Stránka 62 z 173

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 16:25
od only_one
tak pro zajímavost ze dneška, Golf Variant sice 1,5Tsi 110kW (s funkcí dvouválce - to mě zase prodejce rozštípal co začal vychvalovat) , ale jinak obdobná výbava jako plně vybavenej novej Ceed SW 860 000Kč s DPH. No v tomhle kontextu mě přijde politika Kii jako velmi sympatická

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 17:13
od andrej
Takze je rozhodnute, po testovacej jazde som zobral predvadzacku ceed 1,4turbo vo first edition,motor ide ok,podvozok nadhera,vybava takisto,uz si len zvyknut z SUV sedim pomaly na ceste,Sportage nechavam bratovi.

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 17:31
od Rives
Automat?
Spotreba?

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 18:10
od only_one
ptat se ted na spotrebu je fakt zbytecny.. predvadecky kazdej zene a i tak to chce najet 2-3nádrže jinak to je zcestné

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 18:12
od Rives
Prečo by to bolo zbytočné?
Ak si sadne do auta a znuluje spotrebu tak ma aký,taký obraz o spotrebe.
Samozrejme nie je to ešte zabehnute ale aj tak.

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 18:14
od only_one
tak to se můžeš rovnou podívat co je v TP :-D

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 20.09.2018 18:17
od Rives
Tak to určite nie.

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 21.09.2018 16:49
od Berka
Takže pár poznatků ze zatím krátkého seznámení s novým ceedem.
Zápory: Teplota topení je velmi špatně vidět, večer to bude v pořádku, ale přes den se na to člověk musí hodně soustředit a to je za jízdy nebezpečné. Nechápu jak tohle mohlo vzniknout.
Tupé řízení. Prostě bohužel vlastnost všech nových aut. I toho mého, zde zlepšení nenastalo. Bohužel.
Po otevření dveří řidiče (u jiných jsem to nezkoušel) nejde otevřít kufr. Takže znovu do auta, zmáčknout tlačítko a pak zpět k pátým dveřím. Obrovská chyba. Možná to jde změnit v nastavení, nebo v servisu, ale u testovaného auta to tak prostě je.
Páté dveře nejdou nikdy dovřít bez doprovodu ruky. Dveře prostě odskočí a nejsou dovřené. U mého auta stačí když lehce dojedou dolů a jsou vždy zavřené. Možná to půjde seřídit, ale moc tomu nevěřím, na vině je hlavně přetlak kabiny při dovření.
Vzpěry pátých dveří jsou hodně silné. Chlapům to asi bude jedno, ale většina slabší populace moc nadšená nebude, dveře jdou zavírat opravdu z tuha.
Hluk od kol zadní nápravy. Snad první věc která mi po rozjezdu zarazila.
Vnější kliky všech dveří mají, nevím proč, velkou vertikální vůli. Prostě se po otevření hýbou nahoru a dolů. Evidentně to není vůlí v uložení, ale vlastnost, jen nevím proč, ale působí to nekvalitním dojmem.
Stříbrné plasty v kabině působí lacině a finální opracování některých plastů (zaříznutí, odhranění) uvnitř kabiny je hodně lajdácké. Jedná se sice jen o plasty ve spodní části přístrojové desky, ale ani tam bych to nečekal.
Ovládací tlačítka na volantu bych uvítal blíž k věnci volantu. Ta vnitřní jsou již celkem dost mimo dosah palce, pokud držím volant.
Horní hrana čelního skla je hodně nízko. Je to dáno jeho menším sklonem oproti ceedu JD, ale mohlo o pár cm víc zasahovat do střechy.
Couvací kamera má neskutečně neostrý, rozmazaný obraz. Nevím zda se jedná o vadu kamery nebo vlastnost, ale rozdíl oproti mému autu je značný (čočka je čistá).
Potahové látky sedaček jsou tenčí, otázkou je, jak kvalitní. Zatím kvalitnějším dojmem nepůsobí, ale záleží asi na výbavě a typu sedaček.
Otravný tón při zapnutí klíčku a "kontrole" systémů. Tady mohla Kia zvolit podstatně lepší melodii. Nebo raději žádnou.
Opticky působí kabina užším dojmem. Neměřil jsem ji, nevím jaké jsou hodnoty, ale nebyl to jen můj postřeh. Byla to snad první věta, kterou dcera pronesla když si do auta sedla.
Zadní sedadla mi přijdou dál od dveří, což trochu znesnadňuje vystupování.
Prostřední otvory ventilace nejdou STÁLE :x zavřít kolečkem jako tomu bývalo kdysi, ale jen posunem výdechu do boční pozice. Kdo tohle vymyslel... :thd:
U krátké verze mi přijde menší kufr, ale to je mi celkem jedno. Mnohým to může vadit. Nevím proč je podlaha kufru takový kus nad rezervou.

A teď to lepší: Motor. Konečně jednotka, kterou můžu označit za odpovídající. Žádný trhač asfaltu, ale opravdu rozumná volba pro někoho kdo chce normálně jezdit a ne se jen loudat. Výborný nástup síly a táhne až do vysokých otáček. Čekal jsem trochu lepší spotřebu, ale uznávám, že se jedná o nové auto (400km) tak třeba lehce klesne. Při normální jízdě jako člověk, jsem měl spotřebu po okreskách 6,2-6,7 litru. Žádná sláva, ale vzhledem k potenciálu který ten motor má (sice nebyl využit) bych takovou spotřebu akceptoval.
Brzdy. Výborné, možná až moc rychlý nástup, ale na to se dá zvyknout. Nevím jak je to s odolností oproti vadnutí, ale určitě posun vpřed.
Podvozek. Obrovské zlepšení, alespoň v malém zatížení (při více lidech v autě nevím). Sice do mého auta po instalaci pružin Eibach, to stále nemá, chybí tomu větší přesnost a zakousnutí v zatáčce, ale oproti standardnímu podvozku ceedu JD je to opravdu výborné zlepšení. Konečně. :thu:
Celkový komfort. Až na hluk od zadních kol, je zde celkové zlepšení. Lepší naladění podvozku, výborné odhlučnění od motoru, který navíc ve vysokých otáčkách neztrácí hezký zvuk (1.6 GDi je proti němu žebřiňák). Fakt dobrý, jsem spokojen.
Převodovka. Nevím jak dříve, ale tato převodovka se mi opravdu líbí. Při akceleraci řadí plynule, jemně a rychle. Není co vytknout. Při běžné jízdě udržuje otáčky nízko, což poznáte jen při pohledu na otáčkoměr, protože stejně toho od motoru moc neslyšíte. Někdy zbytečně podřadí, aby po pár metrech znovu vrátila vyšší rychlost, ale to je možná moje chyba, protože třeba pohnu nepatrně plynem a dám pokyn ke zrychlení. Co mi vadí víc, ale za to převodovka nemůže, že se rozhodne řadit většinou uprostřed zatáčky. Myslím tím nějaké utažené okresky. Ona prostě neví že bude zatáčka a po zpomalení si podřadí. Dá se to řešit, ale to umějí auta u kterých je jen cena příplatků v hodnotě celého ceeda. Chválím celkově nízké otáčky při jízdě po dálnici. :thu:
Jsem rád že došlo ke zkrácení přístrojové desky. V JD přístrojovka ubírala neskutečně moc prostoru. Kdyby někdo spočítal kolik objemu kabiny zabírá asi bych byl v šoku. Zde je vidět že se na to už i díky jinému sklonu čelního skla více myslelo. Před spolujezdcem je příkladně vybraná, takže umožňuje větší prostor pro jeho nohy. Chválím. Malinko mi vadí její vyšší umístění, ale jde jen o zvyk.
Posun předních sedadel. Značný pokrok i u takového detailu. Jemné, bez zbytečného kovového zvuku jako to bylo v minulosti.
Design. Je věcí vkusu každého z nás, ale nemůžu jí nic vytknout. Sice tam není takový posun jako mezi první a druhou generací, ale neurazí.
Závěr: Velký posun díky motorizaci a změnám na podvozku. Bohužel je zde hodně věcí, které bych u nového auta nečekal. Jako by to auto nikdo pořádně netestoval v běžné jízdě. Všechny nedostatky které jsem jmenoval se dají vyřešit během přípravy auta při vývoji. Tady se nad tím asi mávlo rukou, ale je toho celkem dost a nečekal jsem takové začátečnické chyby.
Ještě přiložím hodnoty akcelerace. Měřeno na stejném úseku, při vypnuté klimatizaci, u 1.6 GDi řazeno při 6000 rpm. Na velkém rozdílu ve prospěch T-GDi má také obrovský podíl automatická převodovka. Zrychlení tak bylo velice lineární. Tomu prostě manuál nemůže konkurovat (tedy pokud mu nechcete dávat moc za uši). Měření proběhlo několikrát s velmi podobným výsledkem.
Screenshot_2018-09-21-15-01-09_resized_20180921_045046318.jpg
Screenshot_2018-09-20-17-28-22_resized_20180920_055650811.jpg

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 21.09.2018 16:56
od snike
Souhlasim s tebou s tim podsvicenim nastavene teploty, to opravdu potrebuje vylepsit. S rizenim jsem nemel problem, ve srovnani s mym tehdejsim Ceedem mi prislo lepsi ... holt kazdy to muze vnimat jinak :yes: Ostatni minusy je bud vada tveho kusu nebo veci osobniho vkusu a nazoru.

Uzij si pujcene auticko :thu:

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 09:53
od Berka
Ještě bych doplnil, že se mi konečně líbí jak jsou vyrobené dveře. Už žádné navařované rámy skel jako u prvních dvou generací, ale jeden velký výlisek plechu. Dveře tak vypadají mnohem lépe.
No a pak mám jeden problém. To auto je strašně návykové. Večer jsem ještě někam jel a prostě se nemůžu nabažit motoru a převodovky. Dokonalá souhra. Prostě bych jen jezdil a jezdil. Bohužel můžu najet jen 500 km. A další problém je design. Pokaždé když se na to auto teď podívám, tak si řeknu: Ty vo.e, fakt mu to sluší. Lehce agresivní předek, ve kterém vidím designové prvky Stingera.
Musím to auto vrátit dřív, nebo si ho budu muset opravdu koupit :D Nečekal jsem, že mi tak sedne. Už mu odpouštím všechny jeho chyby... Tedy až na ty absolutně nesvítící zpátečková světla a rozmazaný pohled v couvací kameře :(

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 10:34
od snike
Tomasi mas tam LED hlavni svetlomety? Jak to sviti v noci?

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 11:33
od Mirse
Taky bych se zeptal - ten motor co popisuješ byl 1.4 T-GDi ? Nějak se mi to v tvém popisu ztratilo :(

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 12:43
od snike
Miro v popisu to nepise, ale ve svem drivejsim prispevku ;)

Berka píše:Takže, na tento víkend od pátku do pondělí, budu mít zapůjčeného ceeda 1.4 T-GDi s dvouspojkovou převodovkou. ...

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 17:29
od Berka
Omlouvám se, měl jsem to tam napsat. Ano je to 1.4 T-GDi.
Bohužel LED světlomety tam nejsou. A přisvěcování do zatáčky bylo u ceeda JD také mnohem účinnější, zde se přisvěcuje pouze pomocí mlhovek a zdaleka to není tak dobré jako nasměrovaná parabola ve světlometu předchozího modelu. Bohužel, je to daň za snížení výrobní ceny světlometu- teď je mnohem jednodušší na výrobu.
Teď jsem se díval na představení proceedu a ceedu GT a zaujala mi jedna věc. Auto mělo Bi-LED (?) světlomety, ale ani jedno nemělo ostřikovače světel.

Koukal jsem pod auto a byl jsem překvapen jak hodně se zapracovalo na zakrytí podvozku. Když pominu středovou část kde vede výfuk, je celý podvozek dokonale rovný. A nejen to, dokonce i koncový tlumič výfuku, který je zde uložen příčně těsně u zadního nárazníku, má na sobě něco jako spoiler aby nedocházelo k turbulenci vzduchu mezi ním a nárazníkem. Dále přední podběhy mají v přední části otvor pro proudění vzduchu. Prostě tady se aerodynamice věnovalo hodně času a věřím že to bude znát. :thu:
Co se týká výfuku, je zde ještě jeden zajímavý detail. Již není z jednoho kusu jako dřív, ale koncový tlumič který je příčně uložen má přímo u něj šroubové napojení na trubku výfuku která vede od motoru. Čistě teoreticky, pokud si někdo sežene tlumič výfuku z verze GT-line a vymění pouze ten černý plast ve spodní části nárazníku, může ho na auto asi bez problémů namontovat a má hned vzadu 2 koncovky. Je to jen teoreticky, ale myslím si, že Kia si tak prostě zjednodušila a předpřipravila auto na výrobu těchto dvou verzí, a pokud tomu tak je, tak tím lépe i pro majitele kteří se pustí do optických úprav.
Zadní náprava je celkově úplně jiná, jediné co je podobné je tvar spodního příčného ramene a uložení pružin. Zbytek je řešen úplně jinak, včetně horního uložení tlumičů, které má teď boční uchycení ke karoserii a tím se ušetřil prostor ve prospěch kufru.
Na autě se najde několik detailů které jsou shodné s předchozím modelem, ale jde většinou o nepodstatné konstrukční díly které bylo zbytečné měnit jen za cenu nového tvaru, když to nemá na funkci žádný vliv. Takže se opravdu nejedná o evoluci modelu JD, ale o úplně nové auto, které s tím předchozím nemá nic zásadního společné. Je tedy škoda, že nedošlo i prodloužení rozvoru náprav.
Co mi na autě zaráží při pohledu z boku, je jeho velká světlá výška a mezera mezi koly a lemem blatníku. Možná se mi to jen zdá, protože sám mám auto snížené, ale zde mi to přijde nějak moc vysoké. Dokonce jsem se musel jít zblízka podívat na kola, zda jsou opravdu 16", protože vypadají dost malá a rovnou říkám, že autu nesluší. Jak designem, tak velikostí. U tohoto modelu bude potřeba zvolit 17" kola, jinak to vypadá jak předchozí model na 15" kolech.

Re: Novy cee´d?

PříspěvekNapsal: 23.09.2018 09:34
od MP1
Ani Ceed ani Sportage s BiLed nemá ostrekovače. Je to legislatívou. Ani staršie Niro s 25W xenónmi nemá ostrekovače.

Odoslané z COL-L29 pomocou Tapatalku