Dobrý den,
diskuze zda 95 nebo 98 a 98+aditiva či 100 oktan se vedou pořád.
To co určuje smysl používání N98 a více je nastavení řídící jednotky a kompresní poměr.
To že motory 1.6 GDI mají kompresní poměr 1:11 tedy umí využít N98 se odrazí hlavně na delších trasách i členitém terénu. Motor/jednotka umí upravit předzápal a tím i větší stlačení směsi a tím vznikne i větší tlak na píst. Výsledek je pak znát na úspoře paliva a dojezdu , taky líp táhne do kopců. Úspora není sice nijak veliká , přesto jízdní komfort je znát.(podřazování atd) Navíc některé benzinky nabízí N98 bez biosložky a pokud přidáte k benzínu VIF , pak máte úplně ideální kombinaci pro stabilní výkon motoru+čistotu ventilů,vstřiků a pracovního prostoru motoru = delší životnost , oddálení servisu .
VIF se dá přidávat i do klasické N95 kde dokáže eliminovat negativa biosložek
Takže pro město není problém jezdit N95 a občas dát něco lepšího a pokud dáváte i VIF , tak palivo vylepšíte a motoru pomůžete. Pak už ani nemusíte řešit otázku zda N95 nebo N98 a snad u někoho rozhoduje i dnešní nemalá cena paliv.
Jinak pokud E10 neboli N100 tak u mě vítězí OMV Maxxmotion 100 - drahý ale nejdelší dojezd
, verva 100 je taky OK .
Osobně preferuji kombinaci N98 (ONO) + VIF (vím kolik tam toho dám na poměr) a auto jezdí k mé plné spokojenosti.
ps: větší výhřevnost paliva má N95 (lepší na zimu ) - k prvnímu příspěvku jen toto: "změňte mechanika , žvaní hlouposti."