Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod Karens » 30.06.2019 20:48

Liter oleja len tak niekde zmizol a ty si bol pokojný? :shock:
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod pacesol » 01.07.2019 09:44

jaja99 píše:a kdybych tam dal ten co mam co by se mohlo stat... zadrit motor?... chci to tam jen ted na tyden pak zajedu na celkovou vymenu

Určitě motor nezadřeš ani nijak nepoškodíš. Ten olej, co sis koupil je odpovídající viskozity, určený pro zážehové motory s katem a to jsou nejdůležitější parametry ACEA c2 je kvalitnější než to co tam máš. Pokud pojedeš za týden na výměnu oleje, tak to neřeš vůbec a nečti rady odborníků. Mám s motory téměř 30 let praxe.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod Karens » 01.07.2019 11:42

V čom je kvalitnejší, pán odborník?
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod pacesol » 01.07.2019 13:01

Oleje dle klasifikace ACEA A jsou běžné oleje s tzv. výkonovou rezervou. Třída C jsou oleje s nízkým obsahem síry, fosforu a sulfátového popela. Jsou šetrnější k těsněním a neusazují se. Pro KIA je to jedno. Největší bordel dělá v použití olejů VW kdy mají specifické požadavky na olej i podle honování válců a není to zaměnitelné. Naštěstí korejec na to není nijak háklivý a jede i na friťák. Nejdůležitější je viskozita dle SAE. Pro střední evropu dostačuje 5W30. Teplejší oleje 5W40 bych dal snad v Itálii a 0W30 ve skandinávii. Výkonnostní tabulka API nebo ACEA se různě překrývá. Americká API je jednodušší než evropská ACEA. Často zjistíš, že olej podle API splňuje ACEA A2 i A3. Takže zase takovou vědu v tom nehledejte a výrobci aut schvalují oboje. Důležitější je to, co jsem psal na začátku. Obsah síry a sulfátů popela. Třeba oleje do závodních motoru mají obsah do 0,3%. Životnost je ale několikanásobně nižší. Běžné oleje např. ACEA A obsah vůbec neřeší. Proto je C lepší. Mísitelnost je nedoporučená pouze u dlouhodobého užití, resp náplně. Dát 1 lit A a 2 litry C je hloupost. Na dolití to ale nevadí zejména když jede měnit olej za týden.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod Karens » 01.07.2019 14:02

Ja teda odborník nie som, ale toľko viem, že mid a low SAPS oleje (Cx) nie sú vhodné do motorov, ktoré ich vyslovene nepožadujú. Ono tá síra a fosfor tam plnia celkom dôležitú úlohu. Tá C2 má navyše ešte aj zníženú HTHS viskozitu.
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod pacesol » 01.07.2019 14:55

Používáš formulace okopírované z pouček na internetu. Fosfor byl dříve brán jako přísada, která zamezovala opotřebení pohyblivých částí motoru. Bohužel s vývojem emisních limitů a zavedením katalyzátorů bylo zjištěno, že zejména fosfor a jeho oxidanty působí špatně na životnost a účinnost katalyzátorů. Proto byly vyvinuty low SAPS oleje ( SA sulfát popela, P fosfor S síra ), jejichž použití je přímo nařízené od určité emisní normy a hlavně u třícestných kat. Sulfáíty popela působí na katalyzátor destruktivně. Použití lowSAPS oleje tedy nemůže být s ohledem na jeho užití škodlivé u normálních motorů. Naopak použití oleje s vyšším obsahem síry má za následek zničení katalyzátoru. Navíc síra i fosfor působí negativně na nekovové části motorů, jako je těsnění nebo snímací plochy čidel.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod mv12 » 01.07.2019 17:47

@pacesol: OK, ale přesto mám pár poznámek (hlavně bod 3)

1) Na to že u KIA je to jedno a pojede i "na friťák" si přišel jak? OK chápu, že to u KIA může být třeba méně náchylný na typ oleje tj. ve smyslu, že se nic nestane během týdne, ale z dlouhodobého hlediska takovým tvrzením bez podložení nějakými ověřenými testy nelze věřit ani zkušenému praktikovi...

2) Dolití pár deci oleje na týden provozu. Jak jsem uváděl, o tom nic nevím, takže jsem základě opatrnosti doporučil A3. Potvrdil jsi mou domněnku, se se dolitím pár deci C2 nic nestane. OK. Tomu bych věřil a osobně bych to na základě Tvého potvrzení i klidně do svého auta dolil (byť bych si to asi stejně netroufl někomu radit). Nicméně jen a pouze proto, že už to měl koupené. Pokud by neměl, tak je samozřejmě vhodnější dolít A3 (takže údajně "kvalitnější" C2 neeee).

3) Co se týká vhodnosti oleje C2 obecně, napsat, že je to kvalitnější olej, je přinejmenším hoódně diskutabilní. Nechci to rozebírat, ale to tvrzení mi vadí hlavně kvůli tomu, že člověk z toho nabyde dojmu, když je to kvalitnější, tak to mému motoru dopřeji. Přitom ten olej je pro řadu motorů vysloveně nevhodný. Zabředli jste dle mého názoru do nepodstatné diskuze ohledně SAPS. Jenže problém tohoto oleje je jinde. Jde o lehkoběžný olej tj. olej se sníženou HTHS viskozitou, který z principu nelze nalít kamkoli. A pokud vím, zrovna motor, který tam tazatel má, na sníženou HTHS viskozitu dělaný nebyl (přinejmenším to výrobce v manuálu uvádí jen olej s normální HTHS). Takže lehkoběžné oleje jako je ACEA A1/B1, A5/B5, C2, C1 (jako celá náplň - nebavím se o dolití pár deci) do něj nepatří :no: :no: (Jedině že by to později :kia: pro tento motor schválila a nebo nějaký odborník to někde ve zkušebně na tomto motoru otestoval). Laik se má držet návodu (kde je A3) a pokud tam chce dát něco jiného, tak by měl vědět co dělá a proč... Např. A5 lze nahradit A3 (mnozí to dokonce preferují... ;) ) Neopak ne.
Nechci tu HTHS rozebírat do podrobna (s tou C specifikací je to např. zjednodušení a ne každé C2 musí být nutně s nízkou HTHS), ale dám aspoň krátkou citaci na objasnění proč má HTHS význam:
Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány. Dodržení předepsané minimální hodnoty HTHS viskozity při výběru motorového oleje zaručí, že olej bude při provozních podmínkách dostatečně mazat všechna místa v motoru, tedy i ta, která jsou velmi namáhaná tzn. skupinu pístních kroužků, ventilovou skupinu, turbodmychadlo apod. Při výběru motorového oleje je proto velmi důležité dodržovat předepsanou výkonovou charakteristiku (ACEA, VW, MB, GM, Ford atd.), protože výkonová specifikace jakéhokoliv motorového oleje je vždy spjata s určitou minimální hodnotou HTHS viskozity, která pro daný motor zaručuje bezproblémový provoz.


4) Zaujal mne Tvůj názor na API. API jde úplně mimo mně, právě proto, že jsem nikdy moc nepochopil, jak se to překrývá s ACEA a proč. Nicméně víc věřím tomuto, co jsem k tomu kdysi dávno četl a dlouho pak nemohl znovu najít (jen jsem si z toho tehdy udělal pro mě jednoduchý závěr, že se pro svá auta budu řídit ACEA a API si nevšímám). Jde o text Ing. Jaroslava Černého, CSc., VŠCHT Praha z roku 2002:
Výkonová specifikace podle API
Specifikace byla navržená Americkým ropným institutem (American Petroleum Institute) a je nutné zdůraznit, že v USA a Japonsku je tato výkonová specifikace jediná a zcela postačující pro označení výkonové úrovně motorového oleje. Toho bylo možné dosáhnout pouze díky dohodě amerických a japonských výrobců osobních automobilů. Jak uvidíme dále, v Evropě je situace naprosto odlišná a specifikace podle API se zde uvádí u motorových olejů většinou pouze ze setrvačnosti a bez většího významu vzhledem k výkonu olejů.
O kvalitě olejů, zejména pak o jejich výměnných lhůtách, toho specifikace podle API evropskému spotřebiteli příliš neříká. Na rozdíl od Evropy je v USA a Japonsku průměrná výměnná lhůta oleje kolem čtyř až pěti tisíc mil, tedy šesti až osmi tisíc kilometrů a specifikace API jsou dosud přizpůsobené těmto výměnným lhůtám. Pro evropské zákazníky musí být specifikace podle API doplněna ještě dalšími výkonovými specifikacemi. Evropský spotřebitel může podle API specifikace uvedené na etiketě motorového oleje zjistit pouze to, zda jde o olej určený pro zážehové, či dieselové motory a nebo pro starší, či pro moderní typy automobilů.
Výkonová specifikace podle API se označuje zkratkou API a několika následujícími písmeny, například API SJ/CF. Písmenem S (Service) se označují benzinové motory, písmenem C (Commercial) naftové motory. Čím je písmeno za označením S nebo C vzdálenější od začátku abecedy, tím je olej modernější a výkonnější.
V současné době se přidělují pouze specifikace SH, SJ a od července roku 2001 ještě nová specifikace SL. Tyto specifikace jsou určeny pro nové modely automobilů, pro automobily staršího data výroby lze používat i motorové oleje se specifikací nižšího výkonu, kupříkladu API SE nebo SF. U olejů pro dieselové motory se v současnosti přidělují specifikace CF a vyšší, přičemž je možné ještě rozlišovat specifikace pro dvoudobé a čtyřdobé motory (CF-2, CF-4, CG-4 a CH-4). U starších motorů je opět možné použít i oleje se specifikací například CD nebo CE.
Jak už ale bylo řečeno, evropský spotřebitel by se měl řídit především evropskými specifikacemi a pokud je již zvyklý na specifikaci API, používat ji pouze jako první orientaci při výběru oleje.


5) 5W-30 jako vhodná SAE viskozita. To nerozporuji. Sám to v autě mám. Nicméně i pro naše letní období mi pořád přijde vhodnější nějaká s 40 a obzvlášť když dost lidí jezdí i na jih Evropy... Pokud se pletu, rád bych se dozvěděl proč? Já vím, že s 30 motor neodejde, ale prostě 40 by mu třeba dnes svědčila podle mne více... Otázka je samozřejmě i cena, ale to je jiná věc (a ani jí momentálně nevím, protože mi tam :kia: stejně leje 5W-30 zdarma, tak nepátrám :lol: )
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Kia ceed 1.6 benzin 2007 - doplneni oleje

Příspěvekod jaja99 » 10.07.2019 00:32

tak dovolena proběhla dobře, na smíchaný olej ujeto 700 km, teď jen zajet na tu výměnu a asi bude potřeba zjistit kde se ztratilo 0,8l původního oleje... auto mám 9 let a nikdy nechyběla ani kapka... loni dělané rozvody a asi to někde protěká... ale kdo ví kde, z výfuku nic černého nejde a na zemi taky nic...?
Kia cee'd SW 1.4 T-GDi (2019)
jaja99 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 14  Témata: 1
Registrován: 25.06.2011
Bydliště: UH  Czech Republic (cz)

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: BigFoot007