Reťaz je v poriadku, predchádzajúci majiteľ vravel, že ju menil pri 100000 km. Boli menené španovák aj vodná pumpa takže zrejme pri výmene. Takže motor, šiel von, keď som menil hlavu tak sa piesty nehýbali vo valcoch, resp. minimálna vôľa. Hlava sa dala dole a piesty mali vôľu jak fras, behali z jednej strany na druhu. Dali sme dole olejovú vaňu a našli sme v nej kúsky starej rozvodovej reťaze ( takže muselo roztrhnúť reťaz a vtedy a buchli ventily do piestov ) a špony kovové, inak všetko okj. Ložiská na kľukovom hriadeli boli v poriadku nelogali nemali vôľu . Piesty boli zakarbonizované celkom solídne. Zvyškový olej čo bol vo válcoch na stenách zotreli asi na 5x po pretočení . Mazací krúžok sa ani nepohol, mazacie kanáliky v pieste boli úplne upchaté. Stierací krúžok bol už totálne opotrebovaný limit
+ drážka na ňom bola celá zakarbonizovaná.
keď sa vloží krúžok do valca nasledjuce:
Piston ring end gap
Standard
No.1 ring : 0.14 ~ 0.28mm (0.0079 ~ 0.0138in)
No.2 ring : 0.30 ~ 0.45mm (0.0118 ~ 0.0177in)
Oil ring : 0.20 ~ 0.70mm(0.0079 ~ 0.0276in)
Limit
No.1 ring : 0.3mm(0.0118in)
No.2 ring : 0.5mm(0.0197in)
Oil ring : 0.8mm(0.0315in)
Keď som meral ja tak bolo 0,8 mm a posledný bol ešte v norme do 0,3 mm.
Po výmene krúžkov, dával som KOLBENSCHMIDT, sme skúsil dať papier na valce a pretočiť, že aká bude kompresia a pekne pretrhol podtlak papier, aj keď sme dali olej, tak zotrelo to super a piesty sa nehýbali vo valcoch.
Piesty boli v poriadku v rámci tolerancií v servisnom manuáli , takže sa len vyčistili.
Zložilo sa všetko okj, + menil som aj spojku, lebo bolo to už von a bola celkom opotrebovaná ( a meniť zas za nijakých 10000km keď bolo jednoduchšie ako pod autom)
Zatiaľ 50 km prejdených, motor tichý neklepe.
Zhrnutie : Pravdepodobne keď sa roztrhla reťaz buchli ventile o piesty a možno sa ohli a začalo tiecť cez ne do valcov, kde sa postupne skarbonizovali krúžky a kanáliky. Ako som sa začal o to zaujímať a dal dekarbo atď tak to všetko povolilo a prestával ten karbón tesniť a preto šli aj tlaky z 215 PSI na 150 PSI a auto stratilo výkony(Tlaky premeriam niako po tých 5000 km). Momentálne je cítiť rozdiel, ale tak pokiaľ sa krúžky zabehnú (tých 5000km) nejdem nijako skúšať točiť motor do extra otáčok nad 3000. Tak uvídíme po prvých 1000 km či to bude stále žrať olej alebo nie.
Otázka : Treba vymeniť olej po tých 5000 km alebo normálne interval 150000 km ? Tak by som chcel poďakovať za rady a pomoc. Ďakujem