S 1,4 MPi (Gamma ve II. Ceedu SW předfacelift) jezdím skoro 6 let a jako rodinný auto se použít dá. Bylo moře i hafo dálnic. Nicméně jednim dechem dodám,jak už to zaznělo, přizpůsopbit tomu driving a to ne každému padne do noty - tak alespoň polovině řidičů a 95% řidiček
(už vidim manželku, jak dá z 5 nebo 6 s meziplynem za 3, plnej kotel, předjede Berlingo s kšiltovkou, Yarise s maminou a do třetice Avii s cementem a pak to zalomí ve 120 do svého pruhu - prostě přiedjíždět nebude). S tím turbem si myslím bude určitě pohodovější jízda, zrychlovaní a případné manévry by se daly provést tak nějak mimochodem, bez vytáčení, narážek že to řve, že jedu jak prase, apod. To si tak myslím...
Praxe: Byl jsem projet 1,4 T-GDi krátká verze asi 15km okruh. Jako svezení, pocit z interiéru dobrý, hraní si s line asistentem, motor
(i s ohledem na prodejce přítomného v autě a také okolní provoz) jsem nějak výrazně ve smyslu akcelerace, plného plynu, apod. netestoval, ale chci říct, že zase až nějak výrazný rozdíl, který jsem čekal (1,4 MPI 137Nm ve 4000ot. vs 1,4 T-GDI 242Nm v 1500 ot), jsem nepociťoval. Možná s přimhouřením obou očí dejme tomu ve srovnání s mým dosavadním autem bych tipl tak třeba 180Nm ve 2700ot. Jestli to mám dobře zajetý, předváděčka měla 8tkm, nevim. To turbo, ač turbo, chce asi větší rozlet, který jsem tou předváděcí jízdou neměl moc k dispozici. Podobně to popisují na youtube
https://www.youtube.com/watch?v=zN69mh8ogXY - do 3000 ot. civilní motor na pohodovou jízdu a nad 3000 se má projevít charater tý turbočtyřky. Což bych zase čekal od turba, že potáhne od nižších otáček, páč nad 3500/4000 ot. "letí" i ta 1,4 MPi. Své udělaji i delší převody, kde se ty Nm utopí a ucpávka ve vejfuku. Tak vám nevim, no..
Přemýšlim o náhradě a ta 1,4 T-GDI to asi vyhraje
(ne ve smyslu, že že bych vybíral mezi 1,4 MPi Kappa - to mám a nemusim kupovat nové; 1,0 T-GDI - ne moc povedený, užraný a nafta ne, ale ve srovnání s konkurencí). Peugeot 1,2 tříválec, digi palubka a kombi zadek takový bachratý; Renault sice chválený 1,33 Tce, ale taky digi a uvnitř pociťově místa stejně i přes větší rozvor a trochu laciněji působící materiály - pravda seděl jsem v levnější Limited (třeba mě Berka ukecá
); FoFo 1,0 Ecoboost (asi jediný litr 3V o kterým bych přemýšlel) a autoklima + navi asi o 25.000,- Kč více a ostatní značky už jsou cenově ještě vejš (VW, Śkoda, Seat) případně, ne o moc ale 1,0 TSI. V myšlenkách se honí i Astra. Mám ještě tak čtvrt roku. Tolik mý postřehy.