Dovol mi napisať moj postreh z KIA CEED-u.
pre kupu tohoto auta som sa rozhodol z dovodu totalneho nedostatku jazdených aut s benzinovým motorom v strednej triede.
Kupiť jazdenu atmosferu s dvojlitrovým benzinovym motorom,rozumným najazdom kilometrov a nestočenu sa rovná utopii
Predtým som mal japoncov s velkou spokojnosťou..
Auto som sice kupil ročné -jazdene s 15 000 km na tacho za solidnu cenu priamo z KIA. Auto má momentalne 23 000 km,už absolvovalo výmenu sedačky a pokazený brzdový spínač.Naštastie sa to bez prieťahov v servise urobilo..
Za necelý rok,ktorý to mám sa mi bez problemov dari robiť spotrebu na dlhých trasach podla PC cca 5,7 až 5,9,čo realne vychadza cca 6,2 až 6,4 litra. Podotýkam že jazdim relativne svižne a obvykle sme tam dvaja dospeli a dve deti plus nemalo batožiny. Za to dávam KII jedničku.
A moje dojmy...? Po naštartovani mám pocit že štartujem diesel alebo prve TSI motory s vytahanými rozvodmi.Riešil som ten pocit s kompetentnými tu na fore. je to vlastnosť,ten klepavý zvuk vydava vysokotlakova pumpa GDI,po odpojeni ide motor ticho,ibaže nema výkon.Neriešim ,nejako som si zvykol. Taktiež nemám pocit že to auto má 99 KW,pocitovo skor cca 80-85kw.Darmo sučasne emisne EURO 5,alebo 6 nám atmosfericke motory tak "zleniveju" že na stare dobre atmosfery sa bude robiť poradovnik... Jednoducho v nizkych otačkach je to auto super lenive a to nemam problem točiť auto na 3500 otačok.Pred kupou som si bol vyskušat aj Mazdu 3 s 1,5 atmosferickym motorom a 74 kw a to bola uplne ina káva.Ibaže to auto je vnutri male a samozrejme má malý kufor.
Trochu sa mi nepači hluk od kolies a taktiež sprevodovanie hlavne prvých štyroch rýchlosti....
Takže prečo nakoniec CEED SW...?
Možem zhodnotit viac pozitiv ako negativ : rozumný pomer cena vykon,pohodlne sedačky, dostatok miesta pre mna /193cm / ,velký kufor,prepokladaný nezaujem zlodejov,dlhá záruka a verim že aj to GDI niečo vydrži