1.5 T-GDi

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 08.12.2023 11:07

Dycky je to neco za neco. Zvednuti vykonu bez pridani paliva a zvyseni plniciho tlaku jaksi nejde. U starych motoru, ktere mely vetsi konstrukcni rezervya sel vyradil bez problemu egr byl vetsi prostor pro modifikace. Ale u modernich motoru, kde se jede materialove dost na krev a kde moc rezerva neni bych byl s "chipovanim" opatrny. Mechanicky to motor vydrzi , ale co snim udela zvysene zakarbonovani (ano motor si dnes prisava vlastni zplodiny v nebyvale mire) , ktere u nacipovaneho motoru uz jednotka nema plne pod kontrolou. Dalsi veci je po par letech odrovnany katalyzator a gpf , kde vam nikdo z "čipařu" zaruku neda a dobre vedi proc.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Beda » 08.12.2023 17:25

Podobnou krabicku jsem mel kdysi pujcenou k 1,6 CRDi, tam se to pripojovalo na cidlo tlaku na railu, aby ho to mohlo oblbovat a koukam, ze zde je obdobny princip, akorat se to pripojuje na cidlo tlaku na sani. I tam jsem pozoroval lepsi pruznost v nizsich otackach, ale taky mi zaclo auto docela hulit, takze to slo hned z auta ven :roll: a to i diky tomu, ze to prestalo fungovat, nejaky studenak v obvodu pry :D Ty krabicky jsou furt na jedno brdo, drive to byl odpor naletovany na dvou kontaktech a nyni jsou tu marketingove zajimavejsi (samozrejme drazsi) krabicky s displejem, s prepinatky (uz to umi simulovat ruzne velikosti odporu :lol: ) a nebo dokonce s bluetooth a apkou v mobilu, jen proste aby to zaujalo kupujici a ty za to utratili neodpovidajici sumu :|

No je to jen muj nazor a je kazdeho vec do ceho investuje svoje penize a jaky to bude mit ve finale prinos ;)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8285  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod lebka75 » 16.01.2024 20:17

nevíte někdo, zda došlo ke změně nastavení motorizace 1.5 T-GDi rok 2021 a 2023 ( facelift Ceed, XCeed ) . Výkonová křivka, sepnutí turba apod
:kia: XCeed 1.5 T-GDi Exclusive Obrázek
Uživatelský avatar
lebka75 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 18
Registrován: 27.08.2009
Bydliště: Střední Čechy  Czech Republic (cz)
3. místo (1) Sponzor (2)

Kia XCeed (2021)
36500 km @ 7.2 l/100km

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Špekulus » 10.02.2024 13:05

Mám otázku, ako pomôže emisiám zníženie výkonu motora zo 160 na 140 koní? Teraz bude mať motor zázračne nižšiu spotrebu, alebo čo? Ako laik tomuto kroku nechápem :?
Špekulus Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 23  
Registrován: 17.10.2023
Bydliště: Brezno  Slovakia (sk)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Beda » 10.02.2024 13:52

On nemusi mit za kazdou cenu nizsi spotrebu, jen se zmeni treba prubeh krivky vykonu a tociveho momentu, coz jim i prinese v laboratornich podminkach mene vyprodukovanych merenych spalin. No a komu bude chybet 20 koni, tak mu je radi za uplatek vrati chiptuningove firmy :D
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8285  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Špekulus » 10.02.2024 16:03

NJ, celé je to choré..
Špekulus Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 23  
Registrován: 17.10.2023
Bydliště: Brezno  Slovakia (sk)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 10.02.2024 16:23

Špekulus píše:Mám otázku, ako pomôže emisiám zníženie výkonu motora zo 160 na 140 koní? Teraz bude mať motor zázračne nižšiu spotrebu, alebo čo? Ako laik tomuto kroku nechápem :?


Zasadne a omezuje se nejen max vykon , ale skrti se i v prubehu akceleracni krivky, protoze se nemusi tolik obohacovat. Za kazdy gram CO2 se plati tucne pokuty.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Špekulus » 10.02.2024 16:49

Prečo to ale "neplatia" pipky na veľkých SUV, ale idú riešiť majiteľov rodinných kombi s 1,5 litrovým motorom
Špekulus Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 23  
Registrován: 17.10.2023
Bydliště: Brezno  Slovakia (sk)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod lopo1 » 11.02.2024 13:41

