 » 17.08.2010 21:21

Neco s tim mas, ve 160 kmh to porad jeste slusne tahne a ma ochotu k okamzitemu zrychlovani .
Vetsina oktavek na ceskych dalnicich uhyba do pomalejsiho pruhu.
Mam ale jen 5 st prevodovku. Vetsina oktavii je 66 nebo 77 kW tak neni mozne aby ti to jelo pomaleji kdyz mas motor 85kW ( v realu jeste vic)
SW 1.6 CRDi 85kW , cerveny, rv. 2008
mike73 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 4
Registrován: 07.02.2010
Bydliště: Vsetin  Czech Republic (cz)

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod Marek_Km » 18.08.2010 09:03

ervss píše:ja mam na bawarii pri 180ke na 6ke .. tak okolo 6litrov

ale v meste to už je horšie a priemer mam tych 8 uz som ho dal dole trošku :D

a na mojej starej 1.6 cvvt A4 CEEDke som mal pri 180ke tak 20 :D


Ano, BMW jsou velmi slušná auta, ale VELMI SILNĚ POCHYBUJU, že by jakékoliv auto bralo ve 180 okolo 6 litů na 100 km. To ti trochu ujelo, ne? ;)
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod Mexican » 18.08.2010 09:36

JonnY pisem to uz x-ty krat - ja s vami suhlasim. Ale stale nezodpovedana otazka o kolko je ta akceleracia rychlejsia? oplati sa to? o to mne ide v tej diskuzii.. oplati sa z 30km/h do 160km/h radit az pri obmedzovaci alebo pri 3000 otackach? aky bude rozdiel. Ja som si to tak amatersky skusil, radil som pri 3800-3900 a 3000 otackach a rozdiel bol by voko asi sekunda a pol. Mimo ohurovania ostatnych ucastnikov premavky UPLNE zanedbatelny rozdiel. Skusal som to vcera podvecerna slovenskej severnej D1
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 9
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 18.08.2010 10:27

ah, tak uz chapem :)

samozrejme ze nie. v beznej premavke ti moze byt uplne jedno ci si na stovke za 10 alebo 12sec, ked potom tou stovkou ides pol hodinu.
oplati sa to pri predbiehani
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé