Prohledej si tohle fórum a o Ceedu s 1.6 GDI tu najdeš plno postřehů
Auta si hlavně dojdi vypůjčit na delší testovací jízdy (krátká kolem autosalónu ti moc neřekne). Prostě si je důkladně projeď a prozkoumej. Jízdní vlastnosti a do jisté míry i praktičnost auta tak můžeš do posoudit sám. V tom bych se moc nespoléhal na fóra aņi testy
Ceeda mám dva roky a vyhovuje mi. Vybíral jsem taky z více aut a musím přiznat, že Ceed nebyl zpočátku favorit. Dnes nelituju, protože po praktické i provozní stránce jsem s ním spokojen a obava o kvalitu už u mne taky opadla... Navíc mám za méně peněz o dost větší výbavu a když jsem si říkal, že spoustu věcí bych ani nepotřeboval, dnes jsem za ně rád a po přesednutí do Ceeda s menší výbavou si připadám jak v jiņém méně praktickém a ošklivějším autě
(jezdil jsem teď týden v ceedu bez zadní kamery, navigace tj. s obyč. rádiem, bez zatmavovacího zpětného zrcátka atd a nebylo to oņo
)
Aspoň krátce postřehy k Ceedu (v mé výbave a motorizaci - kdyžtak se podívej do mé garáže...).
Auto je hodně praktické a v podstatě vše je kde má být. Jízdní vlastnosti si posuď sám. Motor je v nízkých otáčkách hodně tichý a úsporný. Aby to zrychlilo a jelo svižně, musí se podřadit a točit, přeci jen je max. výhon někde v 6000 ot., pak je s ním i docela zábava. Podvozek se mi velmi líbí. Pro mě je ideálně nastavený na komfort i dobré jízdní vlastnosti. Vadí mi gumové řízení bez odezvy a hluk od kol.
Zásadní problémy jsem neměl žádné. Jen známý problém s podivně fungujícím ABS při brždění, který vyřešila reklamace a přehrání nového SW. To auto už je na trhu od r. 2012 a hlavní problémy by tedy mely už být u nových aut vychytané. Byly třeba problémy s blikáním předních LED světel, které KIA řešila výměnou. Teď už to snad u nových není. O spolehlivost auta zatím nemám obavy a i v dlouhodobém testu Autobildu (u nás Autotip) vyšel Ceed na předním místě. Slabinou auta asi bude spojka, která v podstatě jedinou závadou v testu, kdy jim po 100 000 km odešla. A nebude to asi úplná náhoda, protože mě z počátku taky dost smrděla a stěžovalo si na to hodně lidí.
Pokud uvažuješ o autě na 10 let, tak nemalou výhodou je 7 letá záuka u
(ale zase musíš celou dobu platit servisní prohlídky...) Co se týká obav o reznutí, nevím. Přijde mi, že karoserie je OK. Spodek je celkem poctivě ošetřen nějakým tlustým "tlumexem", ale nápravy a díly kolem jen černou barvou (jak je dnes běžně zvykem) a tam to reznout bude. Předejít se tomu dá jedině, že to ošetříš nějak dodatečně. Obecně jsem se v tomto ohledu bál spíš Mazdy...
Ford měl před 2 roky, kdy jsem vybíral auto a jezdil s ním, ještě starší model, tak k tomuto ti nic neřeknu. V podstatě jsem tehdy s fordem ani moc nenajel, protože se mi vůbec nelíbil interiér a bylo tam i málo místa. Ten nový vypadá o dost lépe a asi bych ho zahrnul do výběru... Na Aurise jsem se nebyl ani podívat, toyota sice bude kvalita, ale nechtěl jsem kupovat auto, co se mi nelíbí
Mazda 3 byla můj velký favorit. Design exterériéru se mi hodně líbí a ani interiér nevypadá zle. Hlavně ale skvěle jela... V těchto ohledech je lepší, jak Ceed. Hlavně řízení, které považuju za velkou slabinu Ceeda, mě tu bavilo... Uvažoval jsem ale jen o motoru 1.8. Motor 1.5 mi přišel slabý a horší než GDI u Ceeda... Je ale méně praktická než Ceed - místo vzadu, v kufru, odkládací prostory - např. ve dveřích jen díra na lahev a jinak nic atd. U mě pak rozhodla i cena + servisní náklady, tehdy dlouhá půlroční čekací doba a přístup dealera. Spolehlivosti Mazdy bych se nebál, ale reznutí asi ano. Sice mi dealer tvrdil, že se zlepšili a už to vychytali, ale... Když shrnu Ceed vs. Mazda 3, srdce tíhlo k Mazdě, rozum k Ceedu a rozum zvítězil
i30 je v podstatě Ceed v jiném kabátě s malinko jinak nastaveným podvozkem. Taky je to jen o vkusu, co se víc líbí, ceně a podmínkách jako záruka, přístup dealera atd. U mě jednoznačně vyhrála
Ta i30 se mi uvnitř nelíbila a prodejce/servis
byl u nás o hodně lepší, takže i přes o něco vyšší cenu Ceeda to pro mě nebylo dilema...