Platia to aj pipky v tučných SUV kazdej jednej automobilke sa pocitaju flotilove emisie cize ak ma v ponuke dostatok elektromobilov moze si dovolit predavat aj nemazrane SUV samozrejme s patričným priplatkom za produkovane emisie ...
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 474  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod lukas j » 18.02.2024 11:37

therion píše:Co delaji? V rezimu sport jedou nominalni vykon a ostatni mody jsou proste vykonove a dynamicky seskrcene. I pro kickdown ma ecu pripraveny scenar nabehu vykonu aby neohrozil katalyzator a neobohatil prilis smes. Kdyz mu vsak das informace z cidel, kde bude offset dejme tomu 20% tak ecu pojede podle pripraveneho scenare protoze predpoklada, ze udaje cidel nekecaji. A ted si vem ze pri kickdownu jede obohaceni na takove urovni aby se benzin vsecek spalil a neposkodil ventily a katalyzator. Jednotka si vsak mysli, ze podle cidel (maf/lambda) ma o 20% vice vzduchu nez je skutecnost a tak do smesi naladuje o 20% benzinu vice. Ten uz kvuli realnemu nedostatku vzduchu neshori a dostane se do katalyzatoru, ktery v te chvili uz nebude mit 850°c , ale po ubrani plynu a obohaceni kyslikem klidne 1000°C.


Velice dekuji za tento vyklad problemu pri navyseni vykonu pomoci power boxu......Uz sem byl skoro jisty ze si box koupim ale uz si tak jisty nejsem :/....na xceed 1.5 t-GDi......ma kat nejake cidlo ktere nahlasi ze se prehriva?Pokud to chapu spravne nejvetsi problem je mozna teplota nv katu a pripadne podpalovani ventylu?O jake dobe se bavime kdy uz muze vzniknout porblem??
lukas j Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 18.02.2024
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 19.02.2024 09:45

Spolehlivym ukazatelem kvality modifikujici firmy je , ze jasne deklaruji zaruku na emisni system. Naprosta vetsina dava zaruku jen na pohyblive casti motoru a nikolu uz na integritu hlavy , katalyzatoru , lamb , turba , gpf atd. I obycejne vyrazeni egr ventilu zvedne teplotu vyfukovych spalin s negativama stim souvisejicima. Cipovat starou ovci 1,9tdi , ktera mela bohate dimenzovanou pohonnou jednotku je neco jineho nez nutit lehounky oturbeny benzinovy litr k 120kW.
Jakakoli "krabicka" vlozena do cesty cidlum ma za ukol jen vytvorit offset a prinutit ecu ke zmene slozeni smesi. Jedina cesta jak navysit vykon bez ohrozeni pohonne jednoty vede pred upravu firmwaru ecu a premapovani palivovych tabulek.
Dalsim ukazatelem je, ze zakaznik dostane graf z valcove zkusebny , pred a po uprave a u mereni muze byt pritomen.
Ale i tam bych trval na potvrzeni zaruky nejen na motor, ale cely emisni system.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Deawon » 22.02.2024 08:53

Docela reálně uvažuji pořídit si Ceed SW jako náhradu za Škdu Rapid a tak sosám postupně informace a recenze. Nespěchám, takže počkám na nový model (nebo spíš asi jenom druhý facelift) v roce 2025.

Ale občas mrknu na konfigurátor a dost mě zarazilo, že Kia přestala nabízet 118kW a nyní je to 103kW. Víte proč se to stalo?
Deawon Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 26  Témata: 1
Registrován: 21.08.2023
Bydliště: Zbiroh  Czech Republic (cz)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod patro16 » 22.02.2024 09:40

bolo to tu pisane uz opakovane je to pre emisie.
KIA Ceed MY22 1.5T-Gdi Gold plus
patro16 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 123  Témata: 3
Registrován: 01.05.2022
Bydliště: Trenčín  Slovakia (sk)
27. sraz Kia-Club.org (1)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Punishercop » 28.02.2024 14:25

1.5 TGDI motory sa zatiaľ nedajú chipovať, tak vám nikto nespraví z 140koni späť 160koni.
Punishercop Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 10  Témata: 1
Registrován: 18.05.2023
Bydliště: Hliník nad Hronom, BA  Slovakia (sk)

Re: 1.5 T-GDi

Příspěvekod Lacino » 29.02.2024 18:06

pochybujem, že predchodca 1.4T-GDi má reálne 140k, ja si myslím, že ich má v skutočnosti viac...pocitovo! Ani TSi motory nemajú papierové hodnoty, ale oveľa vyššie!

Inak čo majú 1.5-ky zablokované ECU že sa nedajú upravovať :roll:
Ceed GT-Line 1.4T-GDi 7DCT MY2020
Lacino Muž
Přispěvatel fóra
 
Příspěvky: 105  Témata: 4
Registrován: 26.08.2023
Bydliště: Levice  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé