Na nového Ceeda III SW si dělám zálusk příští rok. Resp. je to takový kandidát č. 1, mj. je pohledný a také možná s přihlédnutím k tomu, že V Kii, kde je současné auto i servisováno, by mohly současného Ceeda nacenit více (jestli se nemýlím), než ve Fordu (nový Focus kandidát 2) nebo Renault (Megane IV 1,3 TCe kandidát 3).
V tom videu od z Ausfahrt.tv, na který dal odkaz Rechercheur je ten Ceed tak za 650tKč, ale těžko říct, protože v ČR a SR nepotřebujeme JBL, vyhřívání zadních sedadel, el. nastavovaná sedadla, skleněnou střechu jsem v ceníku také nenašel – tohle nechápu!! A obecně omezená nabídka ve volitelnosti výbav Ceedu nepomáhá – např.:
Chci Climatronic – u Ceedu Exclusive 470.000,-Kč. Focus má možnost autoklimy již k základní výbavě Trend za příplatek 13.000,- Kč a dohromady 428.000,- Kč. (u litrových motorů 88kW)
Chci FULL Led světla – u Ceedu výbava Exclusive + Premium paket (55tKč) – cena SW 525.000,-. U Focusu možno objednat za příplatek 22400,- k výbavě Trend Edition a cena je 477.400,-Kč (také 1,0 88kW)
Chci značkové audio – Ceed NENÍ MOŽNO, Focus k výbavě Trend Edition Plus Sada 49 za 11.000,- Kč čítající audio Bang&Olufsen s DAB příjmem a bas. repro.
Focus - Systém autonomního brždění „umí“ chodce i v základu, ale zase by to reagovalo na kdejakou bábu u cesty, takže možná i takhle dobře.
Focus příplatek za 1,5 EB 110 kW oproti 1,0 EB 25tKč, Ceed příplatek za 1,4 T-GDI 103 kW oproti 1,0T-GDI 30tKč. Ale zde bych asi upřednostnil 4 válce a 1,4 T-GDI, kterou všade chválí vč. v testu od MV 12
(spíše tedy 1,35 T-GDI).
Focus je s Ceedem novinka a cenově jsou tak nějak stejní, tedy i to porovnání výše.
Ještě bych se zeptal těch, co mají Ceedy II a již „očuchali“ nového, zda-li např. ty vychvalované jízdní vlastnosti jsou o tolik lepší, co prezentují novináři. Mě přijde, že Ceed II sedí, jezdí dobře, řízení, řazení OK. S 1,4 CVVT dojíždím a přibrzďuji před 60% řidičů a 97% řidiček
ne ve smyslu výkonu motoru, ale toho co si nechá líbit v zatáčkách, přilnavostí i na 195/65. Kdybych nyní měl tu 1,6 GDI a trochu výbavu, snad bych si to auto nechal. Cítím, že asi větší skok byl ve 2012 mezi Ceed I a II než teď mezi II a III. Tady to bude v těch asistentech a dotažeností některých věcí v interiéru, krok s dobou.
Krátce jsem seděl v novém Ceedu a materiál na palubní desce je měkčejší (hmatově i pohledově lepší) než měkčená část na Ceedu II, která je na měkčený materiál celkem tvrdá
Vynahradili si to ale vzadu, kde plast pod oknem zadních dveří je tvrdý kámen. Nejsou autodojezdy vzadu u oken, někde jsem zaslechl, že chybí chlazení přihrádky před spolujezdcem. I když je novinka širší, uvnitř mě to moc nepřišlo, možná tou nižší výškou. Materiál na sedačkách /Exclusive/ mě přišel lepší (nyní mám ty základní), sedělo se mě (187cm) asi stejně pohodlně, byť se to na těch pár vteřin moc dobře neposoudí. To chce štreku. Líbí se mi na nové přístrojové panely (2+2 budíky) s teplotou vody a propracovanějším panelem na informace. Škoda, že Navi neumí nadm. výšku a teplotu vzduchu venku na poloviny °C (jako u koncernu či BMW, M-B). Když je okolo nuly, hodí se to. To už asi řeším kraviny.
Zkusil někdo rozdíly:
- kvalita základního audia (hloubky, výšky, obecně podání zvuku), citlivost na příjem stanic ve srovnání s JD? Když si nemůžeme dopřát JBL..
- brzdy (asi bude podobné - u nových brzd JD vs. CD))
- řazení (MV 12 píše) hladčejší, hladké mi přijde už teď
. Je fakt, že když jsem rychlejší např. z 2 na 3, je cítit zadrhnutí. A je trochu hlučnější /klap-klap/ u nižších stupňů.
- motor - ty turba už budou jinde, na to se neptám. Pro pohodáře bude asi určitá výzva CVVT bez S&S a GPF a možná půjde 1,4 Kappa CVVT lépe od spodu než Gamma CVVT.
- hlučnost (píše se obecně nižší, což by od pneu bylo na místě), ale nic tragického. U III jsou tam ty gumy slyšet údajně také. S ohledem na tichost motoru, už hluk od kol asi nejde neslyšet.
- pípání u pasů a nechaným klíčků v zapalování při otevřených dveří. Je tam nějaká změna, k míň pípání asi ne. Ta melodie po sednutí nebo po zapnutí motoru (teď nevím) jde vypnout?
- mohla by být kvalitnější kůže/koženka na volantu a hlavně tapecírunk v kufru na podlaze. Po pár vyluxování je to samý „zježený“ chlup a nevypadá to dobře.
- nejel někdo v dešti a špíně - u II se dost špiní prahy
Díky, Srek.