od ribik » 18.04.2019 22:44
I kdyz uz mam ted Toyotu AURIS TS, dal jsem na Toyota forum svuj nazor na Toyotu v porovnani se Ceed'em SW 2014 1.4 CVVT s LPG. Se Ceede'm jsem byl maximalne spokojeny a presne mi sedl.
Ted si zvykam na AURISe a jen pro zajimavost tady uvadim moje zkusenosti vzhledem k Cee'du SW po prvni tisicovce km.
Samozrejme, je to subjektivni pohled, ale kazdy mame svoje preference a zvyky.
Kdyby se me nekdo dnes zeptal, zda bych ted volil Toytou AURIS TS nebo KIA Cee'd SW, obe znacky minuly model (tedy vyprodejovy), tak volim KIU. Ale jelikoz auto nejsou boty, ktere lehce vymenim, tak si na Toyotu musim zvyknout. Auto je to dobre a pro me potreby plne vyhovujici.
Toyota, co se mi libi
-dobre naladeny podvozek
-relativne dobre odhlucneni. Cekal jsem ale nizsi hluk od podbehu (to je jedna z veci u Ceedu, ktera je kritizovana) i aerodynamicky sum pri vyssi rychlosti
-dvourovnova roleta v kufru
-sklapeni sedadel z kufru
-kamera pri zpatecce
-gumova manzeta pod prednim naraznikem
-dobre funguje hlidani jizdy v pruhu. Prakticky je vyuzitelne pouze na dalnici, mimo dalnice to rusi, protoze cestu jsou uzsi a clovek vice vyuziva sirku vozovky.
-multifiunkcni displej
-Bluetooth funguje spolehlive
Toyota, co se mi nelibi
-chybejici otocny regulator hlasitosti a tlacitko Mute na radiu. Regulace hlasitosti na volantu to nezachranuje.
-umisteni hodin az na pravem okraji displeje. Aby se na ne clovek podival, musi otocit hlavu.
-odkladaci prostor u ridice. Je uzaviratelny, na druhe strane je tak maly, ze se tam vejde tak identifikacni karta se snurkou a je to plne. Vyklapeci prihradka vlevo je celkem k nicemu
-vypinani displeje. Jde to az na treti dotyk: Setup-Display-Display off.
-Toyota Safety Sense. Rozpoznavani znacek -samotne cteni znacek je v poradku, ale vyhodnocovaci logika to cele deklasuje. Automaticke prepinani svetel spatne funguje na dalnici v protismeru. Protikolizni system ma dost falesnych poplachu . Nakonec mam pocit, ze to muze v urcity moment az otravovat
-loketni operka u dveri ridice je posazena tak nizko, ze se o ni neda ruka za jizdy pohodlne oprit, aniz bych pustil volant. Horni hrana je zas moc vysoko
-tlacitka na volantu pusobi dost lacinym dojmem
-ovladani vyhrivani sedadel je schovane do odkladaciho prostoru za radici pakou. Vyhrivani ma dve polohy, pricemz je to kolebkovy prepinac, nahoru High, dolu Low a stredova poloha je vypnuto, ktera se musi trefit.I dodatecne dodelavany ohrev z Ciny to ma vyreseno lepe.
-u parkovaci kamery nejsou dynamicke trajektorie
-Bluetooth - pri zmacknuti jako prvni naskoci E-mail a az pri dalsim teprve telefon
-hlasitost pipani zadnich senzoru je slaba
-ukazatel okamzite spotreby pri volnobehu na miste ukazuje 0, i pri malem pohybu napr z kopce naopak naskoci vysoke cislo
Toyota, na co si musim zvyknout
-palubni deska se tyci pred ridicem jako hradba. To jsem cetl v nejake recenzi po a mam stejny pocit. To je asi pricina, proc prvni dojem, ze v Toyote je mene prostoru nez v Cee'du.
-rychlosti jsou jinak zprevodovane, jsou "dlouhe", hlavne 1 a 2. Celkove po meste musim mit podrazeno o jeden stupen oproti Ceedu, se kterym jsem v pohode jezdil po garazich a na parkovisti na 2, u Toyoty musim na 1. Dnes jsme na to prisel. 1 je strasne dlouha a pri prerazeni na 2 otacky klesnou o 1400-1500! To je hodne nezvykle. V autoskole nas kdysi ucili, ze jednicka je pouze na rozjezd (na delku auta), u Toyoty to tedy neplati. 1 se musi vytocit na 3000 otacek, aby 2 to slusne brala. Celkove vykon motoru se projevi az pri otackach nad 3500, mozna i vyse. Takze kdyz vykon bude potreba, musim si podradit.
-indikator razeni. Nikdy jsem na to nekoukal, ale tady se na to obcas podivam. Bud je sofistikovanejsi nez u Ceeda anebo nepracuje uplne dobre . Nejspise kombinace obeho.
-brzdeni motorem se u Toytoy nekona nebo jen velmi lehce
-kombinace hodne lehke spojky (az moc, takova uplne "damska") a jinak zprevodovanych rychlosti mi delalo zpocatku potize, ale pomalu zi na to zvykam
-horsi vyhled dozadu
Toyota AURIS TS, 1.6 Valvematic
KIA Cee'd SW 1.4 LPG 2014
KIA Cee'd SW 1.4 CVVT 2010
Volvo, Passat
Nissan Primera 2.0 4 modely