od Milan_SK » 18.06.2018 15:05
No tak mi predsa vysiel cas na resume z nemeckej jazdy Ceedom z linku, ktory som postoval vyssie.
Nemci v portugalskom Algarve jazdili s motorom 1.4 T-GDI s manualnou aj DCT prevodovkou. 6 stupnovy manual pochvalili za preciznost a lahke radenie na stredne dlhych drahach. DCT sa im pacila, ze v porovnani s konkurencnymi dvojspojkami necuka, hoci je trosku pomalsia. Komu to vadi, pre neho je sportovy rezim, kde sa motor da vytocit az do maxima. Manual je trosicku rychlejsi ako automat.
Podvozok je oproti predchadzajucejsej generacii tuhsi a ma lepsi spatnu vazbu. Vpredu sa zvysila tuhost pruzin o 40%, stabilizator je o 22% maksi. Vzadu je tuhost pruzenia naopak o 10% maksia. Konstrukteri si ako benchmark zobrali VW Golf a Ford Focus, pricom Kia je podvozkovo blizsie k Focusu. Riadenie je presnejsie a citlivejsie, na uplne otocenie z jednej strany do druhej staci necelych 2,5 otacky volantu.
Na strane vybavy pribudol asistent vybocenia z pruhov fungujuci od 0-130 km/h, pricom sa orientuje pomocou bocnych ciar a nie od auta pred vami. Drzi aj odstup od auta pred vami. Do riadenia zasahuje vtedy, ked sa dostanete na ciaru, pricom vas vyzve dat ruky na volant a jemne skoriguje. Seriovo Ceed varuje pred vybocenim z pruhov, pred koliziami a ked je jazdec unaveny. Okrem toho je k dispozicii asistent prepinania dialkovych svetiel a tempomat. Ako opcia je k dispozicii aj rozoznavanie dopravnych znaciek.
Interier posobi hodnotnejsim dojmom, vsetky tlacidla a otocne gombiky posobia solidne a vyzeraju pekne. Je v nom vela makcenych platov a na palubovke su aj presivane diely. Displej ma peknu grafiku. Infotainment obsahuje Apple Carplay a Android auto. V interieri je vela odkladacich priestorov.
Kufor narastol na 395 - 1291 l.
Nemecke ceny oznacuju uz za vyssie, ale v porovnani s rovnako vybavenym Golfom stale za prijatelne.
Nakoniec este spominaju prichod Shooting Brake verzie a mildhybrid pravdepodobne v roku 2019.
Kia cee´d 1.6 GDI Gold, Dark Gun Metal, MY 2016
Honda Civic 1.8 VTi - predané