Sanchez píše:Díky za názor, ale nesúhlasím. Nový kus a auto po 200.000 km nemôžeš porovnávať.
Priebeh krútiaceho momentu Ford a Kia je podobný, v nižších otáčkach je lepšia Kia aj tak, cca o 5 Nm. Vyššia diferencia je potom až od 4.500 otáčok v prospech Kia.
Čo sa výkonu týka, tam je to viac vyrovnané.
Toľko presné dáta. Ale subjektívne to môžeš pociťovať inak, to sa nehádam.
Ale pre krútiaci moment 150 Nm si u Forda musíš zájsť na 3.500 ot, u Kia ti stačí 3.000 ot. Takže to asi nebudeme rozoberať...
goblinN82 píše:Zdravím všechny,
před časem jsem sem na forum psal ohledně srovnání tohoto auta s motorem 1.6 GDI se svým současným FoFo 1.6 Ti-Vct...papírově se auta zdála hodně podobná motoricky tak jsem si zašel ke KIA partnerovi auto na hodinu půjčit abych si udělal představu sám. Upřímně papírové srovnání bylo vcelku přesné...Můj Ford Focus MK2 s 85kW 1.6 Ti-Vct (200.000 km nájezd) se choval na silnici téměř shodně jako Kia Ceed 1.6 GDI s 99kW (nájezd 10.000 km). Výkon u tohoto vozu bylo skutečně třeba hledat a mnohdy mi přišlo že se Focus zvedal z otáček snáze...Nechci tímto nikoho odrazovat jen pro případné zájemce o tento vůz přidávám mé poznatky. V tuto chvíli mi šlo jen o motor, takový základ, na kterém bych pak stavěl při výběru výbavy vozu, ale tímto motorem bych si nijak nepolepšil oproti mému stávajícímu. Děkuji všem za cenné rady a přeji spoustu spokojených kilometrů
spotřebou pod 6l-motor půjde do kopru- samý karbonolin píše:Překonal jsem hranici 10 tis. km, takže nastal čas, abych i já zhodnotil svého Ceeda SW MY2016 s touto motorizací.
Nejsem závodník, autem jezdím většinou sám do práce a zpět. Motor jsem vybíral podle zkušeností lidí zde na fóru
s důrazem na spotřebu. Vyzkoušel jsem také 1.0-TGDi a s 1.4 CVVT jsem měl zkušenosti z minulého auta. Mohu potvrdit,
že jsem zvolil správně. Motor je tichý, kultivovaný a spotřeba se drží tam, kde jsem ji očekával - pod 6l/100 km.
Výkonová rezerva pro rychlé a bezpečné předjetí je dostatečná, odstupňování převodovky je také vyhovující.
Co se týká auta jako celku pak mezi plusy řadím tempomat, přisvěcování do zatáček (hlavně kvůli zvěři), lepší přístup
k žárovkám i jednodušší možnost výměny a couvací senzory. K mínusům řadím chybějící bederní opěrku sedadla řidiče,
jedno couvací světlo, TPMS a především otravné pípání při otevření dveří a ponechaném klíčku v zapalování (asi ten pípák
najdu a odpojím). Na závěr pak asi největší pozitivum - po sedmi letech od koupě I. generace jsem auto II. generace
se silnějším motorem ve stejném stupni (ale bohatší) výbavy pořídil dokonce o pár tisíc levněji, než tehdy .
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé